Visje, visje in het water.... - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Visje, visje in het water.... - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Visje, visje in het water....

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

11 Augustus 2011 | Zweden, Orsa

Hallo,
Douchen en hup in de auto. Even een paar keer stoppen. Tjoek, tjoek, tjoek, tjoek. Even stoppen bij een moeras. Blub, blub, blub, blllub. Weer rijden aan de kant. Toeter, toeter, Even lekker vissen en zwemmen. Brrrrrrr wat koud. Bijna 3 vissen gevangen. Even naar de winkel en dan naar het huisje 128 en dan lekker slapen.

xxx Iris

Hej allemaal,

Ik had vanochtend lekker onbeten. We gingen rijden naar dit ding alleen we namen de langste weg. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant niet. Vroemm, vroemm, tjoek, Tjoek aan de kant de auto van van der Schaafjes moet erlangs. Broodje happen, mjam, mjamm, mmm,mmm. Stenen gooien en ik hoor ineens plons, plons. Wie gooit daar stenen? ... papa. We gaan rijden en gaan naar een meer. Vissen, mama had er 2 gevangen en Iris geen 1, wnat hij zat er eerst te vroeg en toen te laat. Iis en ik gingen zwemmen. Blub, blub, ik ben een vis. Grapje:) Ik had het snel koud dus ging er uit. We reden naar het park. Pannenkoeken gegeten.

Groeties en kussies Marjolein

Vandaag staat in het teken van verhuizen naar een ander vakantiehuis. De zon scheen dus de korte broek aan en inpakken geblazen. Het leek erop dat de meer spullen bij gekomen waren, toch paste alles nog in de auto. We besloten een niet-snelle route te nemen. Het duurde niet lang of we reden op een onverharde weg, door prachtig bos, langs meertjes en verdwaalde houten huizen. Gelukkig dat onze buikschuiver nog net alle hobbeltjes kon nemen. Na een klein stukje over een verharde weg doken we weer een onverharde weg in. Marjolein en Iris vonden het niet echt leuk en zagen niet zoveel van de natuur maar de DVD-speler stond aan. Lekker een broodje gegeten in een korte broek bij 12 graden. Toch niet zo’n goed idee?? We volgden de onverharde Klockarbergvagen tot we op de weg kwamen naar Mora. Daar zagen we een prachtig meer waar we ook nog een hengeltje konden uitgooien. Helemaal top volgens de meiden. Tjerk reed naar een mooi plekje met een huisje. Marjolein en ik nestelen ons in de overkapping van het huisje. De zon scheen volop dat het zelfs in de korte broek heerlijk vertoeven was. Tjerk en Iris gooiden hun hengel het water in. De visjes hadden honger maar schoten niet echt toe. Marjolein en ik gingen ook maar een even een hengeltje werpen. Als “echte“ visser ving ik 2 zilveren visjes, die nog voordat ze aan de kant waren gekomen eraf sprongen. Gelukkig maar want ik durf ze er ook niet af te halen. Iris en Marjolein wilden nog even zwemmen, maar zwemmen is een beetje een groot woord, poedelen is het juiste. Daarna pakten we de spullen in en reden we naar het huisje. De inrichting is behoorlijkluxe, een vaatwasser, koelvriescombi, magnetron, oven en een speciale droger. Na het eten gingen we nog een potje Monopoly doen.

Kus Lucie

• 12 Augustus 2011 - 09:26

Maria:

Hoi Lucie en fam.,

Nooit geweten dat Mora echt bestaat: nog frikandellen e.d. gescoord? Of hebben ze in Zweden, net als in Denemarken, overlal pølser te koop?
    Geniet van het zonnetee en pak je anders lekker in --> gisteren de open haard in in NL was echt nodig. Brrrr, de hersft lijkt begonnen, maar Piet Paulusma vorspelt voor vlg. week het betere korte-broeken-weer.
    Ik wens jullie dat laatste ook toe en geniet lekker verder.

SeeU!

• 12 Augustus 2011 - 11:22

Oma Pijlman:

Korte broeken weer is hier niet aan de orde heb de verwarming even aan.Vissen is leuk hoor Tjerk maar met vrouwen die geen vis van de haak durven doen ben jij mooi de klos.Was het water kouder als in de Vlinderslag bij oma?
    groetjes en een dikke kus oma