Hobbel de bobbel in de lucht - Reisverslag uit Funäsdalen, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Hobbel de bobbel in de lucht - Reisverslag uit Funäsdalen, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Hobbel de bobbel in de lucht

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

19 Augustus 2011 | Zweden, Funäsdalen

Hallo allemaal,

Vanochtend stond ik als eerste op en ging de tafeldekken, rijstewaffels, cremcrackers, chocopasta, jam ham, kaas, salami, borden, bekkers, bestek gepakt. Koffie gezet. Thee gezet en bij papa en mama liggen en lekker ontbijten en rijden naar een kabelbaan en betalen en hub erin. Het was niet 2 persoons maar 4 persoons, dus twee plekken over. Kudienk, kudienk en lopen maar. Een mevrouw zei dat je midden de tocht terug moest want het was nat, dus ja hoor, we moeten terug. We lopen een andere route. We zijn er en komen boven en mama zei je mag een waffel en wat te drinken. Tjerk: koffie met waffel, Lucie: koffie met waffel, Marjolein: chocolademelk met slagroom met waffel, Iris: chocolademelk met waffel. En ingen terug met de kabbelbaan en gingen naar een dorpje naar een kerk. Marjolein en ik gingen op een schommel en papa en mama gingen 800 m lopen en toen gingen we vissen. Maar geen vis gevangen en lekker eten pasta, jam, jam. Heerlijk en gingen TV kijken en lekker slapen.

xxx Iris

Hej allemaal,

Vandaag lekker ontbeten, Iris had de tafel gedekt. Daarna snel douchen en omkleden. We reden naar de kabelbaan en dat in de winter een skilift. Het omhoog gaan vond ik super. We keken en namen foto’s van het uitzicht. We liepen naar het hoogste punt van die berg. Het coole vond ik dat we Noorwegen konden zien liggen. We konden ook zien waar de boomgrens ophield. Daarna gingen we lopen maar we konden later niet meer verder door het water en de modder, dus liepen we weer terug naar naar de borden waarn nog andere tochten liepen. Toen gingen we een korte route nemen en kwamen bij de kabelbaan uit. We liepen naar een restaurantje, daar namen wat drinken en een wafel. Toen weer terug naar de kabelbaan.

Groeties Marjolein

Vandaag werden we gewekt door Iris. Zij had voor ons het ontbijt al klaargezet. Aangeschuiven maar en eten. Lekker hoor, Iris! Vandaag was het de laatste dag dat de kabelbaan omhoog ging en daar moet je natuurlijk gebruik van maken. Iris en Marjolein trappelden van ongeduld, 5 minuten wachten op onderhoud duurde wel erg lang. We stonden met z’n 4-en op een rijtje en 1,2,3 zitten. We gingen omhoog, het werd kouder maar het uitzicht vanuit de kabelbaan was prachtig. Boven aangekomen op de Funasberget, kozen we voor de lange route. Prachtige vergezichten, mooie omliggende bergen waarop de boomgrens goed was te zien, mooie meren. We liepen totdat het pad moeilijk zou worden, dat had de Zweedse mevrouw gisteravond gezegd, en daarna liepen we de weg terug en vervolgden de korte route. Uiteindelijk kwamen we aan bij een restaurant op de top. Tijd voor een lekkere wafel en chocolademelk of koffie. Smullen. Daarna met de kabelbaan weer terug en even in het dorpje Funasdalen kijken. Tjerk en ik besloten om de 800 m route langs 200 jaar oude oudheden te lopen. Marjolein en Iris gingen schommelen. Thuis aangekomen besloten Tjerk en Iris nog te gaan vissen, Marjolein en ik bleven thuis. Tjerk en Iris kwamen weer terug. Geen vis gevangen. Gelukkig hadden we al zalm gekocht en gingen deze lekker met pasta eten en de film afkijken.

Groet Lucie

• 21 Augustus 2011 - 19:45

Oma Pijlman:

Wat worden jullie verwend zeg .Denk je wel om de lijn meiden? Fijn dat het daar een mooie natuur is.Hier vanmorgen beetje onweer en een fikse regenbui.
    kus oma