Dieren in het wild of wilde dieren - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Dieren in het wild of wilde dieren - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Dieren in het wild of wilde dieren

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

09 Augustus 2010 | Maleisië, Sepilok

Hoi allemaal,
Vandaag gingen we naar Research Discovery Centre. Op de heenweg zagen we 2 wilde honden. Brrr! Toen we bij dat centre waren, toen gingen we naar binnen, Iris en ik kleuren. Toen papa en mama klaar waren gingen we naar de bloementuin voor papa. Daarna gingen we naar de hornbill tower en toen naar een andere tower. Toen liepen we naar de uitgang. Onderweg kwamen we een dezelfde hond die we al hadden gezien en toen zagen we nog een hond met vlooien; die hond was kaal. BahBah! Toen liepen we naar de receptie en kochten twee apen met een baby erop. We aten fruit en dronken cola. Daarna gingen we zwemmen in het leukste zwembad. Daarna gingen we ipod luisteren. We gingen net eten.

Groetjes Marjolein

Hoi
Ik ben bij de Research Discovery Centre geweest. Ik was bij de hornbil tower geweest en ik heb veel gezien. Het was erg leuken heb lekker gezwommen en het bad was heerlijk warm en ik heb lekker gegeten en ik ga zo slapen.

xxx Iris

Vanochtend hebben we eerst lekker uitgeslapen. Marjolein en Iris lagen in een andere kamer nog heerlijk te slapen toen ik om 9:25 uur binnensloop. Na het ontbijt gingen we op weg naar het Research Discovery Centre (RDC). We kwamen twee honden tegen en wij (Marjolein, Iris en ik) waren erg bang dat ze ons gingen volgen en misschien wel bijten. Na ongeveer 20 minuten lopen kwamen we bij het RDC aan. Tjerk kocht de kaartjes en we gingen de Plant Discovery garden in, in Nederlands botanische tuin. Deze was er mooi opgezet. Marjolein en Iris ontdekten daar een enorm lange mierenstraat. Ondertussen liepen we 25 muggenbulten op terwijl we ons wel 2 keer ingesmeerd hadden met DEET. Daarna zijn de paden op en lanen in gegaan. Opeens hoorden we iets geritsel in het bos. Daarna het knappen van bomen. Een aap? Ja, meerdere apen die van boom naar boom sprongen. We hebben een tijdje gekeken en zijn daarna weer verder gewandeld. In het bos was het warm; de zweetdruppels lekten van Iris gezicht. Toen zagen we een pad die naar de Hornbill Tower liep. We wilden natuurlijk wel graag een hornbill (neushoornvogel) zien. Nadat we heel veel trappen waren opgelopen kwamen we uiteindelijk boven aan: boven de bomen. We waren heel erg stil en toen zag Iris een black hornbill. Yes!! Natuurlijk heeft Tjerk deze gefotografeerd. Totaal heb ik er 5 gezien. Daarna zijn we teruggelopen naar de een andere toren. Hier hebben we nog enkele kleinere vogeltjes gezien. Toen hebben we behalve een paar zwarte eekhoorntjes geen spectaculaire dingen meer gezien. We zijn terug naar het resort gelopen. Na een lekkere fruithap zijn Marjolein en Iris gaan zwemmen en ik heb de handwasmachine weer aangezet, want mochten jullie denken dat op de foto’s we elke keer dezelfde kleren dragen dan klopt dat. Ze worden elke dag uitgewassen en na drogen bij de airco de andere ochtend weer aangetrokken. Eigenlijk konden we nog wel minder kleding mee.

Lucie

• 09 Augustus 2010 - 15:18

Opa En Oma Pijlman:

Ook wij hebben vandaag veel beesten gezien,meerkoet,eend en nog veel meer op de beulaker.Het was hier lekker weer en gelukkig niet zo warm als bij jullie.Wat een lang slapers zijn jullie.De tijden van vroeger komen met het wassen van de kleren terug Lucie.
    Groetjes opa en oma

• 09 Augustus 2010 - 15:41

Patrick:

Hoi Iris en Marjolein,
    Fantastisch zeker om zoveel bijzondere dieren te zien. Ik ben wel benieuwd naar de foto van de zwarte hornbill..... Zetten jullie die nog op de site???
    Tot het volgende avontuur

• 10 Augustus 2010 - 12:51

Sjors En Petra:

Hallo luitje's van het goede leven.
    Dus het valt wel mee met de aangekomen kilo's van al het lekkere eten, gezien jullie veel lopen.
    Jullie hebben al een aardig kleurtje. Blij dat je het aan geeft Lucie, ik dacht al jullie hebben elk 1 shirt en 1 korte broek meegenomen gezien ik op bijna alle foto's dezelfde kleding ziet.
    Na 4 weken lopen blijven de kleding vanzelf rechtop staan van de viezigheid:):) Lucie ik weet wel beter zoals je als schreef deze worden elke avond gewassen en gedroogd.
    Tot de volgende verhaaltjes maar weer
    Groetjes, Sjors en Petra

• 13 Augustus 2010 - 20:49

Gerda & Co:

Wow, wat een bijzondere vogel, die hornbill! En je moet maar zo denken: die heeft ook elke dag dezelfde kleren aan hihi. Maar dat van die handwasmachine snap ik niet helemaal..: is die meegegaan in de rugzak? Zo ja, wie mag (moet..) 'm dragen? Of is zoiets in elk hotel voorhanden? Wel handig hoor, dat je 4 weken op reis kunt met slechts enkele setjes. Gewoon een ander kleurtje geven joh, met photoshop.

doei! Gerda