Bloed, zweet en tranen - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Bloed, zweet en tranen - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Bloed, zweet en tranen

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

08 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Vroeg opstaan, lekker douchen en ontbijten! We gaan een berg opklimmen. We rijden erheen en gaan lopen poehh ... poeh... Dat is hoog. Zweet ... zweet ....zweet ... zweet .... zweet ... zweet. We lopen en lopen en lopen. Pfff. Pfff. We zijn eindelijk op de top. Papa had me natuurlijk weer gedwongen en eigenlijk leek het: “Papa liep wat voor me en had een stokje en aan dat stokje zat een ijsje en die luste ik wel!”.  Enindelijk boven eten we broodjes, maken foto’s en eten een apfelstrudel. We lopen naar beneden en ik ben gevallen. Bloed kwam uit mijn been en ik moest een traantje laten vallen.Eindelijk beneden rijden we terug naar de camping. Ik ga zwemmen, helemaal alleen. Er zijn nog twee mensen, die gaan weg. Yes, nu heb ik het zwembad helemaal voor me alleen. We eten wat en we mogen een ijsco.
 
Xxx Iris
 
Hello boys and girls, ladies en gentlemen,
 
Weer lekker wakker worden in de tent. En we gingen voor het eten douchen en aankleden, Na het ontbijt en onze lunch te hebben gesmeerd. Gaan we kort daarna de auto in en rijden naar een wandelrouten, maar dat was de verkeerde dus reden we nog wat verder. Dit was de wandelroute. Maar de parkeerplaats was helemaal vol, dus reden we verder om te kijken of er nog een plekje was. Er was ergens een plekje op de parkeerplaats dus daar gingen we staan. Papa en mama gingen kijken of het goed was voor de 1ste keer bergbeklimmen. Het was goed. Daar ging de familie van der Schaaf wandelend steil omhoog. Het was erg warm, dus dronken we erg veel. Iris en ik liepen het meest achteraan, Toen we helemaal boven waren, gingen we eerst onze lunch opeten, ik had 1 kaiserbroodje met Nutella en 1 kaiserbroodje met kaas. Daarna gingen we in een hut, een apfelstrudel met vanillesaus eten en wat drinken. Papa had een dubbele espresso, mama een Latte Machiato, Iris en ik warme chocomelk. Toen weer naar benden. Toen we beneden waren bij de auto, was ik erg blij want ik had erg last van mijn knieën en voeten.
 
Xxx Marjolein
 
Het wordt een vast ritueel, ontbijten en daarna douchen. Tjerk en ik pakken de rugzakken in. Broodjes, mouwenshirt en een fleece vest prop ik in mijn rugzak. Tjerk een fles water en de meiden shirt en fleecevest en flesjes water voor aan de zijkant. We zijn er klaar voor. 20 minuten rijden en de tocht kan beginnen. Tjerk zet de auto op een parkeerplek neer en we trekken de bergschoenen aan. Route 37 volgen we. De zweetdruppels komen op mijn gezicht en een rivier op mijn rug ontstaat. We gaan om hoog, maar er is geen vlak stuk te bekennen. Onderweg stop ik telkens even om op adem te komen. Het valt nog niet mee. Na 2,5 uur hebben we de top bereikt 2040 m (589 m hoger dan het punt waar we vandaan kwamen). We eten de gesmeerde broodjes op. Lopen nog even rond en gaan naar het restaurantje om een overheerlijke apfelstrudel met vanillesaus te eten en een kop koffie of hete chocolademelk te drinken. Daarna gaat de afdaling beginnen. Prachtig uitzicht op de bergen en bossen. We komen bij de auto aan. Snel de schoenen en sokken uit en lekker wiebelen met de tenen in de slippers. Heerlijk. We rijden naar de camping, spulletjes uit de tent gehaald en ploffen op een stoel neer. Tijd voor bevroren bier en een glas Rose. Iris gaat nog even zwemmen. Ik besluit met Marjolein om te gaan douchen. Tjerk en Iris volgen ons later. Heerlijk opgefrist gaan we pasta eten. We blijven buiten zitten, maken het gezellig met kaarsjes en dan gaan we slapen.
 
Groet
 
Lucie  

  • 09 Augustus 2012 - 16:22

    Oma Pijlman:

    Hallo vakantiegangers.
    Dat was weer een mooi verhaal van jullie zo blijf ik mooi op de hoogte.
    Die bergen op klimmen dat lijkt mij wel wat.
    Maar dan graag in de rugzak bij Tjerk op de nek.
    Maar misschien zijn er nog een paar tweede hands benen en rug voor een klein prijsje.
    Marjolein en Iris er zijn weer lekkere koekjes van oom bennie.
    En oma's mogen verwennen zegt mama en dat doe ik graag.
    Leuk al die foto"s hoor.
    Nog veel plezier en groetjes tot een volgende keer oma pijlman

  • 09 Augustus 2012 - 16:47

    Abraham En Nog Geen Sarah:

    Hallo Bergbeklimers,

    Dat is me ook wat bergbeklimmen zonder conditie hahaha.
    Alles goed met je been Iris geen pijn meer ?
    Nou het moet niet gekker worden met de post.
    Jullie hebben een kaart vanuit Frankrijk gehad waarvan de postzegel eraf is gescheurd :((
    Joelle wil maar al te graag geaaid worden en wie kwam er vanmiddag ook bij kijken Joris, maar van korte duur toch 3 aaites over zijn neusje kunnen geven.
    Joelle is wel ongeduldig, ik had schaaltje gevuld met voer en op de grond buiten het hok neer gezet en was nog even met het bovenhok bezig en Joelle onderin tegen de tralies opstaan en geluiden maken via de tralie.
    Het is erg stil in jullie straat.
    Veel plezier en tot de volgende keer!

    Liefs en de groetjes,
    Pleegouders van de kleine dametjes.

  • 10 Augustus 2012 - 07:48

    Oma En Opa Vdschaaf:

    Hallo vakantiegangers,Wij hebben van de gestuurde verhaaltjes genoten.Ook de foto,s waren prachtig.Zijn jullie alweer uitgerust van de bergwandeling?Het moet eerst wennen voor bergwandelaars zonder conditie.Ik denk als je geregeld de bergen verkend,gaat het steeds beter.jeziet nattuurlijk prachtige natuur.Wat een mooi flora.Dus jullie hebben allekker pitza gegeten.Oma vindt pitza ook lekker,maar opa is niet zo,n liefhebber.Hij houdt meer van kip.Hier ales oke.ik stop nu en tot een volgende keer.Veel plezier en pas goed op,met moeilijke bergtochten.heit gaat weer schilderen.vandaag hier braderie. groetjes vanons en een dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Cortina d'Ampezzo

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 78597

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: