Pizzaland in zicht - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Pizzaland in zicht - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Pizzaland in zicht

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

05 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Heeey allemaal,

Welkom in pizzaland. Vandaag gingen we opstaan, lekker douchen en aankleden, Alleen had niet het allerlekkerst geslapen, sliep samen met Iris op één kamer. Het ontbijt wat ik had gegeten was: 1,5 kaiserbroodje met boterhamworst. Na 3 uur in de auto te zitten, waren we in Pizzaland. Het was toen nog 1 uur rijden naar een camping, maar die was niet goed. Na zo’n 4 campingen hebben bezocht, kwamen we op camping Dolomiti. Met z’n vieren de tent opzetten, het was erg warm! Pfffpfff!! Daarna met Iris zwemmen. Lekker koud! Brrr! Net heb ik pizza gegeten in Pizzaland. Jammie, jammie!

Liefs Marjolein

Heei,

Vroeg op en dan ontbijten, in de auto en daar gaan we op zoek naar een camping. Tjoek, tjoek. Nu op zoek naar een camping met ruime plekken, want onze Big Mama tent is groot. Nou weer een uur rijden. Papa belt die man van de camping op. Ja, ze hadden nog plek zat. Dus gingen we een uur rijden. Nou goed. Is een goeie camping. We mogen van die man een plek zoeken. Ja 41 of 44. Oke het mag. We zetten gezellie met ze allen de tent op en dan gaan Marjolein en ik naar het zwembad. Brr koud. We gaan er snel uit en mama zegt we gaan eten. En we kopen wat drinken bij de winkel aan de kassa. En dan gaan we lekker eten. Nog een spelletje en betmintonnen en slapen.

Xxx Iris

Een wake-up call om 0.15 uur. Niet door het rasthaus, maar door Homesafety. Het alarm is afgegaan. We bellen de buren. Zij kijken of er vanaf de buitenkant iets te zien is. Nancy en Robin bellen we om een blik te werpen aan de binnenkant. Gelukkig niets aan de hand, we slapen verder. Om 7:30 uur zijn we wakker, stappen onder de douche en gaan ontbijten. Lekkere kaiserbroodjes. De tassen weer in de auto geduwd en de reis gaat verder richting Italië. Een mooie rit over de Brennerpass en we zien prachtige bergen. We rijden een camping op. Tjerk en ik lopen een stukje over de camping. We kijken elkaar aan. Dit is niks.... hutje mutje en je struikelt over elkaars scheerlijnen. We rijden naar de volgende camping toe, Olympia in Dobbliaco. Een grote camping met kleine plaatsjes, weer hutje mutje. Op naar de volgende camping, een welnesscamping. Tjerk zag zich al zitten in de sauna en lekker gemasseerd worden. Jammer dat er geen plaats was :-). We stappen in de auto en kijken in de ANWB gids. In de buurt van Cortina d’ampezzo zijn 3 campings waarvan één met een zwembad. Voor de zekerheid bellen we maar even de camping op. Genoeg plaats. Inderdaad mooie camping tussen de bergen en het meest belangrijke: voldoende ruimte voor de tent en ruimte er omheen. Geen 25 m horden over de scheerlijnen. Met z’n 4-en leggen we de grondzeilen neer, de eerste zweetdruppeljes komen al. Nadat de tent is opgetrokken (goede spierballen Marjolein en Iris!) gaan Marjolein en Iris een frisse duik halen in het zwembad. Na 2 uur staat de tent. Geen record tijd, maar het is al weer 4 jaar geleden dat we gekampeerd hebben. Compleet verhit strijken we op een bankje neer met een heerlijk blikje Bitter lemon. Dat gaat er wel in. We rijden naar Cortina om een pizza te eten. Mmm. Voor de tent drinken we koffie en thee. Iris staat al klaar met de badmintonrackets. Ik sta op en mep de pluimpjes heen en weer naar Iris. Tjerk en Marjolein volgen ons voorbeeld. Langzaamaan wordt het donker en zijn de pluimpjes niet meer zichtbaar. Tijd voor een potje Rummykub voor de tent met een lamp erboven. Als het potje afgelopen is gaan we slapen.

Kus

Lucie

• 06 Augustus 2012 - 21:37

Sjors En Petra:

Hoi Vakantie gangers,

Blij dat jullie goed zijn aan gekomen en een gechikte camping hebben gevonden.
    Marjolein ben benieuwd of je in pizzaland ook een oveneerlijke Calzone kan eten zoals in Lelystad.
    Iris ik daag je uit al je weer een keer bij ons bent voor een potje badminton!
    Wat een timing vanmiddag. Doe ik klokslag 12 uur de sleutel in jullie huisdeur doe de deur open en daar begint me toch een sirene te loeien,tjeetje heb ik weer ze hadden ook wel mogen zeggen dat ze een andere alarmgeluid hebben dan neem ik voortaan oordopjes mee, eenmaal in de gang hahahaha het was de 1e van de maand sirene welke afging en bij jullie is hij duidelijke te horen als bij ons thuis.
    Joelle zat lekker boven in zijn hokje deed de klep open en kon hem lekker over zijn rug aaien en hij bleef er lekker voor zitten. Joris zat beneden te wachten op zijn eten, bakje gevuld en neer gezet en in een no timing was het bakje leeg nee niet op maar over de vloer gestrooid.
    Veel plezier en we wachten de volgende verhalen van jullie weer met spanning af.

Groetjes,
    Sjors en Petra

• 07 Augustus 2012 - 12:09

Oma Pijlman:

Hallo vakantiegangers
    Fijn dat jullie een plekje hebben gevonden dat ruim genoeg is.
    Mijn tuin is te klein daar voor gelukkig heb ik slaapkamers.
    Ben weer tien jaar jonger geworden met krullen op mijn hoofd hi hi
    Leuke kiekjes hoor Tjerk.
    Geniet maar van het lekkere eten Marjolein en Iris.

groetjes en veel kusjes oma

• 07 Augustus 2012 - 14:30

MAria:

Hoi van der Schaafjes,

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en op een prima plek zijn beland. Ik had vrijdagavond al een sms verzonden maar die vermaledijde telefoon van mij stuurt 'm weer niet door (denkt dat het een mail is en dat heb ik nog niet uitgezocht, vanwege dolce far niente in de de afgelopen 3 weekjes).
    Hopelijk vliegt jullie vakantie niet zo snel voorbij, dus ga lekker lang genieten ;) !