614 treden langs de waterval - Reisverslag uit Funäsdalen, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu 614 treden langs de waterval - Reisverslag uit Funäsdalen, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

614 treden langs de waterval

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

21 Augustus 2011 | Zweden, Funäsdalen

Hai,
Vanochtend stond ik als laatste op (10.00) en gingen ontbijten. Toen gingen we in de auto. Tjoek, broem en liepen naar een waterval, dus liepen we 614 treeden en reden weer naar de rendieren 1, 2, 3, 4, 5, 6 rendiren gezien gisteren 10 en het was gisteren lelijker weer. Hoe kan dat. We reden naar een reisburea. Daarna kon je interneten (de verhaaltjes staan er weer op) en gingen naar de ICA. En gingen lekker eten en rummy super gespeeld en inpakken en lekker naar bed.

xxx Iris

Vandaag mochte we uitslapen. Een broodje gegeten en wat gedronken. Douchen en aankleden. Snel in de auto. We gingen eerst naar een waterval, die stroomde best wel hard. Ik zie tegen mama dat het water superhard stroomde. Nog even een familiekiekje, dat was ged gelukt op mijn fototoestel. Met de auto naar een andere waterval. Bergschoenen aan en trappenlopen. Ik vond deze waterval mooier. Ik had heel veel foto’s gemaakt, daarna gingen we weer naar de hoogste weg van Zweden omdat het vandaag wat mooier weer was. Weer foto’s gemaakt van rendieren en van een marmotje. Het was echt een leuke dag!

Groeties Marjolein

Langs het spleetje van het gordijn zag ik dat de lucht grijs toonde. Gelukkig was de regen gestopt. Tjerk en ik stapten uit bed, Marjolein en Iris knorden nog even door. Koffie gezet, oven aan voor de warme broodjes. Daar kwam Marjolein aan en daarna Iris. Lekker met z’n allen ontbijten en dan een voor een onder de douche. Een blik op de auto. Welke kleur hebben we ook alweer gekocht; Blauw of grijs. Helaas geen Frans Autoglans in de buurt, dus maar een emmer sop gepakt voor achterklepreiniging. Daarna inladen en rijden naar de waterval. Het pad liep langs de waterval en bestond uit houten treden. 307 enkele reis geteld. Het water kwam zo krachtig naar beneden dat je elkaar niet kon horen. Ondertussen was de zon gaan schijnen en we besluiten naar de hoogste Zweedse weg te rijden. In tegenstelling tot gisteren waren er nu prachtige kleuren zichtbaar. We zagen een bergmarmot en minder rendieren dan gisteren. Af en toe gaat Tjerk uit de auto om een rendier van dichtbij op de foto te zetten, maar de beestjes laten zich niet verrassen en zetten het op een lopen. We rijden terug naar Funasdalen en in het toeristenburo hebben we nog enige verhaaltjes op familyontour gezet. Bij het huisje ging Iris de auto uitzuigen. Je kan van de grond eten! Na het eten doen we nog enkele potjes Rummy. Wie wint er vanavond?

Kus Lucie

• 23 Augustus 2011 - 12:54

Gerda & Co:

Hallo lieve allevier,

Spelletjes doen op vakantie; dat is toch wel het ultieme vakantiegevoel voor mij. Wat heerlijk! Ben wel benieuwd wie er uiteindelijk gewonnen heeft hoor!

Leuk zeg, al die rendieren en marmotten. Rendieren zijn best groot denk ik, als je er dicht bij staat toch? Maar echt dichtbij kun je blijkbaar niet komen.

Grappig trouwens, dat jullie nog steeds zo lekker aan het vakantie-vieren zijn; C en L zijn alweer aan hun tweede schoolweek bezig! Wel leuk hoor! Lennart is meteen in het Zon-groepje gezet met lezen, en is - net als zijn zus - 's avonds volop tafels aan het oefenen. Tja, hoeft eigenlijk nog niet in groep 3, maar goed. Als hij het wil.. ;-)

En Cathelijne heeft nu leuke vakken zeg! Geschiedenis, aardrijkskunde, echt leuk. Volgens mij vindt ze het ook leuk, dus dat is fijn. O ja, wij vieren haar verjaardag zeer waarschijnlijk op 10 september, een zaterdag. Dan weten jullie dat vast ;-)

Toedeloe, groetjes aan Rudolph en zijn vriendjes, GRCL

• 23 Augustus 2011 - 14:38

Oma Pijlman:

Frans autoglans dat was toch niks Lucie.Maar je kan natuurlijk er ook Tjerk glans van maken.Marjolein dat wordt vast een mooi fotoalbum en de volgende keer mag Iris voor mij stofzuigen.Kan wel een hulpje gebruiken hoor.
    groetjes oma