Tenen op zwemles - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Tenen op zwemles - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Tenen op zwemles

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

12 Augustus 2011 | Zweden, Orsa

Hello in het moeras,

In de ochtend stond ik als eerste op (7.30) en ging de tafel dekken. Om 7.45 stond papa op en mama om 8.00 en Marjolein 8.10 op. Mama zegt lekker lopen op het padje en dat was 10 km dat ging door moeras. Nee, nee, nee zijden Marjolein en ik. Mama zij dit is gaaf maar gelukkig gingen we padje (geel), dat was 5 km. Een keer stopen om te eten jam jam jam (kaas en ham) en weer verder. Eindelijk waren we er en ik ging spelen met meisjes Naomi en Joyce. Ze wonen op een schip. Toen gingen we eten, lekker barbecuuwen mmmmmmmmmm.
Lekker slapen.

xxx Iris

Hej allemaal,

Ik had heerlijk geslapen in mijn eigen kamer op een stapelbed. Ik ging met Iris pesten. De kaarten hadden ijsjes erop van vla bij de K en Q. Het was erg gezellig. Toen gingen we lopen op het groene pad, dat was 10 km. Alleen toen kwamen we bij een moeras, dat lukt nog wel. Ik was een zeurpiet. Een stukje bos en het tweede stuk moeras. Daar ging het wat moeilijk. We hebben het geprobeerd, er liep een geel pad van 5 km, dat hadden we gevolgd. Wel door moeras maar er lagen veel planken, dat was wel erg fijn. We gingen barbecuen, dat was heel erg lekker.

Groeties an iedereen Marjolein

Vanochtend, al vroeg gestommel in de keuken. Iris had alles al klaar gezet in de kamer voor het ontbijt. Het was prachtig weer, dus kunnen we leuk gaan wandelen. Eerst even 2 verhaaltjes op family on tour zetten bij de receptie. Nog een bak koffie en de tocht kon beginnen. We waren nog maar pas het beginpunt gepasseerd of de dames begonnen al te mokken. 10 km of 5 km? De groene route van 10 km. We liepen door moerasachtig gebied, prachtig. Sommige tenen kregen zwemles in de bergschoenen. De meiden wilden al terug , wat een watjes hè? Na ongeveer een km werd het pad wel erg moeilijk begaanbaar, maar gelukkig was er een gele route. Deze gingen we volgen en nog steeds wandelden we door moerassig gebied, maar hier lagen dikke planken waar overheen gelopen kon worden. Het was een prachtige route langs beekjes, moerasgebied, bomen, bessen struiken (weer lekker van gesnoept). Dit was beter volgens de meiden en vonden het zelfs leuk worden. Gelukkig zijn papa en mama nog steeds de baas :). Iris zag daarna nog meisjes die ze al eerder gezien had en ging met hen voetballen. Aangezien de zon nog steeds scheen, gingen we lekker grillen. Nu de verhaaltjes nog even intypen en straks een heerlijke kop koffie.

Groet Lucie

• 12 Augustus 2011 - 17:41

GErda & Co:

Hallo allemaal, ik zit toevallig net in mn uppie een bord met tortellini weg te werken; Robert is de kindjes halen in Alphen. En natuuuuurlijk verveel je je als je alleen moet happen, dus... Lang leve de iPad! Wat leuk zeg, zo'n wandeltocht! Volens mij zitten jullie echt heerlijk midden in de prachtigw natuur; eerlijk gezegd: een vakantie naar mijn hart! Leuk ook dat er wat vriendjes of -innetjes zijn om mee te spelen, gezellig hoor! Ook al
    Moet 't misschien soms met gebaren, je begrijpt elkaar al snel. Dat heb ik trouwens ook nog wel eens met Robert hoor haha, dat je elkaar niet begrijpt,dus daar hoef je geeneens buitenlands voor te zijn ;-)

Nou dag lieverds, geniet-ze verder en tot later! GRCL

• 13 Augustus 2011 - 06:43

Oma Pijlman:

Iris dat je tafel kan dekken wist ik wel dat je ook voor ons op Ameland.Marjolein een zeurpiet ben je echt niet hoor.Papa en mama zeggen het niet maar de korte route vonden zij ook lang genoeg hoor.Fijn de verhaaltjes zo ben ik ook een beetje op vakantie.
    groetjes oma

• 13 Augustus 2011 - 13:41

Dorien H.:

Hoi allemaal,

Nog even de mail openen, voordat we morgen zelf ook op vakantie gaan: Gezellig, weer zo'n leuk verslag! Het klinkt allemaal prachtig, daar. Hopelijk valt het weer ook nog wat mee? Hier is het echt heel erg wisselvallig: Niet eens zo koud, maar wel ontzettende buien. Op het nieuws wordt het steeds 'over een paar dagen' wat beter, maar volgens mij moeten we toch echt zelf de zon maar eens op gaan zoeken....

Veel plezier nog en tot over een paar weekjes!

Groeten van Henk, Dorien, Romee, Mauk en Len

• 13 Augustus 2011 - 14:03

Dagjes Mama En Papa:

Hallo meiden/ mama en papa,

Marjolein en Iris vinden het veel leuker lopen met een hond erbij toch?
    Dan kan je ballen en stokken gooien.
    Verder weinig beleefd deze week.
    Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes,