511 km zonder plaspauze - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu 511 km zonder plaspauze - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

511 km zonder plaspauze

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

07 Augustus 2011 | Duitsland, Kiel

Hallo allemaal,

Het was om 8.00 opstaan. Snel douche en schoenen aantrekken. Hub in de auto. Even een paar keer stoppen en hub weer in de auto. Eindelijk zijn we er. Ik denk na over de rit. Ik heb een record plassen. Op de boot gaan we op het dek. Brrrr wat koud. Ik dacht ik ga naar de kidscorner met Marlein. Er stond een clown met ballonen. Ik kreeg een aap op een palmboom en Marjolein een bloem. Toen kwam er een gochelshow en toe ging iemand op de piano spelen. Er waren noren uit noorwegen die schreeuwden heey of aah. Toen gingen we slapen. Marjolein boven, Lucie: beneden, Tjerk; beneden, Iris: boven. Het sliep heerlijk. Papa snurkte 3 keer. Dat was grapig.

xxx Iris


Hoi allemaal,

Ik heb een reis van 5 en halve uur achter de rug. Er heeft iemand een nieuw record gehaald dat was Iris met plassen onderweg. Ik had leuke filmpjes met Iris gekeken in de auto gekeken op onze tv’jes. We gingen bij een restaurantje eten en ik had schnizel een hele lekkere met sla en patatjes. We mochten al snel op de boot met onze boot met onze auto. We hadden boordtickets met onze hutsleutel. Wij hadden hut 9933 met inklapbare stapelbedden,douche,wc en wasbak. Er zat ook een tv in onze hut daar kon je Nederland 1 en 2 kijken en andere zenders. Ik heb ook veel foto’s gemaakt. Het was echt heel erg leuk met de clown en de goochelshow. Iris en ik hadden een ballon. Ik een bloem en Iris een palmboom met een aapje.

Groeties, Marjolein


Zondagochtend vroeg, niemand nog uit de veren, ook Marjolein en Iris niet, begonnen Tjerk en ik met het inpakken van de auto. Geen tent mee, wat scheelt dat een ruimte. Marjolein en Iris kwamen niet al te lang erna naar beneden, wallen nog onder hun ogen van het logeerfeest bij oma. Douchen en daarna nog even een was starten en de vloer dweilen, want zoals een goed hygienist betaamt of niet Maria? Iris en Marjolein zaten al in de auto en hadden het eerste filmpje al gestart. Om ervoor te zorgen dat we toch Zweden zouden halen, heeft Tjerk het Navman navigatiesysteem geruild voor eigen Tomtommie. I.p.v. 5,5 uur gaan we nu er 7,5 uur overdoen. Help maar dan komen we te laat voor de boot. Met de juiste instellingen, snelwegen i.p.v. provinciale wegen, komen we om ca. 16 uur aan in Kiel. Veel te vroeg om aan boord te gaan en daarom zochten we zochten een leuk restaurant op. Het was enorm smullen van de zigeunerschnitzels en wienerschnitzels. Met een volle buik reden we naar de boot en konden daar direct oprijden. We sliepen ruim boven het water, hut 9933 op de 9e verdieping; stapelbedden en een eigen toilet met douche. Wat een luxe! Nadat daar de spullen waren gestald, snelden we ons naar het dek voor te drinken. Marjolein en Iris gingen al snel op onderzoek uit wat er te doen was op de boot en Tjerk en ik genoten van de heerlijke zon op het dek. Om iets voor half 8 werden de touwen losgemaakt en vaarde de boot richting Göteborg. We genoten van een prachtige avondzon en een mooie kust van Denemarken, om daarna nog even te genieten van muziek. We vertrokken om half 11 naar de hut en vielen snel in slaap.

Groet Lucie

  • 10 Augustus 2011 - 12:46

    Sjors En Petra:

    Hallo Dames en 1 Heer,

    Blij dat jullie goed zijn aangekomen!(nee niet in gewicht haha)
    Ook al de nodige wandelingen gelopen.
    Leuk om het 1 en ande weer te lezen wat jullie zoal beleven.
    Tjerk en Iris eten jullie ook de gevangen vissen op?

    Lucie de appels zijn lekker, bedankt.
    Kreeg mailtje van je over 2 koelkasten nou schiet mij maar lek maar maandag en dinsdag kon ik de 2e niet vinden 1tje in het washok en de 2e??
    Vandaag woensdag toen zag ik de 2e in ene staan hahaha. Recht voor mijn snufferd loop er zo tegen aan als ik richting washok ga. Komt dat ik nog duizelig ben van al die achtbanen waar ik met de dames in heb gezeten hahaha.
    We lezen de verhalen wel weer.
    Veel plezier groetjes,
    Sjors, Pera en pootje/kusje van Sam voor Marjolein en Iris.

  • 11 Augustus 2011 - 07:14

    Coby En Team:

    hai allemaal
    stoer hoor.
    had je dit gepland of ineens zweden is een heel mooi land geniet er goed van en tot gauw op jullie verslag,

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Kiel

Zweden 2011

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

Joepie, we zijn weer thuis

25 Augustus 2011

Goodbye Sweden

24 Augustus 2011

Piraatjes in de beeldentuin

23 Augustus 2011

Zigzaggend over het water met een kano

22 Augustus 2011

On route: eekhoorns, rendieren en schapen
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 78187

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: