Hard tikt de regen - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Hard tikt de regen - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Hard tikt de regen

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

06 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

6 augustus
 
Hoi,
 
Ik was om 7 uur al wakker want ik had het koud. Toen ging ik bij papa en mama liggen en toen gingen we uit bed. Ik, mama en Marjolein gingen plassen en toen gingen Marjolein en ik naar het winkeltje voor brood. Die vrouw zij wat in het itaaliaan. Dat verstonden we niet. We moesten lachen. We betaalden en gingen eten, toen lekker douchen en ff betmintonnen en ff drinken, naar het zwembad en naar de Spar of zoiets en dan weer lekker eten. Ff langs de drogist en we rijden terug naar het regenachtige plaatsje We DS-en ff en drinken thee en gaan lekker bbq-en. Daarna een spelletje en naar de WC, tanden poetsen. Nou mam zegt ff kijken of achter in de tent droog is. Nee, bij de hut van Marjolein en mij is het nat. Alles eruit en Iris slaapt in de woonkamer en Marjolein in het stukje waar het droog is.
 
Groetjes
 
Iris
 
Hello people,
 
Vandaag heb ik lekker in de tent geslapen met Iris en we gingen 12 kaiserbroodjes halen en salami. Douchen en aankleden. Daarna gingen iris en ik badmintonnen, maar toen werd het te warm. Dus gingen we zwemmen met onze roze duikbrillen. Na het zwemmen gingen we met de auto naar Oostenrijk voor boodschappen en het tanken. Toen we in Oostenrijk waren gingen we eten. Papa had een apfelstrudel en mama, Iris en ik hadden tosti ham-kaas. Mmm! Jammie!! Bij de Aldi en de Spar boodschappen gedaan, bij de DM staartjes gekocht, bij de Kik hadden we lijm en een bal voor het zwembad gehaald. Toen weer terug naar de camping. Toen ging het regenen, soms hard en weer zacht. De tent ging achter doorlekken bij de slaapcabine van Iris en mij. Wel lekker gebarbecued.
 
Goodbye en xxx
 
Marjolein
 
Geen wake-up call. Marjolein en Iris gaan bij het winkeltje broodjes, boter en iets voor op het broodje halen. Tjerk haalt water voor de koffie en zet de waterkoker aan. Pling, de stop is doorgeslagen, knopje omhoog en volgende proberen. Pling, weer de stop eruit. De stop heeft maar 4 A en de waterkoker vraagt 10 A. Tjerk houdt het net zo vol totdat het water kookt. Marjolein en Iris komen enthousiast terug, gelukt!  kaiserbroodjes en lekkere salami.Ik zet de stoelen en het tafeltje buiten. Zonnetje schijnt, heerlijk. Marjolein en Iris gaan afwassen. Ze zijn snel terug, er is een afwasmachine. Een voor een gaan we douchen. Na enig wachten is er één van de vijf wasmachines vrij. De was ingeladen en Tjerk en ik pakken een boek en computer. Marjolein en Iris vertrekken naar het zwembad. Als de was is opgehangen vertrekken we naar Oostenrijk dat op 45 km afstand ligt voor boodschappen en te tanken (de prijs van diesel is daar 30 euricent goedkoper). Op de terugweg begint het te regenen. Bah. De was weer nat. Tjerk grillt het eten onder het luifeltje klaar. Ik ga toch de achterkant van de tent  aan de binnenkant checken, een meanderend riviertje is ontstaan. Gele doekjes van de Action slurpen het water op. De slaapcabine van Marjolein en Iris  is aan de onderkant nat, gelukkig geen slaapzak en luchtbed. Tjerk legt 2 ballen aan de achterkant neer om waterzakken tegen te gaan. Als het heel erg hard regent vallen hele kleine druppeltjes op onze huid. We zetten de kachel aan en de regen houdt om 22 uur op. We spelen nog een spelletje Yathzee. Het spelletje maken we niet af,  onze ogen vallen dicht.
 
Liefs Lucie

  • 07 Augustus 2012 - 16:57

    Sjors En Petra:

    Hallo Lucie,Tjerk,Marjolen en Iris,

    Hebben jullie het weer naar Swifterbant gestuurd.
    Wat een regen wat een buien niet normaal meer en dat was niet te voorspelling. Nog een enkel buitje voordat het een zomerse weer zal worden vanaf woensdag.
    Is het bij jullie nu wel beter weer geworden?
    Op nr.76 begint binnen al aardig warm te worden.
    Hebben de konijnen wel aan 1 bakje voer genoeg,als ik iedere middag 12 uur kom is het bakje leeg en geen kruimel op de vloer te vinden. Ohja dit is het lekkere voer hahaha.
    Joelle komt wel kijken wat ik aan het doen ben, dan aai ik hem even op zijn rug heerlijk.
    Joris zit beneden en kom even plankje op en kijk even en weg is hij.
    Verder gaat alles prima! Lieve groetjes van ons Sjors, Petra en Sam

  • 08 Augustus 2012 - 23:42

    Daphne:

    Heey allemaal,
    Hebben jullie het naar jullie zin??
    Ik begrijp het niet slapen jullie nou in een tent of in een huisje want bij Iris stond toen gingen we naar de woonkamer?
    Ik begrijp het niet????
    Maar ja hier in Nederlands was het vandaag oke weer maar vanaf donderdag word het 24 graden(Yes Eindelijk)
    Zijn jullie nou in Italie en gaan naar oosterijk ik begrijp het niet? zo zie je als je vakantie hebt word ik dommer(hahahahah)
    Ik hoop dat jullie nog leuke dingen gaan doen!
    Veel Plezier!!!
    Groetjes uit Nederland
    En een knuffel van Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Cortina d'Ampezzo

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 78248

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: