Piraatjes in de beeldentuin - Reisverslag uit Sysslebäck, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Piraatjes in de beeldentuin - Reisverslag uit Sysslebäck, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Piraatjes in de beeldentuin

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

24 Augustus 2011 | Zweden, Sysslebäck

Hej Hej,
Vanochtend lekker uitgeslapen en lang leve de DS :). We ontbijten en rijden naar Torsby en denken wat is dit voor dorpje en rijden verder naar een landgoed met een bloementuin. Marjolein en ik gaan naar Niels Horison (een speelplek) met luchtkussens, kartbaan en kabbelbaan. En spelen Marjolein en ik een wedstreid vlot varen. Papa en mama komen eraan. En mogen karten en krijgen een kroon en tjoek, tjoek grrrrr Marjolein heeft 5 keer vastgekomen en ik 0 keer. Mama zegt Iris is beter. Marjolein gaat duwen als jij stopt bij mij en papa zegt duw wel en hij gaat beter zeg ik. Papa zegt 30 kronen en gaan naar een cafe en rijden naar huis en gaan eten en voor de laatste keer in de sauna en leuk Rummy super spelen.

xxx Iris

Hej, hai, hoi, hallo en hello iedereen,
Vandaag mochten we uitslapen, dat vond ik wel fijn. Heerlijk ontbeten en gedouchd. Daarna gingen we naar Torsby rijden, dat duurde best wel lang. Het moest een toeristisch dorpje voorstellen, dat vonden wij niet echt en gingen naar een landgoed. Iris en ik gingen naar een soort gebied met allemaal speeldingen. Dat was echt leuk. We gingen met een piratenvlot heen en weer door ons te trekken. Foto’s maken en wie komen daar aan? Papa en mama, we gaan vlot varen. Het begint te regenen. We lopen naar een rustplek. Daar vlakbij is een soor quad en daar moest een centje in. En rijden maar, er zat een gaspedaal en ik reed een beetje fout want ik reed tegen het hekje een paar keer aan. Iris kon beter rijden.

Groetjes Marjolein

Het is half acht. Tjerk stapt uit bed, zet de computer aan en zet koffie. Ik kom uit bed, drink koffie, neem een boekje mee en ga weer liggen. Marjolein en Iris slapen uit zoals ook is afgesproken. Ik stap uit bed. Samen met Tjerk bekijk ik foto’s en filmpjes die we gemaakt hebben. Leuk. Marjolein en Iris komen ook uit bed. We bekijken elkaars muggenbulten, Iris is de muggenbultenkampioen met 9. We gaan ontbijten en daarna onder de douche. Het is wisselvallig weer. We pakken de auto en rijden naar Torsby, dit zou een mooie toeristische plaats moeten zijn. We rijden er doorheen om onze auto ergens te parkeren, maar zien niet iets wat ons aanspreekt. We kijken in de ANWB gids. Nog 40 km verder en dan is er een mooi beelden en bloemenpark, Rottnerot. We gaan naar binnen. Marjolein en Iris zien op de plattegrond het Nils Holgerssons speelpark. Ze gaan er samen naar toe. Tjerk en ik lopen tussen de beelden, bloemperken en waterpartijen door. Het is een prachtig aangelegd park. De bloemen zijn helaas uitgebloeid. Tjerk en ik zien van afstand hoe de piraten Marjolein en Iris op een vlot varen naar de overkant. We nemen in een cafe nog koffie, fris en lekkere taart. Mmm smullen. We rijden naar het huisje terug. Ondertussen voel ik mijn ogen zwaar worden en ga lekker liggen slapen. Iris volgt het voorbeeld. Bij de Coop doen we nog enige boodschappen. Marjolein en Iris hebben gisteren besloten om BBQ aardappels, wortels en Zweedse gehaktballetjes te eten voor onze laatste avond maaltijd in Zweden. Na het eten pakken Tjerk en ik de tassen weer in en Marjolein en Iris warmen zich nog even op in de sauna. We spelen nog het een spelletje Rummy en gaan dan slapen.

Groet Lucie

• 25 Augustus 2011 - 12:07

Gerda & Co:

Hallo lieve allevier!

Ik denk dat jullie de komende tijd wel heel veel trek zullen hebben in lekkere biefstukken (ipv onderbroeken-vis), blaffende honden (ipv schuwe rendieren), Friese gehaktballen (ipv Zweedse) een een gezonde ijslucht (ipv zweetsauna)! Haha, geintje natuurlijk; jullie hebben volgens mij een TOP-vakantie gehad! Ik zie alleen maar blijve groetjes van iedereen, dus ben benieuwd naar alle (extra) verhalen hoor!

Geniet er nog even van, ook van de overtocht en tot gauw!!!
    Dikke kus, GRCL

• 25 Augustus 2011 - 13:43

Maria:

Wel thuis en tot gauw!

• 25 Augustus 2011 - 13:54

Oma Pijlman:

Zijn de dagboeken voor oma al klaar om te lezen Marjolein en Iris?Nog een dagje en dan is de vakantie weer voorbij dat word wennen zonder sauna.Slaap lekker en morgen goede reis terug.Tot later en een dikke knuffel.
    oma

• 26 Augustus 2011 - 13:48

Sjors En Petra:

Goede reis terug en welkom in Nederland.
    Jullie zouden de sauna avondjes wel missen?
    Wij bellen of zien elkaar van het weekend wel.

Hartelijke groetjes,