Arrivederci Italia - Reisverslag uit Nellingen, Duitsland van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Arrivederci Italia - Reisverslag uit Nellingen, Duitsland van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Arrivederci Italia

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

21 Augustus 2012 | Duitsland, Nellingen

Hallo leute,

Vandaag opstaan, douchen en ontbijten. Tanden poetsen en de spullen weer in pakken. We lopen naar het piazzale di Roma. Even wachten op de bus, ooh kijk daar is ie al. We pakken de kaartjes. Papa legt de weekendtas in de laadruimte. We lopen de bus in en mama stempeld de kaartjes af. Ik ga naast papa zitten en Iris naast mama. Dan komen we weer bij het vliegveld en alweer pakt papa de weekendtas. We pakken zo’n karretje waar je koffers op kan leggen. Daar doen we de weekendtas op,Iris haar masker en een canontasje waar allerlei opladers in zitten. We lopen naar de auto. Als we bij de auto zijn doen we daar alles weer voorzichtig in. Dan gaan we rijden. Iris gaat gelijk al slapen en mama naar een tijdje ook. Ik heb een uur naar buiten gekeken en over alles nagedacht. Dan komen we bij een parkeerplaats en doen daar de tv’tjes er op. Iris is weer wakker, we gaan Hannah Motana the movie kijken. Maar na een tijdje moeten Iris en mama plassen, dus even stoppen. Dan kijken we weer verder, het is een hele leuke film. Dan krijgen we honger dus we stoppen en gaan dat restaurantje binnen. Ik moet plassen en daarna neem ik een panini. Dat was erg lekker,als iedereen klaar is reden we weer verder. Maar dan is de film afgelopen,we kijken alle extra’s. Toen besloten Iris en ik om achste groepers huilen niet te kijken, die is erg zielig. De film is afgelopen dus kijken we de extra’s. Maar papa en mama stoppen om te kijken naar een hotel, na veel te hebben gezocht. Er is een hotel, daar zetten we de spullen in kamer 101. Dan gaan we daar eten. Ik had schnitzel met spezi en als ijsje neem ik de nussknacker. Als het eten er nog niet was ging ik met Iris tafelvoetballen of heel soms tafeltenissen. Dat was erg lekker. Iris had de ijsjes besteld. Goed hoor! Na het eten gingen we naar onze kamer en even tanden poetsen. Daarna slapen.

Auf wiedersehen!

Marjolein

Girl, boys en mensies,

Mama komt als ik wakker ben naast me liggen. Papa staat onder de douche en Marjolein zit nog heerlijk te slapen. Als papa klaar is gaat mama en daarna ik.mama tikt mama in Marjolein’s rug Marjolein word kwaad, maar gaat daarna wel douchen. We gaan ontbijten. Papa neemt geen croissantje, mama, Marjolein en ik nemen er wel een het laatste stukje hoef ik niet meer mama neemt het. We pakkken de laatste dingentjes nog ff in en we vertrekken naar het bushokje, waar de shuttlebas ons naar het vliegveld brengt. We pakken gelijk het karretje en doen daar onze tassen op. We rijden naar een gasthouse. We eten daar lekker, papa schnitsel, mama schnitsel, Marjolein schnitsel en ik natuurlijk ook. We eten nog ff een ijsje ik zelf bestel het in het duits heel knap dus!! Mama met kersen, papa apfelstrudel, Marjolein notenkop en ik een dwergen kop hij heet Anton.

Haha xoxo van super rissie!!

Tjerk staat op en gaat douchen. Ik ga uit mijn bed en ga bij Iris knuffen. Als Tjerk klaar is, ga ik douchen, daarna Iris en als laatste Marjolein. We lopen naar het ontbijt. Tjerk hoeft deze keer het croissantje met jam niet. Marjolein, Iris en ik wel. We poetsen onze tanden en pakken de kleren in de tas en lopen richting Piazzale Roma, waar we met de shuttlebus weer vertrekken naar het vliegveld. Pfft wat een hitte. Ik voel de zweetdruppels alweer over mijn rug lopen. Na een busreis van 20 minuten komen we op het vliegveld aan, pakken een karretje waarop we de tassen leggen en gaan naar parkeerplaats 1 waar de auto geparkeerd staat. We pakken de tassen in de auto. Tjerk start de auto en we rijden richting Milano om daarna af te buigen naar Trento. We zien weer bergen verschijnen. Vlak voor de Oostenrijkse grens eten we een broodje. Om 18:30 uur stoppen we met rijden. Vannacht slapen we in Landgasthaus Krone in Nettingen. We eten een lekkere schnitsel en een heerlijke ijsje. Daarna gaan we slapen. Morgen nog ruim 600 km.

Liefs

Lucie

  • 24 Augustus 2012 - 08:40

    'bezorgde' Zus:

    Even een vraagje aan broer-lief dit keer: was je ziek of zo? er wordt uitvoerig de nadruk gelegd op het croissantje met jam dat je dit keer niet wilde, en dat intrigeert me... Was je ziek? Wilde je spontaan calo-minderen, de laatste dag van de vakantie? Of toch heimwee naar de tent die jullie trouw jarenlang heeft gehuisvest? Nou, dat moet je me binnenkort dan maar 'es live komen uitleggen. Want zó kom je er natuurlijk niet mee weg.

    ;-)

  • 24 Augustus 2012 - 13:41

    Oma Pijlman:

    Hallo allemaal

    Heb ik die film al gezien meiden? Dan graag een volgende keer.
    Hadden jullie genoeg zakdoekjes bij de snuf snuf film zoals mama die noemt.
    Gelukkig maar dat er lekker eten is en veel ijsjes.
    Tjerk was je doorvoed of had je plotseling heimwee want niks eten komt volgens mij niet bij je voor.

    groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Nellingen

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 78594

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: