Een natte dag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Een natte dag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Een natte dag

Door: Marjolein, Iris en Tjerk

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

18 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi,
Ik ben lekker geontbeten en toen gingen we met de boot naar de overkant en toen gingen we lopen naar de top van de berg en toen liepen we weer terug en toen gingen we op de canopywalk en toen gingen we naar de kant bij het restaurant. Om 3 uur moesten we onze zwembroek aan doen en toen gingen we even naar een dorpje waar je kan zien hoe mensen leven en toen gingen we met de blaaspijp schieten en toen was ik bijna met het pijlte bij de knuffelbeer en toen kreeg ik het pijltje en toen gingen we varen naar het kleine strand en de italy’se mensen gingen van de liana dat was een stok aan een draad en toen ging de meneer op mijn arm tekenen en en hij dee dat met een steen en toen dee hij een steentje in het water en en dee van de steen op de groote steen. Dat was mooi om te zien en hij tekende ook bij het met oerwoud en bij Marjolein een baartje op haar kin en toen kreegen we het koude en toen waren we bij het hotel en gaan zo eten.

Smakert Iris

Hoi allemaal,
We gaan bijna naar huis. Snik, snik. Vandaag gingen we met de boot naar het platform van de canopywalk. We liepen naar de berg. Pfff! Het uitzicht was supermooi. Daarna liepen we de canopywalk. De brug was niet eng. Later toen we klaar waren gingen we met de gids naar de boot. Met de boot naar het lunchrestaurant. Daarna gingen we met de boot naar een dorpje. We werden nat. Gelukkig hadden we zwemkleding aan, Papa’s camer werd nat. Hij doet het nog. We kwamen aan in een dorpje. Toen kregen we uitleg hoe ze de dartpijltjes maakten voor de blaaspijp. Iris ging met de blaaspijp mikken op de beer. Pfff! Iris zat er iets onder. Met de boot terug naar het LBK restaurant. We liepen terug naar ons hostel. Daar heb ik dit verhaaltje geschreven.

Groetjes Marjolein

Na een lekker “warme” douche hebben we ontbeten. Om 9 uur vertrok de jungle trekking. Met een boot zijn we de rivier overgestoken. Daarna zijn we als eerste naar een heuvel gelopen. Onze groepsgenoten waren een stel, zeer irritante Italianen. Kampioenen voordringen en asociaal gedrag. Maar goed, we laten de trip er niet door bederven. Het eerste stuk bestond uit trappen, welke zo hoog waren, dat Iris ze zeer lastig vond, maar ze haalde toch de top. KLASSE! Op de top was een prachtig uitzicht van het oerwoud te zien. De gids gaf aan dat er verder op nog een leuke uitzichtplaats zou zijn. Iris en Marjolein geloofden dit direct, maar bleven toch liever met hem achter. Lucie en ondergetekende zijn even dat stuk verder gelopen. Het uitzicht op dat 2e punt was echt fantastisch. Helaas was het een beetje bewolkt, zodat de Gunung Tahan (2187 m) niet goed te zien was. Na enige tijd zijn we weer terug gelopen naar het eerste uitzichtpunt. Na enige tijd wachten op onze Italiaanse “vrinden” konden we naar de Canopy walk lopen. Deze behoort bij een van de langste loopbruggen ter wereld. Tijdens deze trip moest ook een stuk afgedaald worden. Een ladder was op de canopy brug bevestigd. Leuke ervaring. Hierna zijn we weer terug naar de rivier gelopen. Na enige tijd kwam onze boot weer, waarmee we naar de overkant bij het restaurant zijn afgezet. Na een lekkere lunch, toch Iris met die patatjes, hadden we enige vrije tijd om even lekker bij te slapen. Om 3 uur moesten we ons weer melden. We hadden van te voren gehoord dat je nat kon worden tijdens het varen, dus alle rugzakken ingeleverd, welke in een plastic zak gedaan werden. . Maar,misschien niet zo slim van mij, het fototoestel bij me gehouden. Na een rustig begin gebruikte de gids een roeispaan zodat de halve rivier in de boot terecht kwam. Shit de camera. Gelukkig viel het mee. Na de camera ook droog te hebben gelegd, kregen nog vele liters over ons heen. Als je tot de draad toe nat kan worden, dan was dat nu. Bij stroomversnellingen werd dit feest meerdere malen herhaald. Het was een hartstikke leuke trip. Aan het einde kon nog wat gezwommen worden en daarna terug naar het hostel. Het regende weer hard toen we aankwamen, maar ja, natter dan nat kan je niet worden. Na het douchen hebben we weer lekker gegeten en na het inpakken van het rugzakken zijn we gaan slapen.

Tjerk

• 19 Augustus 2010 - 18:06

Opa En Oma Pijlman:

Leuk jullie weer gezien en gehoord te hebben.Nu Marjolein en Iris ik heb mijn best gedaan om elke dag te reageren.Dat hadden jullie mij gevraagd en ik beloofde dat.Nu hopen wij dat we jullie gauw weer kunnen knuffelen.
    Liefs en goede vlucht terug