Van koud naar warm - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Van koud naar warm - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Van koud naar warm

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

17 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hai,

Ik ben vroeg opgestaan en toen gingen we 4 uur in de bus zitten en toen gingen we 3 uur met de boot en toen gingen we eten en toen gingen we sleping.

Smakert Iris

Hoi allemaal,
Met het busje naar de bootplaats die gaat naar Taman Negara, We moesten uit de boot stappen. We liepen naar het Liana hostel. Daar sliepen we. Avondeten. Daarna gingen we met de gids een nachttour doen. We zagen krekels, spinnen en andere insecten. Welterusten.

Groetjes Marjolein

Vandaag hebben we om 7.15 uur ontbeten. Om 8 uur zouden we opgehaald worden met de bus en daar kwamen de eerste busjes al aan. Echter nog niet voor ons. We moesten nog eventjes wachten en toen reden we richting naar Tembeling, waar de boottocht zou beginnen. Om 11:15 uur kwamen we aan bij Tembeling. Bij het eerste bureau moesten we onze namen invullen op een lijstje en aangeven of we een camera wilden gebruiken. Vervolgens moest Tjerk bij een ander bureau betalen want voor het toetreden van het park en gebruik van camera’s moest permissie gevraagd worden. Tjerk kreeg 3 gestempelde papieren mee en die moesten we zeker altijd bij ons dragen. Voor het geval dat er een parkopzichter ging controleren want dan kostte het 5000 ringit. Daarna was het onduidelijk wat we moesten. We hadden een arrangement geboekt, maar hoe het verder zou gaan wisten we niet. Een drukke man in een rood shirt sleepte ons het cafe naar binnen, riep iets tegen de man die het eten verzorgde. We konden bestellen. Lekkere nasi met kip of ei hebben we opgegeten. Tjerk ging maar weer naar de drukke man toe. Hoe zit het straks met het hotel, etc. We hebben een voucher aan de buschauffeur gegeven. Don’t worry, alles komt goed. Kort daarop vertrokken we in een boot naar Kuala Tahan. De reis duurde ongeveer 3 uur. Het een boot waarop een stalen dak zat werden we vervoerd. Af en toe stotterde de motor even in verband met de zeer sterke stroming.Tenslotte kwamen we tegen 4 uur aan in bij het LBK restaurant in Kuala Tahan. Nog steeds was het onduidelijk in welk hostel we zouden slapen. Of we vouchers bij ons hadden. Nee, die hadden we niet gekregen. Oke, we konden naar het Liana hostel lopen vlakbij de drijvende restaurantjes en zeggen dat het voucher om 5 uur zou komen. De mevrouw van het hostel wilde eerst de voucher voordat ze de sleutel afgaf. Nadat Tjerk had gezegd dat ze Mr Black (het drukke mannetjes met rode shirt) maar moest bellen. Ze heeft gebeld met Mr Black en we kregen de sleutel. Om half 8 was het diner: rijst, vis (met kop eraan) in zoetzure saus, tofu met uien en groente. Maar voordat het half 8 was hebben we eerst nog even overheerlijke sateetjes gegeten. We waren al geheel gekleed op de nachtwandeling: lange broek, sokken, schoenen en lange mouwen shirt. We werden met een boot naar de overkant gebracht waar Taman Negara zich bevond. Een leuke, enthousiaste gids (Vincent) liet ons de bijzondere insecten en bomen zien en vertelde er veel over. Helaas waren er op het uitzichtpunt op dat moment geen wilde dieren aanwezig die bij de Salt lake normaal dronken. Na terugkomst gingen we snel slapen.

Groet Lucie

• 19 Augustus 2010 - 17:55

0pa En Oma Pijlman:

Dat was weer een spannend verhaal zeg.Marjolein en Iris waren de spinnen ook groter als bij ons.
    Groetjes opa en oma