Op wegnaar Kota Kinabalu National park - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Op wegnaar Kota Kinabalu National park - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Op wegnaar Kota Kinabalu National park

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

10 Augustus 2010 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hai hoi pipelo
Ik ben lekker opgestaan en ik en Marjo zijn gaan zwemmen en toen gingen we met de taxi naar de Rock hostel en ging ik eten en toen waren we met het vliegtuig gevolgen en ik ging slapen.

Groetjes Iris

Hoi vliegtuigen,
Eerst gingen we ontbijten daarna gingen Iris en ik zwemmen. Plons, plons, plons! Toen gingen we met de taxi naar de airport van Sandekan. Met het vliegtuig naar Kota Kinabalu. We aten bij de KFC en gingen met de taxi naar het park Kota Kinabalu. Daar hebben we wat gegeten en toen gingen we in ons hostel. Dat hostel heet Rock hostel.

Kinabalugroejes Marjolein

Vanochtend zijn we rustig opgestaan. Tjerk ging de meiden roepen voor het ontbijt. Daarna zouden zij gaan zwemmen en wij de rugzakken weer inpakken. Tevens hebben wij het hotel in Penang geboekt. Omstreeks 12 uur zaten we in de taxi met een aardige praatgrage taxichauffeur. Nadat onze tassen door het röntgenapparaat weer goedgekeurd waren en voorzien van een kleverige security sticker konden ze ingeleverd worden bij de check in balie van Air Asia. De band waar de rugtassen op moesten om weggevoerd te worden was bijna versleten; er zat op de gehele breedte van de band een scheur, 10 cm zat nog aan elkaar vast, en daarom moest men af en toe bijrollen (voet op rol om de band verder te laten gaan). Na 2,5 uur konden we het vliegtuig in om naar Kota Kinabalu te vliegen. We hebben nog even iets gegeten op het vliegveld voordat een taxi werd opgezocht die ons naar het Kota Kinabalu National Park zou brengen. Een 90 km rit die ca. 2,5 uur zou duren. Een vrachtwagen reed voor de taxi en dat schoot niet op. Ondertussen was het ook gaan regenen, nou ja storten. Aangekomen op het park kregen we bij de receptie de sleutel van het Rock hostel. Een aardige taxichauffeur bracht ons er naar toe. Hij zou ons de volgende dag ook terugbrengen naar Kota Kinabalu. Het was er een stuk koeler (voor Iris en mij behaaglijk) omdat dit op hoogte is. Het was een kamer met twee stapelbedden. Het toilet en douche moest gedeeld worden met anderen en dat voor 980 Ringit (koopje? Ca. 250 euro) Ongelooflijk!, maar je bent dan wel bijzonder dat je op het park geslapen hebt, dat kan nl. niet iedereen zeggen want er zijn maar weinig plaatsen beschikbaar. Daarna gingen we nog even een hapje eten en om 9 uur lagen we in bed. Mijn voeten waren zo koud dat ik voor de zekerheid maar sokken had aangetrokken.

Groet Lucie

• 11 Augustus 2010 - 17:19

Opa En Oma Pijlman:

Marjolein en Iris wat een leuke aapjes.Jullie zijn echte waterrotten hoor.Koude benen Lucie daar had je toch een goede oplossing voor.
    Liefs opa en oma