Van de rust in de drukte - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Van de rust in de drukte - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Van de rust in de drukte

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

05 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

We waaren op de boot en we heben lekker genoten en lekker op het dak gezeten en toen zijn we in de bus gegaan en toen en toen papa een heel slim ding bedagt. We kreegen een ijsje en papa was hem aan het open maken en gooide ermee en ik vangde hem op. Het zag er grapig uit.
Groetjes van Iris

We werden wakker. Daarna gingen we douchen. Toen gingen we ontbijten. Toen mochten Iris en ik op het dak liggen. Natuurlijk wel op een ligbed. Toen ging de boot varen naar Cat Ba eiland. Daar gingen de mensen heen die de trip 3 dagen en 2 nachten hadden. Toen ging de boot naar Halong bay varen. Het water stond laag. Iris en ik gingen op de DS zeeslag doen. Toen gingen we aan wal. Dat was fijn. Toen gingen we middag eten in een restaurant. Toen gingen we met de bus naar Hanoi. We liepen naar het hotel. We kregen kamer 206. Daarna gingen we eten bij KFC.
Groetjes van Marjolein

Nadat we gisteravond op onze Love-boat genoten hebben van de lichten op de boten die weerkaatsten in het water, wazige sterren aan de hemel en de volle maan, gingen we naar bed om te slapen. In de hut was het zo vreselijk warm dat de watervallen van mijn lichaam liepen, hoewel de fan volop aan stond. Om 2 uur stond een bloot meisje voor de deur en riep zachtjes “papa, papa ik heb dorst”. Tjerk deed de deur open en verwelkomde Iris. Zij kreeg een fles water mee. We hadden het plan om met z’n allen vroeg op de staan voor het maken van foto’s van de zonsopgang. Toen we om half 6 de gordijnen open deden was het helaas niet helder. We sloten de gordijnen om maar verder te dutten. Het was heerlijk verfrissend om te douchen met lauwwarm water. Voordat het ontbijt geserveerd was, had de kapitein de motor weer aangezet om te gaan varen naar Cat Ba eiland. We vaarden langs prachtige rotspartijen en zagen vlinders in de buurt van Cat Ba eiland. Om half 12 kwamen we aan in Ha long city. We liepen naar een restaurant voor een lunch, voordat we in de bus stapten voor de 3,5 uur durende busrit. Marjolein zat naast mij te DS-sen, maar mijn ogen werden zwaarder en zwaarder, evenals die van Iris en Tjerk. We dutten weg. Om 4 uur kwamen we aan bij het City gate hotel in Hanoi. Marjolein en Iris wilden eten bij KFC. “Deal or no deal” zei Iris. “Deal” zei Tjerk, “maar dan eten we de komende 2 dagen weer lekker Vietnamees”. Eerst hebben we nog iets gedronken bij een restaurantje en langs winkeltjes gelopen, voordat we naar het exclusieve restaurant toogden. Marjolein en Iris hebben heerlijk friet en popcorn kip gegeten. Daarna hebben we nog koffie gedronken bij Gloria Jeans Coffee en zijn naar het hotel teruggelopen.
Groet Lucie

• 05 Augustus 2009 - 19:21

Opa En Oma Pijlman:

Mag papa zomaar met ijsjes gooien Iris dat mag jij thuis vast niet doen.Marjolein heb je
    gewonnen met zeeslag?Jullie hadden meer ruimte op de boot dan bij opa op de punt.Wat een slaapkoppen die papa en mama.

• 05 Augustus 2009 - 19:34

Henk En Dorien:

Hallo allemaal,

Leve de DS, he Marjolein?! Als de hele familie ligt te slapen, ben jij tenminste in goed gezelschap!

Nog heel veel plezier verder, want het klinkt allemaal veel te leuk om er aan te denken dat het einde van de vakantie al nadert. Of niet?

Groeten,

Henk en Dorien

• 05 Augustus 2009 - 19:56

Brenda:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet er nog even van want voor je het weet ben je weer thuis! Groetjes, Ronald, Brenda, Thom en Daan