De stoffen waaien op - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu De stoffen waaien op - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

De stoffen waaien op

Door: Marjolein, Iris enTjerk

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

23 Juli 2009 | Vietnam, Hoi An

We zijn naar de stad geweest en zijn naar winkel geweest en dat was een kleedingwinkel. Ik heb een jurk en een rok en schoenen van stof en een broek en dat is morgen klaar. Maar dat moeten we we morgen pasen en dan kijken of wij dat wel pasen en dan kom ik met een jurk en een rok en een broek en schoenen thuis.
Groetjes van Iris

We hebben geslapen in de bus. Met een taxi gingen we naar het hotel Green Field. Toen gingen Iris en ik zwemmen. Toen gingen we met de fiets naar Shin Cafe. Daar hebben we een bus gehuurd naar Hue en naar Hanoi. Toen zijn we naar de kleermakerij. Daar hebben we bijna de hele middag gezeten. Toen gingen we eten.
Groetjes Marjolein

Na een lange bustocht, waarin de kinderen goed slapen hebben, zijn we in Hoi An aangekomen. Zodra we uit de bus komen worden we al aangeklampt door brommermannen, die ons wel naar hotel willen brengen, alleen Iris en Marjolein zien dit niet zo zitten. Maar gelukkig zijn er ook taxis. De ontvangst in het Greenfield Hotel is alleraardigst. We krijgen een welkomsdrank en omdat onze kamer nog niet gereed is, mogen we tijdelijk een andere kamer gebruiken. Nog even lekker bijslapen en douchen. Door het verbranden voel ik me wat minder, maar dit trekt gelukkig later weg. Na een ontbijt hebben de kinderen even lekker gezwommen en hebben Lucie en ik de bus naar Hue geboekt. Hoi An staat bekend om het goede fietsen, dus snel 4 fietsen gehuurd. De verstelmogelijkheden van deze fietsen zijn door een redelijke hoeveelheid roest beperkt, maar toch lukt het uiteindelijk. Daarna eerst bij het Sinh Cafe de bus van Hue naar Hanoi geboekt en daarna na de oude stad gefietst. Het doel: KLEDING. Hoi An is de stad om kleding te laten maken. Er zitten we 500 kleermakers. En beste lezers, jullie stofjeswinkels en markten in NL zijn niets vergeleken met de hoeveelheid stoffen, die hier te koop zijn. Vanuit de Lonely Planet hebben we een adres van een betrouwbare kleermaker gevonden. Ik had vanuit mijn eerdere Thailand reis al een idee hoe het zou verlopen. En ja hoor, daar kwamen de knipselmappen van de H&M, Neckerman, Boss, Chanel etc. naar voren. Kies hier je model, kies de stof en maken maar. Maar ho, eerst nog even de maten opnemen. En dat zijn er niet 2 hoor, nee volgens mij wel 12 verschillende maten. Morgen moeten we rond 4 uur weer terug om de kleding te passen, zodat er nog aanpassingen gedaan kunnen worden.
En de dag erna is het gereed!!!
Na dit kleren maken de man cq. vrouw zijn we lekker gaan eten en hebben ons en passant opgegeven voor een kookcursus. Morgen horen jullie over onze ervaringen daarmee.
Tjerk

• 24 Juli 2009 - 04:34

Petra En Sjors:

Nou dames en heer niet teveel kleding laten maken want dat moet allemaal wel in de rugzak mee:))))Maar aan de andere kant is het wel leuk dan krijgen we niet alle foto's met dezelfde kleding van thuis te zien haha.
    Wat ziet Iris en Lucie er verhit uit is het 40 gaden daar of zo? Tjerk pas maar op dat ze jouw als kreeft niet bereiden nu je net zo verbrand bent.
    Bij ons en in L'stad gaat alles goed.Heel veel lieve groetjes en dikke kus. Sjors en Petra

• 24 Juli 2009 - 07:06

Gerda:

Hallo lieverds,

Mijn laatste ochtend op 't werk en dan... vakantie, ook voor ons!! Ik begin door jullie verhalen steeds meer in de stemming te komen, dus da's helemaal goed!

Wat enorm leuk zeg, die klerensessie! Ik ben heel benieuwd natuurlijk waar jullie mee thuis komen!

En dan nog kookles ook... nou, da's wel heel bijzonder allemaal, leuk hoor!

T en L, willen jullie vanaf nu zeg maar deze berichtjes niet meer naar mijn werkadres sturen (g.vanderschaaf@vidomes.,nl)? Dan steken we hier mijn collega's tenminste niet de ogen uit hihi.

Dag lieve allevier, enne... goed smeren hoor ;-)
    Kus, Gerda

• 24 Juli 2009 - 07:35

Marije:

Hoi hoi allemaal,

Wat een fantastische reis zo te zien. Ik ben net terug, maar krijg al weer helemaal zin. Nog veel plezier en Lucie: wat lijkt Marjolein op jou zeg. Heel mooi.
    Groetjes Marije

• 24 Juli 2009 - 09:41

Opa En Oma Pijlman:

Fijn weer een berichtje dus Tjerk een nieuw velletje waar de zon al niet goed voor is.Wat zullen jullie er leuk uit zien in die nieuwe kleren.Goed opletten bij de kookcurus Marjolein en Iris dan kunnen jullie dat ook een keer bij oma klaar maken.
    groetjes opa en oma

• 24 Juli 2009 - 10:59

Mireille:

Wat ziet het er allemaal leuk uit, jullie maken wat mee!! ik ben benieuwd hoe de kleren zijn geworden, we zullen ze vast wel zien! wat leuk om het zo goed vast te leggen in alle verslagen wat jullie doen, als je dat niet doet, vergeet je meestal veel. groetjes van Mireille

• 24 Juli 2009 - 19:17

Romee En Familie:

Hallo allemaal,

Wij zijn weer thuis van een paar heerlijke weekjes eigen land. Een warm welkom thuis met een prachtige bos rozen van jullie bovenste beste Petra!
    Romee had erg veel moeite met afscheid nemen van de camping en vriendinnetjes, maar het eigen bed en de eigen douche zijn toch ook wel weer fijn.
    Spannend om nu even te gaan zitten om jullie reisverslagen te lezen. (Romee heeft ze inmiddels allemaal al gezien). We zijn erg benieuwd naar jullie nieuwe kleren en natuurlijk ook naar jullie Vietnamese kookkunsten!

Groetjes en veel plezier verder (wij lezen vanaf nu weer mee).

Romee, Mauk, Len,
    Henk en Dorien