Van back to basic naar back to Sibu - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Van back to basic naar back to Sibu - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Van back to basic naar back to Sibu

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

06 Augustus 2010 | Maleisië, Sibu

We hebben s’octends veel gegeten en mama bakte lekkere koekjes. Mmm! Toen gingen we lopen en kwamen bij een meneer, zijn vriend. We kregen wat te drinken en wat te eten. Toen zijn we naar de kliniek geweest. Er zaten 6 mensen en een baby te wachten. Toen zijn we naar de bibliotheek geweest. Toen liepen we naar het langste longhouse en toen terug. Toen kregen we eten en toen kregen we een kostuum aan en papa ook. Toen kwam het busje en gingen we terug naar Sibu. Toen hebben we sushi gegeten. Toen gingen we naar de nachtmarkt en zagen lekkere sateetjes. Toen gingen we naar het hotel en hebben geskyped met Daan en oma. Toen gingen we slapen.

Kus Iris

Vannacht kletterde de regen op de daken en ja, na al dat vele drinken (rijstwijn en thee)P hield mijn blaas het niet vol. Wel drie maal ’s nachts langs de familie die op een matras met zijn vieren lagen, gelopen. En ja, prezies op die plekken waar geen DEET is gesmeerd hebben de muggen mij gestoken. Vervelend, maar daar hebben we prikweg voor. De vrouw des huizes stond om 4:30 uur al op om het ontbijt klaar te maken. Niet voor ons, als langslapers maar voor de 2 kinderen die naar school gingen en de broer van de chairman.Marcathy Gindau. Deze gingen om 6 uur weg. Wij werden wakker om 7:45 uur.Tjerk ging douchen; de douche was koud. Laat maar, Marjolein, Iris en ik hebben ons lekker gewassen zodat we er ook enigszins weer fris bijliepen. Na een ontbijt met lekker koekjes, rijst, groenten, vlees en een banaan konden we er weer tegen. We hebben een wandeling gemaakt naar de kliniek die er was. We mochten even binnen kijken. Het was er heel schoon en de aanwezige verpleegkundigen droegen handschoenen en een mondkapje. Hier werden mensen bekeken en de ernstige gevallen werden doorgestuurd naar Sibu. Een polikliniek. Vervolgens zijn we naar de bibliotheek gelopen. Heel veel boeken konden 2 weken geleend worden. Daarna liepen we naar een longhouse waar een vriend woonde. De man en de vrouw waren zeer vriendelijk en vroegen ons binnen te komen. Ook daar kwam de rijstwijn (steviger dan de rijstwijn van de chariman) en limonade voor de kinderen op tafel. Zij ontvingen vaak grotere groepen voor een homestay. Daarna zijn we naar het langste longhouse gelopen, 46 huizen aan elkaar. Vrouwen zaten daar te kletsen. Iris moest daarmee op de foto. De vrouwen zaten aan haar haar en Iris vond het niets. Daarna gingen we terug naar het longhouse van de chairman, waar de lunch al klaar stond. Veel teveel, maar wel heerlijk gemaakt door de moeder van de chairman. Daarna vond een verkleedpartij plaats. Iris, Marjolein en de dochter van de chairman werden in een kostuum gehesen. En daarna werden op diverse plaatsen foto’s geschoten door Tjerk en de chairman. Het gezicht van het meisje sprak boekdelen; er kon maar zelden een lachje vanaf (en gelijk heeft ze). Wij vonden dat erg zielig. Daarna werd Tjerk ook in een kostuum gehesen: een soort berenvel met een hoedje. Nog even hebben we TV gekeken en daarna kwam de taxi om ons terug te brengen naar Sibu. We namen afscheid van de vriendelijke, gastvrije familie die ons allemaal stonden uit te zwaaien. Aangekomen in het hotel hebben Tjerk en ik alle vuile spullen uitgewassen en weer netjes opgehangen in een speciale opstelling (tafel met glasplaat waarop een stoel is geplaatst). Daarna zijn we naar de winkel gegaan waar we de dekbedhoezen hebben gekocht om ze weer in te leveren. Na gegeten te hebben in een sushi restaurant hebben we nog even gelopen over de nachtmarkt. Heerlijke barbecuegeuren kwamen ons tegemoet. Lekkere sateetjes, varkenskoppen en nog meer lagen er tentoongesteld. Daarna zijn we naar het hotel gegaan, hebben nog even geskyped en zijn gaan slapen.

Groet Lucie

• 07 Augustus 2010 - 06:33

Fam. Piekema:

Goedemorgen allemaal,
    Zo jullie worden wel goed verwend als ik het allemaal zo leest.Maar als ik de foto's zie met al die rare beesten, snap niet dat jullie dat lekker vinden ?:):):):) Jullie maar denken wat een lekker stukje kip!
    Veel plezier dit weekend.
    Groetjes, Sjors/Petra en Sam

• 07 Augustus 2010 - 14:31

Opa En Oma Pijlman:

Hallo ook in Flevoland regen.Gras gemaaid en de schoffel er door en toen kwam de regen.Maar alles is netjes.Nog 2weken en dan dragen we alles netjes over.Nog steeds geen kiekje van Tjerk.Mooie verslagen hoor.Heb je goed gekeken naar de hygiene Lucie?Groejes uit een nat Wolvega

• 08 Augustus 2010 - 08:36

Gerda:

Hallo kinders, hier dan eindelijk eens een berichtje uit het Haagse! Ik ben net een half uur bezig geweest om alle superleuke verslagen te lezen, en natuurlijk de foto's te bekijken. Wat ik me afvroeg: was de varkenskop lekker? Vlogen die miljoenen vleermuizen niet tegen jullie aan? En waar zijn de foto's van Tjerk in zijn berenvel? Nou, die zie ik nog wel een keertje (nee nee, ik zal ze niet op you tube zetten hoor ;0-))

Wij zijn inmiddels terug uit een prachtig Karinthie. We hebben genoten van de bergen, lekker veel en stoer wandelen met jullie bergschoenen aan en de rugzakjes op, het zwembed (!!!) en de nodige vriendjes op de camping. Helemaal lekker, en ook met het weer hebben we het getroffen. Geen spannende verhalen zoals bij jullie, maar ook leuk ;-)

Dikke kus voor jullie allevier, Gerda & co

• 08 Augustus 2010 - 08:57

Cathelijne:

hallo allemaal, is het leuk in maleisie? het was leuk in oostenrijk liefs cathelijne