Zwemmen met een witte buik - Reisverslag uit Ruska Wies, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Zwemmen met een witte buik - Reisverslag uit Ruska Wies, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Zwemmen met een witte buik

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

02 Augustus 2013 | Polen, Ruska Wies

Hoi,

Vanochtend hebben we samen met Riët, Max,Marjolein, Evalieke verstoppertje en tikkertje gespeeld. We gingen later naar een steigertje. Papa ging vissen, Marjolein en mama zonnen en ik ging op schelpentocht en lekker zwemmen. Papa ving 3 vissen. Marjolein en mama gingen later met me mee zwemmen. Toen reden we naar huis (tent). En kwam Riët tegen, ik zei 'Lekker gezwommen'. Ja, na het kanoën ging ik zwemmen zei ze. Verder zei ze wil je vanavond even mee kanoën. Ik antwoorde ja. Mama zei datje dan lek geprikt werd. Dus konden we beter boven zitten.Marjolein vertelde het tegen Riët en we gingen schommelen. We vertelden ons leven een beetje. Haar ouders zijn pleegouders vertelde ze. Toen gingen we baby'en en ezelen, alle 2 balspelen. Toen ruilden we nummers om en gingen zzzz....

Dikke x Iris

Dzien dobry iedereen,

Ik ben om half 9 opgestaan. We gingen ontbijten. Ik moest bij de tent blijven, want iedereen ging douchen of afwassen. Ik pakte mijn iPad en ging lezen. Lekker in de schaduw! Na een tijdje kwam papa terug met de schone afwas. Ik had natuurlijk als boekenworm boeken uitgelezen. Ik pakte de douchespullen en ging douchen. Ik liep met mama terug naar de tent. Mama ging nog even wassen. Na het wassen pakten we onze spullen en reden we weg. Ikzat de hele reis lekker muziek te luisteren op mijn iPod. Lekker mijn eigen muziek:). We zochten een goede plek om te vissen en zwemmen. Na een plek te hebben gevonden, gaat papavissen.iris zit,et haar benen in het water, later gaat ze zwemmen. Ik zit met mama te zonnebaden. Ik wil dat mijn buik bijkleurd, hij is te wit. Even lekker watermeloen eten. Daarna ga ik met mama en Iris zwemmen. Echt lekker! Ik laat me opdrogen. Een tijdje later gaan we weg, omkleden. We rijden naar de winkel en later naar de tent. We (Iris en ik) raken aan de praat met een Nederlands meisje Riët. We gaan eten. Daarna gaan we met z'n drieën badmintonnen. Dan moet zij eten. Later gaan we met z'n drieën kletsen, drinken en chips eten. Heel erg gezellig, later gaan we nog even overgooien. We gaan slapen en ik zie mijn buik is nog steeds niet bruin:(. En jullie kunnen onze verhaaltjes nog niet lezen want de wifi doet het niet.

Doei en kusjes Marjolein

Tjerk staat op en gaat douchen. Ik zet de stoelen buiten en ga lekker zitten. Tjerk en ik nemen lekker koffie en kijken over het meer. Het is nog bewolkt, maar wel behaaglijk qua temperatuur. Zoals elke dag komen de meiden iets later. We ontbijten. Tjerk wast af en Iris en ik gaan douchen. Marjolein komt later. We pakken de tas met zwem- en visspullen en stappen in de auto. Doel: het meertje waar we gisteren met de kano hebben gevaren en het was vlakbij een brug. Met een grote omweg en tig keer niet de juiste route hebben gekozen, nemen we vanaf Spychowo een weg die het volgens het navigatiesysteem wel eens kan zijn. Het is een verharde weg, maar gaat al spoedig over in een onverharde weg. er is een brug en ook het meertje. Gevonden! Bij een steiger zetten we de auto neer. Tjerk neemt hengels mee en wij de tas met zwemspullen. Tjerk zet een stoel neer en gaat vissen. Hij vangt er al snel eentje, maar dat kan ook niet anders. Marjolein, Iris en ik trekken zwemkleding aan. Iris gaat het water in en Marjolein en ik liggen op een handdoek. Marjolein op haar rug, want haar buik moet bruin worden, die is nog zooo wit! Mijn buik is ook wit, maar zal niet bruin worden, want ik heb een badpak aan. Samen met Iris en Marjolein ga ik zwemmen. Het is heerlijk van temperatuur en zeer schoon. We zwemmen tussen de visjes door, die je overal het water uit ziet springen. We ruimen de spullen weer in de auto en rijden terug naar de camping met een tussenstop bij de Kaufland. Op de camping gaan Marjolein en Iris praten en spelen met Nederlandse kinderen die naast ons staan. We gaan eten. Tjerk en ik wassen af. Marjolein en Iris vertrekken met een meisje naar het begin van de camping en nemen fris en chips mee. Tjerk en ik zitten lekker voor de tent te lezen en schrijven onder het genot van een bak koffie.

Kus Lucie

  • 05 Augustus 2013 - 12:18

    Sjors En Petra:

    Hallo Lucie, Tjerk en de meiden,

    Vandaag maandag een lekkere zomerse dag weer met temp 28 graden.
    Helaas zijn er weer 3 vissen overleden in de vijver.
    Sam wil niet in schoon water poedelen maar liever in modderpoelen liggen dus in de tuin sproeien we hem met de brousse kop lekker nat, dat doen we wel 3 keer op zo'n dag als de temp.zo hoog zijn.Hij gaat er lekker voor staan en geniet er van.
    Joris en Joelle houden er niet van, ook niet uitgeprobeerd hoor maar ze liggen liever tegen mekaar aan geplakt met 28 graden.Het scheelt ze staan totaal niet in de zon en af en toe een bries windje heerlijk.
    Veel plezier in Berlijn en een goede reis terug.In jullie huis is het maar 29 graden Pffffff!!!!
    Groet en veel liefs van ons allen.
    Petra

  • 05 Augustus 2013 - 12:47

    Lummie:

    Hallo
    Hier weer lekker warm maar heb er nog geen last van.
    Geef de kelder een goede beurt.
    Lucie zal wel zeggen is dat nodig,nou eigenlijk niet maar je moet de ledematen wel soepel houden.
    Marjolein je zus weet wel een goed middel voor een bruine buik.
    Haar voeten waren zo bruin maar het stinkt wel hoor en goedkoop was het ook.
    Gisteren een eind gefietst ,Kikkers horen kwaken,ooievaars gezien maar die brengen gelukkig geen kindertjes zoals ze ons vroeger wijs maakten.
    Jammer dat de vakantie maar zo kort is.
    Ben bij Geert en Hennie uitgenodigd over 2weken dan gaan we ook naar Meppel en ik moet niet eten voor die tijd.Nou ik lust de hele dag wel wat hoor en koffie is ook mijn favoriet alleen ik mis Iris want die zorgde altijd voor koffie.

    Groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Ruska Wies

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 78587

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: