Snertweer - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Snertweer - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Snertweer

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

16 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Heeey people,

Vandaag had ik lekker uitgeslapen tot  10:00. Daarna douchen, aankleden en ontbijten, Er zou vanaf ongeveer 5 voor 12 gaan onweren en regenen. Dus toen hadden we besloten om te gaan rijden met de auto naar Oostenrijk, maar dan wel met een omweg. De lucht betrok snel, na een paar minuten ging het regenen. Iris en ik zaten te DS-en. Later ging ik naar buiten kijken en muziek luisteren van mama’s iPod. Toen we in Oostenrijk waren gingen we even boodschappen doen. Daarna reden we naar een café en daar dronken en aten we wat. En we reden na een tijdje terug naar de camping.

Goodbye en kiss,

Marjolein

Heeii,

Lekker uitslapen tot 9:45. En ontbijten, douchen en naar Oostenrijk rijden voor boodschappen. We gaan naar de Hofer/Aldi en kopen onze spullen. En ik vraag aan mama of we zo wat gaan drinken. Ja, bij de Marjolein preis, eigenlijk Mpreis. Ik neem lipton ice thee, Marjolein heisse cocoa, mama latte magiatto (weet niet hoe je het schrijft) en papa een double espresso. Mama een aardbeientaartje, papa appeltaartje en Marjolein en ik een koek. Later bestelden Marjolein en ik het nog een keer alleen. Wou Marjolein ook ice thee van het merk Arizona. We gaan naar huis, eten wat en gaan slapen.

Xxx

Iris

We staan op. De zon schijnt. We kijken op yahoo weather wat het weer van vandaag wordt. Het belooft niet veel goeds, regen en onweer vanaf 13 uur. Geen bergbeklimmen. Als wij om 12 uur de spullen in de auto leggen, begint het te regen. We starten de auto en rijden richting Auronzo. Het is net of je in een andere omgeving komt, het is er erg groen, veel bomen en struiken. We hebben uitzicht op een mooi meer en op de Drei Zinnen. De regent hard en het onweert. We rijden verder. We eten een broodje in de auto en zien een mooie waterval. We rijden verder richting Sexten en slaan dan rechtsaf richting Oostenrijk. We doen boodschappen, gaan bij de Mpreis lekker koffie drinken en rijden terug naar de camping. In de tent waren 3 meertje ontstaan. Helaas kun je er niet in zwemmen. Met gele doekjes en een handdoek werden de meertjes opgeruimd. We eten gebakken aardappeltjes, vers gekookte mais en een stukje vlees. We spelen een potje Rummikub en gaan daarna slapen.

Liefs

Lucie

• 18 Augustus 2012 - 11:11

Oma Pijlman:

Hallo allemaal

Maak toch niet een verre reis.
    Een rondje Oldeholtpade is ook leuk hoor maar bergen zie je er niet.
    De tent gaat nu zeker naar het stort
    Maar spelletjes doen en uitslapen hoort ook bij vakantie toch?
    Geniet nog maar van de laatste week.
    Wietse smste dat hij al in Duitsland was dus die is vanavond wel thuis.
    Ga nu lekkere taart bakken want ik moet ook op gewicht blijven hi hi.

Kus oma pijlman

• 18 Augustus 2012 - 12:03

Sjors En Petra:

Hallo allemaal,

Hier vandaag zaterdag lekker puffen geblazen 30 graden of meer wordt het vandaag.
    Nee lucie ik ga niet liggen bakken zoals in de volendamstraat die tijd is helaas voorbij!
    Verder kan ik er nog wel goed tegen geen probleem enkel niet meer in de volle zon zitten.
    Zondag wordt het nog warmer hopelijk schijnt dan wel de zon en komt er geen bewoling want anders is het klamme warmte maar we hebben het niet voor het zeggen het komt zoals het komt.
    Oma Pijlman u ziet er goed uit en mooi haardos met krullen. Zoals ik al voorspelt had suikerbrood is op ja na 3 dagen hmmmmm lekker maar dan heb ik voor het 1e half jaar ook wel weer genoeg gehad.
    dat is hetzelfde met kyellepoten deze eet ik in 1 dag op.
    De rabbits maken het ook goed met deze warmte liggen lekker onder in het hok op de straatstenen tegen mekaar aan pffff.Maar in huis 76 wordt het wel tropisch!!
    Lieve mensen goed weekend verder en tot gauw maar weer.

Sjors en Petra

• 18 Augustus 2012 - 16:44

Opa En Oma Vdschaaf:

Hallo vakatievierders,Hopelijk heeft Lucie mijn sms ontvangen.Depc doet het weer.Het is zoals de mensen jullie berichten,tropisch warm.Wij zitten achter inde tuin en dan kun je het weluithouden.Er staat en lekker briesje.Wij kunnen hier wel weer wat water gebruiken.maar ja je hebt het niet voor het zeggen.We hebben weer van jullie berichten genoten.Hopelijk is de temperatuur wat aangenaam in Venetië.Toen wij jaren geleden in venetië waren,Stond het ST Marcoplein blank.Gaan jullie ook met een gondel varen?We gaan nu naar buiten,want het is stikheet in huis.Geniet van jullie laatste vakantieweek.Liefs van ons en een dikke kus