Chill, doe wat je wil - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Chill, doe wat je wil - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Chill, doe wat je wil

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

12 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Hoi allemaal,

We zijn lekker uitgeslapen, ontbijten. En marjolein en ik gaan lekker zwemmen. Brrr, wat koud! We gaan eruit en lekker broodje eten. Daarna vraag ik mama weer om te zwemmen. Mama zegt ja! We zien juf Marieke met haar man en kinderen Bruno, Sjoerd en Lotte. Ik ga lekker douchen, want ik had het frips. Marjolein en ik gaan daarna op de iPad. We spelen het spelletje Monsterlife. Yes, we zitten in level 12! Mama en ik hebben een afspraak gemaakt. Mama snijdt groente voor mij apart, want dat vind ik niet lekker bij het eten of vlees. We eten spagetti met paprika en vlees en ik natuurlijk komkommer en paprika. Daarna kopen we een ijsje. Marjolein: een smartie ijs, mama: clasic hoorntje, papa: clasic hoorntje en ik:maxibon ijs met cocolade er omheen.
 
Groetjes
 
Iris
 
Hallo, hello, hai, hoi iedereen,
 
Vandaag was ik wakker maar bleef lekker in mijn bed liggen. Het was een relaxje. Eten en aankleden. Lekker een boek lezen op de  iPad, Harry Potter en de Relieken van de dood van J.K. Rowling. Maar wel grappig was dat mensen naar de kerkdienst gingen op camping en ze namen zelf stoelen mee. Hun gezang klonk grappig en raar. Na het lezen ging ik zwemmen met Iris, dat was erg leuk met de bal spelen. Toen ik het koud kreeg ging ik weer terug. Even eten, toen ging ik weer een boek lezen op de iPad, Oorlogswinter van Jan Terlouw, echt zielig. En iPod luisteren en spelletjes spelen. Later gingen we eten, spagetti en een ijsje gehaald. Ik had smartie ijs. Net gedoucht.
 
Bye en kiss,
 
Marjolein
 
Tjerk staat op. Het is ca. 7.30. Ik blijf nog even liggen. Tjerk zet de kachel uit en zet de waterkoker aan. Ik hoor de koelbox uit en aan gaan. Tjerk zet koffie en ik ga uit bed. We drinken samen buiten een kop koffie. Iris en Marjolein ontwaken. We eten een broodje. Iris vraagt wat we gaan doen. We blijven een dagje op de camping. Iris doet haar zwemkleding aan en gaat naar het zwembad. Marjolein gaat eerst lezen en volgt later. Ik lees een tijdschrift en ga liggen op een handdoek. Er rijdt een auto langs de tent met een open kofferbak waarin een bak bloemetjes zichtbaar is en een aantal stoelen. Aan het eind van ons pad komt een kruis te staan, wordt een tafel neergezet waarop de bloemen worden gezet. Het duurt niet lang of drommen mensen met en zonder stoel in zondagse kleren lopen over het pad naar het kruis. Tjerk en ik kijken elkaar aan, een kerkdienst. Na afloop van de dienst kleden mensen zich weer om in camping kledij. Omstreeks 13 uur komen Marjolein en Iris terug uit het zwembad voor een broodje. Na het broodje gaat Iris weer naar het zwembad. Ik trek mijn badpak aan, neem een tijdschrift mee en loop naar het zwembad. Ik leg de handdoek op de schuine planken neer en ga eerst lezen. Wanneer ik zweetdruppeltjes voel, plons ik het zwembad in. We spelen met de bal. Als ik afgekoeld bent, klim ik het bad uit om me weer op te warmen. Iris weet van geen ophouden. Het is al laat in de middag en we lopen terug naar de tent. Tjerk en ik gaan het eten klaar maken. Iris gaat douchen. Na het eten gaan Iris en ik nog even badmintonnen totdat het te donker wordt. Het is vanavond niet koud en zitten lekker buiten. Marjolein en Iris doen een spelletje Mastermind en ik zit te typen.
 
Kus
 
Lucie

  • 13 Augustus 2012 - 09:22

    Patrick:

    Hi there,

    Het ziet er uit dat jullie je goed vermaken. De omgeving lijkt mij fantastisch mooi. Ik ben wel inmiddels erg benieuwd naar beeldmateriaal??? wellicht nog wat thermisch ondergoed aanschaffen voor de nachten???
    Veel plezier daar en groeten van Fam. Verburg

  • 13 Augustus 2012 - 09:39

    Oma Pijlman:

    Hier ook mooi weer met harde wind.
    Heb een leuk tochtje langs Linde gedaan.
    Nu alles klaar gemaakt voor straks dan komt oom Bennie mij halen voor de begrafenis.
    Nu nog even een eindje lopen anders word ik zo stijf als een plank.
    Gelukkig dat de neuro een beetje verlichting geeft.
    Iris gaat ook meedoen aan de spelen zeker met al dat zwemmen.
    Marjolein lezen blijft toch favoriet of is film net zo leuk.

    kus oma pijlman

  • 13 Augustus 2012 - 14:41

    Sjors En Petra:

    Hoi Tjerk, Lucie, Marjolein en Iris,

    Gelijk hebben jullie lekker rustig relaxed dagje dat moet kunnen toch!
    Nieuwe week met nog veel meer bergbeklim dagen in aantocht zeker ?
    Verleden week woensdag zei ik tegen Sjors er zit een egel bij ons in de tuin, oke dan haal ik hem even weg hij handschoenen pakken en Sjors kwam terug was egel weer verdwenen niet te vinden.
    Vrijdag zit Sjors in zijn stoel en kijkt zo tegen de onderkant van de klimop aan en zei daar zit de egel hij weer zijn handschoen pakken en deze keer zat de egel er nog bij terug koms,t Tjaaa dat was ook niet zo gek hij was al dood. Netjes begraven in plantsoenentuintje.
    Sam wil nog niet in zijn zwembadje, helaas Iris en Marjolein hij doet dan niet mee met de olympische spelen over 4 jaar jullie wel toch?
    Lucie en Tjerk badminton?

    Groetjes, Sjors,Petra en pootje van Sam

  • 14 Augustus 2012 - 15:56

    Oma En Opa Vd Schaaf:

    Hallo berggeiten,Met plezier jullie berichten gelezen.Went het klimmen alin de bergen?Met het uitzicht op de bergen van 3191m hebben jullie denk ik wel genoten.Op de foto lijkt het een facinerend uitzicht.Wat voelt een mens zich dan nietig en klein. De foto met de italiaanse vlag in top op platau,was dat het hoogste punt?De bergmarmotten die jullie hebben gezien,zijn die groter dan de marmotten hier?Zondag was het hier mooi weer en toen hebben wij 50 km gefietst.Douwe en Titie staan hier op de camping en zijn daar vanmorgen wezen koffiedrinken.Hebben jullie nog steeds mooi weer en s ,nachts koud?V Ik stop nu en opa en oma,heit en mem wensen jullie nog veel vacantieplezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Cortina d'Ampezzo

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 78267

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: