Ik zie,ik zie... - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Ik zie,ik zie... - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Ik zie,ik zie...

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

11 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Ciao tutti,
 
Joepie opstaan, ontbijten en aankleden. Even rustig aan doen. Later bedachten we, we gaan bergbeklimmen en met de stoeltjeslift naar de berg 5 Torri. Daar kan je namelijk verschillende paden nemen. Vanaf de camping naar de stoeltjeslift. De heenweg ging ik met papa en Iris met mama. Ik had eerst een bergmarmot gezien, dat zei ik tegen Iris en mama, maar die geloofden het niet. Iris zei terug “ ik een olifant en een giraffe”. Haha, hihi. Uitstappen en bergbeklimmen. We kozen een pad maar op het laatste kon het niet, want je moest zekeringen hebben en andere uitrusting. Dus gingen we een ander pad nemmen die op een vlakke berg was. Dat was erg leuk en het ging erg makkelijk. Lekker broodje eten, maar later het afdalen ging zwaarder. We liepen via een ander pad naar een hut. Daar dronk ik warme chocolade met slagroom. Mama, Iris en ik deelden een appelcake. Dat was smullen. Terug naar het stoeltjesliftstation. Dat was wel erg steil en ik was snel buiten adem met Iris. Iris en ik gingen samen in de stoeltjeslift. We zagen samen 5 bergmarmotten, dus totaal heb ik er 8 gezien, Terug naar de camping rijden. Iris gaat zwemmen. Als iris terug komt, dan gaan we spagetti eten. De tent schoongemaakt met Iris, toen waren papa en mama aan het afwassen, Net gedoucht.
 
Arrivederci, salutare
 
Marjolein
 
Hoi,
 
Plassen op het potje en lekker bij papa en mama liggen. Uit bed en papa en ik gaan broodjes halen, 6 pakken, en ontbijten. We kleden ons om en gaan naar de voetjeslift. Het duurde 37 minuten. Ik heb in die 37 minuten heerlijk geslapen! Bergschoenen aan en de reis naar boven kan beginnen. We kopen kaartjes. We gaan, mama en ik samen en Marjolein en papa. We ziten tussendoor twee vetzakken (marmotten). We zijn er. We lopen een pad af, nee daar moet je gezekert zijn en die hebben we niet mee. Dus andere route. We gaan een pittige kam op. Naar een paar keer zuchten zijn we er. Yes! Broodje en terug nog een apfelstrudel en terug. Pfff, pfff. Ik ga nog lekker zwemmen en daarna eten en slapen.
 
Doei
 
Iris
 
Ik hoor gestommel naast me. Het is nog donker. Tjerk staat op en moet plassen. Ik volg zijn voorbeeld. Het is heel erg koud, niet alleen buiten maar ook in de tent. Het is half 4. Ondertussen trek ik een vest en sokken aan. Ik zie dat Tjerk zijn broek en fleecevest aan doet. Ik lach en stop mijn hoofd zo ver mogelijk in de slaapzaak. Om half 8 is er weer gestommel, nu is het Iris. Zij moet ook plassen en heeft het koud. Even komt ze bij Tjerk liggen, en dan staan we op. In de tent zetten we de kachel aan. De zon komt snel. Om half 9 zitten we buiten te ontbijten, sommigen in korte broek, anderen in een lange broek. We gaan vandaag weer een stukje lopen. We starten de auto en rijden naar Fedare. Met een stoeltjeslift (“die zijn zo leuk, want daar kan je in wiebelen”) gaan we omhoog. We weten eerst niet goed welke richting we op gaan. We nemen een pad maar al snel blijkt dat die niet voor ons geschikt is, klauteren en met touwen naar boven. Kortom voor de echte bergbeklimmers en dat zijn wij niet. We gaan terug en nemen een nieuw pad. Dit is prima, grote blokken steen met daartussen steentjes. Het is echter wel alleen klimmen naar 2575 m hoogte. Boven op de berg eten we een broodje en lekkere druiven. We dalen weer af naar 2255 m hoogte, waar we bij een restaurantje een koffie en hete chocomelk en apfelstudel en appelcake bestellen. Lekker. Daarna moeten we weer klimmen naar 2413 m, want daar is de stoeltjeslift. Dat valt nog niet mee. Het lijkt vlakker dan het is. Marjolein en Iris gaan samen in de stoeltjeslift en Tjerk en ik volgen in de volgende. We zien 5 bergmarmotten. Bij de auto doen we onze bergschoenen weer uit en rijden terug naar de camping. Iris verkleedt zich snel en spurt naar het zwembad. Tjerk en ik zitten lekker buiten met een biertje en sinas light. Iris komt koud terug uit het zwembad. Tjerk en ik maken het eten klaar. Na het eten gaan we afwassen en douchen. Samen met Iris doe ik een aantal hersengymnastiek spelletjes Mastermind. Ik maak twee kruiken klaar, want het beloofd weer een koude nacht te worden.
 
Liefs
 
Lucie

  • 12 Augustus 2012 - 10:28

    Oma Pijlman:

    Hoi allemaal.

    Wat weer een leuk verhaal zeg.
    Marjolein je hebt zeker gedroomd van die marmotten of waren je vingers te koud voor een haar inspectie.
    Je weet wel wat ik bedoel ha ha.
    Iris is het water kouder dan in Beulaker? Maar jij bent mijn zwem kampioen hoor.
    Hier zonnig en veel wind dus vandaag lekker genieten.
    Jullie trainen elke dag goed zeg.
    Maar waar blijft het verhaal van Tjerk of laat hij dat graag over aan zijn harem.

    Liefs en kusjes oma

  • 12 Augustus 2012 - 14:26

    Pleegouders:

    Hallo dames en heer,

    Afgelopen week zou het mooi en zonig weer zijn was de voorspelling op maandag maar zoals altijd de voorspelling kwam in Swifterbant niet uit. Bewolkt-regen en niet koud, vandaag zondag zonnig met veel wind. Gelukkig niet zo koud als bij jullie Lucie volgende keer de electrice deken maar mee?
    Maar het is was wel mooi verfweer!! Sjors is vrij, zijn 1e week zit er al weer op. Lekker aan het klussen.
    Vrijdag zwembad gekocht voor Sam dan kan hij lekker pootje baden, en Iris jij kan er ook in zitten hoor!
    Iris en Marjolein komen jullie ook nog een keer in jullie laatste week vakantie bij sam spelen?
    Met Joelle en Joris gaat het ook goed, vrijdag lekker het hele hok verschoond en dagelijks haal ik de plas/poephoopjes weg. Het valt niet mee om ze te pakken te krijgen om ze even buiten het hok in de ren te zetten helaas het is me niet gelukt. Gelukkig is het op de grond niet zo vies belangrijkste is het bovenhok en daar kan ik goed bij. Het zijn deugnieten want ze gaan onderin helemaal in de hoek zitten en daar kan ik niet bij vanwege mijn knie/heup houding ik kan maar op 1 knie zitten en verder kom ik dan niet.
    Dames er is geen plek in het hok voor Marmotten hoor::))
    Maar ook geen ruimte voor een 2e hok wel voor een zwembad-sauna hé Lucie dan hoeven niet ver meer te rijden en de dames geven ons wel een gezicht en rug massage.
    Zaterdag nog lekker wezen eten bij Sorento vanwege Abraham.
    Morgen begint jullie 2e vakantie week geniet er maar net zo lekker van als de 1e week.
    Heel veel groetjes Liefs en tot de volgende keer maar weer met schrijven.
    Sjors en Petra

  • 14 Augustus 2012 - 17:08

    Maria:

    Hallo allemaal,

    Blijf nog even lekker het ruige buitenleven tot je nemen. Ik wens jullie daarbij wel wat warmere nachten toe met minder kachel en kruik gebruik! Wat een leuke activiteitejn ondernemen jullie weer, maar vergeet vooral het uitrusten niet. Nee grapje hoor, een doe vakantie is juist prima om bij te tanken.

    Veel plezier!!!!

  • 17 Augustus 2012 - 14:19

    JeZus:

    Héé daar!

    Wat een heerlijke verhalen...! Ik zie volgens mij zo'n beetje alles voorbij komen: regen, hitte, enorme kou, uitputting (wandelen dus hihi), omkoping ('als je naar boven loopt, krijg je een koekje!' haha, heeeeel herkenbaar hoor, werkt altijd!) en meer van dat soort dingen.

    Leuk!

    GRCL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Cortina d'Ampezzo

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 78227

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: