Miepje, Japie, Loesje .... - Reisverslag uit Ruska Wieś, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Miepje, Japie, Loesje .... - Reisverslag uit Ruska Wieś, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Miepje, Japie, Loesje ....

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

26 Juli 2013 | Polen, Ruska Wieś

Hoi,

Vanochtend om 8:30 opgestaan.ontbijten en papa en ik gingen roeien. We gingen 2 vissen vangen, Dolfje en Noura. Later naar de Kaufland en weer het water op met Marjolein en mama. Papa en ik deden wedstrijdje Meeste vissen vangen. 1 Miepje 2 Dolfje 3 Japie 4 Noura 5 Ceesje 6 Klaasje 7 Loesje 8 Pietje 9 Jacoba 10 Jesica. Daarna terug Marjolein en ik zwemmend. Was best koud. Lekker eten en slapen.

Smakkerd Iris

Hello people,

Vandaag hebben we om 9 uur ontbeten, ik was later wakker dan 8 uur. Wat gisteren zo was. Na het ontbijt ging ik douchen. Papa en Iris gingen roeien. Ze lagen bij het steigertje te vissen, ze hadden allebei 1 vis gevangen. Die van Iris heette Dolfje en die van papa Noura. Toen ze terug kwamen was het etenstijd. We ruimden alles op en reden naar de winkel. In de winkel mochten we broodjes uitzoeken, ik had pain au chocolate, croissant met chocolade en een hotdogbroodje. Zo lekker!! Mmmmm!!! Toen we klaar waren met eten gingen we met z'n allen roeien. Iris en papa gingen vissen, de stand werd 5-5. Paar uur later gingen we zwemmend terug naar de camping, Iris en ik natuurlijk. Na het zwemmen gingen we douchen. We aten rijst met kip en groente + zoetzuresaus. En lekker frambozenyoghurt :) Daarna gingen binnen squla doen. Ga nu slapen!

Xxxx Marjolein

Ps.Ik haat muggen, ik heb 17 muggenbulten. Grrr!

Om kwart over 8 sta ik op. Tjerk is net voor me opgestaan en loopt naar de douche. Als hij terug komt, gaan we de vuile spullen van gisteravond afwassen. Ik zet gelijk de wasmachine aan met donker wasgoed. Het belooft een mooie dag te worden. Marjolein en Iris verschijnen ook. We ontbijten en gaan daarna douchen. De eerste was is uitgedraaid en de tweede kan erin. Tjerk en Iris pakken de roeiboot en nemen de hengels mee. Rond half een komen ze terug. Het is betrokken als ikde was ophang. We starten de auto en rijden naar de supermarkt om boodschappen te doen. Teruggekomen eten we broodjes. De zon schijnt. We pakken de hengels en stappen in de boot. Iris roeit ons naar de steiger. Ik leg m' n handdoek neer en ga erop zitten. Ik typ mijn verhaalvoor family on tour van gisteren. Ondertussen vangenTjerk en Iris vissen, Miepje, Japie, Loesje, Keesje, Jacoba en Pietje. Miepje moet aan de werphengel, het is een dikke vis en heeft geen zin. Ik ga languit liggen op de steiger. Het zweet verschijnt op mijn rug. Om 18 uur varen we terug. Ik begin de groente te snijden voor het eten. Tjerk zet het gastoestel klaar. We koken de maïskolven, rijst en wokken de kip en groente. Mmm, lekker. Tjerk wast af samen met Iris en ik ruim samen met Marjolein alles voor de tent op en zet water op voor de koffie. Marjolein, Iris en Tjerk slaan nog even een pluimpje over. Daarna zetten we de spullen naar binnen en doen nog een spelletje Squla. Iris en Marjolein moeten hun luchtbed nog opblazen, anders liggen ze met hun bips op de grond. Tjerk en ik liggen dan al te languit.

Liefs Lucie

  • 27 Juli 2013 - 17:19

    Sjors En Petra:

    Beste vakantie vangers,

    Zaterdag om 12.00 uur brak de regen los loodrecht naar beneden dat heeft zo'n dik 1 uur geduurd daarna nog een klein uurtje gemiezerd, daarna is de zon gaan schijnen en deze is weer krachtig temp.28 graden en broeierig.In iedere geval hoeven de tuinen niet gesproeid te worden.
    Marjolein ben jij de enige met muggenbulten? Dat is wel heel vervelend maar je moeder heeft vast wel iets mee genomen voor de jeuk.Meiden worden jullie zo zwaar van het lekkere eten omdat jullie met je bips al de grond raken of zijn de luchtbedden lek? hahaha
    Er staat vast ook wel een keer vis op het menu van jullie!!
    De 2 J's denken ook dat we een spelletje met ze spelen naar buiten naar binnen naar buiten naar binnen.

    Fijne zondag groetjes, Sjors en Petra XXX


  • 27 Juli 2013 - 23:17

    Lummie:

    Hoi allemaal
    Hier vandaag niet veel te beleven.
    Ook wij hebben een fikse bui gehad met veel wind en beetje onweer.
    Was wel even gezellig vanmorgen om jullie stemmen te horen.
    Marjolein je bloed is vast lekker voor de muggen.
    Iris doe je de vissen zelf van de haak?
    Zit nu nog even tv te kijken Tjerk zijn favoriete club heeft de schaal gewonnen.
    Marjolein ik weet nu niks meer anders moet ik liegen maar ik ben je trouwe fan hoor.
    Iris ging je recht vooruit roeien of was je het hele meer nodig.
    Met de sloep had je ook de hele Beulaker nodig [grapje]

    Veel liefs oma

  • 28 Juli 2013 - 10:56

    Jan En Anneke Vd Schaaf:

    Hallo vakantiegangers.jullie belevenissen weer gelezen.Wat een spannende wedstrijd met het visvangen.Hebben jullie tijdens zwemmen miepje,japie enz nog gezien?is het weer daar wat onstabiel?Gisteren zijn we naareen draaiorgelfestival in Dokkum ge weest.Ook een museum over Bonifacius bezocht.Daarna naar het dorpje Moddergat geredenDat ging over de scheepsramo die daar op de Waddenzee heeft plaats gevonden.Veel mannen en jongens zijn daarbij omgekomen.De achter gebleven vrouwen, leefden toen in grote armoede.Het weer werd vrij plotseling erg slecht. voor de tuin was de regen een verademing.Van de Griekenlandgangers bericht via sms dat ze goed zijn aangekomen.Genieten nu al van de zon.Nu stoppen wij ermee.Veel liefs van heit,mem,opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Ruska Wieś

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 78250

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: