Vis met medaille - Reisverslag uit Ruska Wies, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Vis met medaille - Reisverslag uit Ruska Wies, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Vis met medaille

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

03 Augustus 2013 | Polen, Ruska Wies

Hoi

Vandaag hadden we een rustdag. We zochten een wifi plek om de verhaaltjes er op te zetten. Eindelijk was het gelukt. Even langs de Kaufland. Daarna ging ik vissen, heb 3 vissen van 30-35 cm gevangen, eigenlijk nog een maar hij trok zo hard dat mijn visdraad brak en mijn lievelingsdobber weg was. Snik, snik. Daarna gingen we bbq-en, zoals gewoonlijk doet mama de sla, papa het vlees, Marjolein het drinken en ik de broodjes. We hadden super lekker gegeten, toen spelletjes en slapen. Nou welterusten!

xxx Iris

Hallo allemaal,

Ik vandaag een kort verhaaltje, omdat we niet zoveel hebben gedaan. Ik ben rond half 10 opgestaan, daarna ontbeten en gedoucht. Lekker een relaxdagje. In de schaduw zitten, soms even op de iPad of iPod. Of even ballen. Later gingen we even voor wifi voor de verhaaltjes er op zetten. Even het nieuws checken. Daarna nog even eten halen. Iris en ik mogen een ijsje. Ik heb een toffeecornetto. We eten. Ga nu nog even Yahtzee spelen.

Doei en groeties Marjolein

Ik kijk om te kijken hoe laat het is op mijn telefoon, 6:22 uur. Mijn blaas staat op knappen en ik sta op. Tjerk staat ook op. We lopen samen naar boven naar het toilet. Na het plassen blijven we even boven staan en kijken uit over het meer, rimpelloos water en een nevel er boven. Prachtig! We gaan terug in de slaapcabine. Het wordt er warm. Tjerk stapt eruit. Ik blijf nog even en volg daarna. Tjerk is al gedoucht. Ik verzamel de donkere was en zet de wasmachine aan. We drinken koffie, de meiden komen uit bed. We ontbijten. We gaan douchen. Ik doe nog een handwas. Als alles opgehangen zetten we de stoelen in de schaduw. Iris gaat achter onze tent vissen. Ik zie dat de punt van de hengel helemaal krom staat. Iris roept en is daarna heel verdrietig omdat de vis er met de 'beste' dobber en snoer vandoor is gegaan. Stomme vis! Iris neemt de hengel van Tjerk en vangt een grote vis. Tjerk krijgt de vis er niet af en knipt het snoer door en gooit de vis terug. Een nieuw haakje wordt eraan gezet. Iris vangt nog een dikke vis waarmee hetzelfde gebeurd en nog eentje die wel goed van het haakje gaat. Er zwemmen nu 3 vissen met een haakje in de bek, waarvan eentje met medaille (dobber). Tjerk heeft op z'n mobiel het weerbericht gezien. Het ziet er maandag en dinsdag niet veelbelovend uit, regen. Mmm.... We kijken elkaar aan en willen de tent zo graag droog en schoon meenemen. Tjerk en ik halen de luifel er vanaf en leggen deze in de dakkoffer. Vandaag houden we een rustig dagje. Aangezien de internet op de camping het niet doet, proberen we in het dorp Mragowo een wifi punt te vinden. We rijden het hele dorp door, geen verbinding. Eindelijk ontvangen we een zwak signaal op de parkeerplaats van de Kaufland. Tjerk en ik kijken naar verschillende weersites en zien inderdaad dat er voor de komende dagen regen wordt voorspeld. We kijken naar hotels in Poznan, want als we de tent afbreken is dat wel het verste punt wat we in een keer kunnen berijden. We lopen de Kaufland nog een keer binnen. Tjerk wijst nog een keer met zijn vinger naar beneden wat hij wil hebben en daarna het aantal. Ze zullen hem missen! Taalcursus Pools, Tjerk! Tjerk zet het grilletje aan, ik maak de sla klaar, Iris en Marjolein verzorgen de broodjes en het drinken. Marjolein en ik wassen af, Tjerk en Iris gaan nog even vissen. We doen nog een spelletje Yahtzee en gaan dan slapen.

Kus Lucie

  • 05 Augustus 2013 - 23:17

    Lummie:

    Hallo
    Iris koop maar een mooie dobber die krijg je wel van oma.
    Maar Tjerk de vis met een haak in de bek weer laten zwemmen lijkt nergens op.
    Er is geloof ik nog wel een tangetje van opa die mag je voor de volgende keer.
    Lekker luieren is fijn Marjolein heb je alle boeken al uit?
    Schoolboeken moeten natuurlijk ook gekaft worden,nou voor een dikke knuffel kom ik je helpen.
    Wassen is ook een hobby voor Lucie en een strijkijzer nu zeker wel niet meer nodig.
    Fijn al die verhalen dat zal ik missen.

    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Ruska Wies

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 78585

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: