Chillen... - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Chillen... - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Chillen...

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

09 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Girls en boys,
 
We gingen vroeg op, snel eten en we doen langzamer. En zouden naar Oostenrijk gaan omdat Marjolein nieuwe bergschoenen moet. Zwemmen. We rijden naar sport 2000 om te kijken of er iets te koop is. Ja, Marjolein past er een paar. En ik ren natuurlijk weer naar de Adidas vesten. Ik ren op de paarse af. Hij past, ik mag hem van mam. En Marjolein neemt de bergschoenen. We kopen ze en gaan eten naar een eetcafe. Een man spreekt vloeiend Nederlands. Er zijn klaar en hij gaan een briefje voor skiën. Wij moeten zoeken waar hij staat. Ik zie hem gelijk. We zijn er achtergekomen dat hij zo goed Nederlands kan spreken. Hij geeft skiles. We rijden naar huis en gaan slapen.
 
xxx
 
Iris  
 
Lieve allemaal,
 
Vandaag was het een chill dagje, dat was fijn. Lekker opstaan en ontbijten en aankleden. Deze keer niet douchen want dat had ik gisteravond gedaan. Dat doen we nu vaker. Later met iris en mama zwemmen. Iris was zoals altijd het langste in het koude zwembad. Middageten en toen gingen we voor mij kijken naar bergschoenen, want ze waren te kelin. Blunder! Alweer net als in Zweden ook iets te klein. Maar in een sportzaak langs de weg, waren de bergschoenen te smal aan de voorkant. Dat heb je vaker met Italiaanse merken. Toen naar Oostenrijk. Bij de Sport 2000 bergschoenen gekocht van Meindl en Iris had een Adidasvest. Na het tanken en het boodschappen doen, eten in een restaurtant, schnitzel en heisse liebe.
 
Love you en kiss
 
Marjolein
 
Lekker rustig opstaan en ontbijten. De zon schijnt, maar tussen 13 en 17 komt er volgens de voorspelling regen. We besluiten om een relax dagje te houden. Tjerk pakt een computer om foto’s op een album te zetten, leuk voor het thuisfront. Iris wil naar het zwembad, maar wil niet alleen. Ik besluit om mee te gaan. Badpak aan, lang shirt eroverheen, handdoek mee en we kunnen. Uiteindelijk gaat Marjolein ook mee. Ik laat me langzaam via een trapje in het water glijden. Brrr, warm is het niet. We gooien de bal heen en weer, zwemmen iets langzamer dan Ranomi door het water. Ik ben genoeg afgekoeld, droog me af en ga naar Tjerk. Tijd voor koffie. Het is lekker in de zon. Na enige tijd komen ook Marjolein en Iris terug. We eten een broodje en starten daarna de auto om  nieuwe bergschoenen voor Marjolein (“mijn tenen zitten klem”) te kopen en boodschappen te doen. Een zaak vlakbij Cortina had niet erg veel keus. We besluiten naar Oostenrijk te gaan. Even wat googlelen op Tjerk’s blackberry en in Lienz moet een grote zaak zijn. We rijden Oostenrijk binnen en 12 km na de grens zien we een grote sportzaak met outdoorartikelen. We stoppen en lopen naar binnen. Ruime keus aan bergschoenen. Nadat Marjolein een paar gepast heeft, zijn de juiste gevonden. Maar waar is Iris? Iris paradeert  parmantig in een paars jasje van Adidas. “Sale hoor mama”. Nog een paar wandelsokken voor Tjerk en we zijn klaar. We rijden een klein eindje terug naar de grens en stoppen bij een restaurant. Op de menukaart staan allerlei lekkere dingen. Keuze is snel gemaakt: schnitsels en vissticks. Mmm. Uit de dessert kaart kies ik Tiroler blattenstock, een gerecht uit de streek met bessen erin. Mmm. We tanken de auto vol en doen nog even boodschappen bij de Hof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Cortina d'Ampezzo

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 78244

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: