Inpakken en wegwezen - Reisverslag uit Reutte, Oostenrijk van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Inpakken en wegwezen - Reisverslag uit Reutte, Oostenrijk van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Inpakken en wegwezen

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

04 Augustus 2012 | Oostenrijk, Reutte

Hallo mensies,

Lekker vroeg op (7:00), nog laatste spullen in de auto en de reis kan beginnen! Tussendoor een plasje doen en nog wat snacken bij de Burger King en nog weer rijden. Het is al bijna 18 uur. Dus we zoeken een hotel waar we kunnen overnachten. Morgen rijden we weer verder naar de camping waar wij deze vakantie gaan beleven. We rijden door een tunnel naar de Oostenrijkse grens en het begint vreselijk te onweren! Getsie! We stopppen voor een hotel, nee eigenlijk niks, nog ff doorrijden. Ja, stop zegt papa. Hier kijken we ff. Ja, is toppie. Lekker eten. Heb maar een kinderschnitsel genomen want ik weet de schnitsels zijn altijd groot. Marjolein en papa nemen een grote, maar ze krijgen het niet op. Mama neemt iets, maar ik weet niet wat. Nu nog een spelletje en dan ploffen we in bed.

Groetjes

Iris

Heeey mensen,

Vandaag ging ik om 10 voor 7 opstaan. Douchen en aankleden, Een broodje eten en Sinas drinken. Iets over achten rijden we weg van huis naar de AH. Voor tijdschriften, ik had een nieuwe Hoe overleef ik... & Stars. Zo daar gaan we dan op reis naar pizzaland Italië. In Nederland nog een film gekeken alleen naar buiten. Zelfs geslapen, heel erg veel in de auro. Ik heb de grensovergang van Nederland naar Deutschland niet gezien. We hebben ’s middags bij de Burger King gegeten. Toen we in Oostenrijk waren, zagen we de bui al hangen, Onweer.Toen reden we naar het dorpje Reutte. Daar was dit leuke jeugdherbergje. Lekkere schnitsel gegeten! Mmm lekker!

Kiss Marjolein

De wekker gaat om 6.15 uur. Tjerk springt het bed uit en gaat douchen. Ik volg later. Er liggen nog een aantal spullen in de woonkamer die de auto nog in moeten. Het overgrote gedeelte is gisteren al ingepakt. Het lijkt niet veel, maar met een beetje passen en meten past het er net in. Marjolein en Iris zijn ondertussen ook wakker geworden en stappen onder de douche. Een broodje eten, nog even langs de AH voor wat leesvoer en dan om 9.15 uur vertrekken we. Mijn ogen worden al snel zwaar en gaan dicht. Ze gaan pas weer open als we al voorbij het Roergebied zijn. Het is ondertussen 12 uur, tijd voor een broodje en een plaspauze. Na een broodje en een milkshake bij de Burger King gaan we verder. Weer vallen mijn ogen dicht. Het rijdt prima door, geen files. We stoppen als de auto dorst krijgt. Een beetje diesel erbij en de reis gaat weer verder. Marjolein en Iris slapen of kijken een filmpje
Om 18 uur passeren we de Duits-Oostenrijkse grens. Het regent nu keihard, de strepen op de weg zijn niet meer te zien. We zoeken een pension op vlakbij het dorpje Reutte. Waarschijnlijk kunnen jullie al raden wat we daar aten.... een schnitsel. Iris kiest een kinderwienerschnitsel, maar die was zo groot als een normale schnitsel als in Nederland. Tjerk, Marjolein en ik kunnen de schnitsel niet op. Om 21:30 uur vertrekken we naar de kamer om te gaan slapen.

Groet

Lucie