Weinig kilometers, veel tijd - Reisverslag uit Poznań, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Weinig kilometers, veel tijd - Reisverslag uit Poznań, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Weinig kilometers, veel tijd

Door: Iris, Marjolein en Iris

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

04 Augustus 2013 | Polen, Poznań

Heey!

Vandaag is de dag aangebroken. We gaan naar huis. Ik stond om 7 uuur op, moest nodig plassen en deed mijn luchtbed leeg. Marjolein en Iris lagen nog. Papa was ook plassen. Ik deed de rits open en mama zei "Hoi Tjerk" maar ik was Iris. Mama zei "Ga nog maar even liggen", maar ik zei " ik heb hem al laten leeglopen". Ooohh. We gingen ontbijten. Marjolein en ik gingen afwassen en de haringen schoonmaken. Wr pakten de auto een beetje in en Marjolein en ik gingen douchen. Daarna was de tent klaar en gingen we rijden. Een tussenstop om te eten, 3 schnitzels en een kipschnitzel voor Iris. Verder rijden naar Poznan. Ik ging met Marjolein Snuf de Hond in oorlogstijden kijken. Alleen heb ik nog bee movie gezien. Bee movie is echt super leuk en grappig. We kwamen aan bij het Novotel, best sjiek, niks voor mij. Toen cesarsalade gegeten met desert. Marjolein nam brownie, mama nam yoghurt en papa en ik vruchtensalade. Toen gingen we slapen. Welterusten.

Dikke kus Iris

Czesc iedereen,

Ik word om kwart over zeven wakker, iedereen is wakker. Ik was de laatste. Papa en mama hebben hun cabine al opgeruimd. Ik laat mijn luchtbed leeglopen. Samen met Iris rollen we de slaapzakken op. Slaapcabine eraf halen met mama en Iris. Spullen bij elkaar pakken. Ontbijten. Vloer schoonmaken. Iris en ik gaan afwassen. Daarna gaan we ballen, want we kunnen niets doen. Later als de tent ingepakt is, moeten Iris en ik de haringen schoonmaken. Maar dan doet de kraan het niet meer, dus gaan we naar het meertje. Daarna leggen we ze in de zon te drogen. Iris en ik gaan douchen, papa en mama pakken verder de auto in. Daarna gaan papa en mama douchen. De camping Seeblick betalen en we rijden naar Poznan. Een reis van 6,5 uur. Ik val natuurlijk weer in slaap. Zzz! Na een tijdje gaan we stoppen. We eten schnitzel met friet. Daarna rijden we verder. Na een tijdje naar buiten te hebben gekeken, gaan Iris en ik film kijken. We kijken Snuf de Hond in oorlogstijd van Steven de Jong. Na de film ga ik eerst meekijken met bee movie zonder geluid. Daarna ga ik lezen. We kwamen aan bij het Novotel. Eerst inchecken, spullen naar de kamer brengen. Iris en ik slapen op een slaapbank. We gaan eten. Ik heb Ceasarsalade met als toetje brownie met sinaasappelijs. Lekker, maar ik zit echt vol. Nog 2 wificodes en handdoeken en bedspul vragen. Ze komen zo.maar als we in de kamer komen, ligt het er al. Dan komt er een man het brengen. Papa gaat zeggen dat het niet meer nodig is. Best wel zielig. Even whatsappen, ga nu slapen.

Bye, Marjolein

Om 6:30 uur staat Tjerk op en ik volg. Ik laat het luchtbed leeglopen en rol de slaapzakken op. Tjerk pakt de tassen en ik vul deze. Iris kijkt om het hoekje. Ik ben te klein om de rits van de slaapcabine open te maken en sta op een wankel stoeltje die Iris vasthoudt. Ik vouw de slaapcabine op. Marjolein kijkt om het hoekje en laat haar luchtbed leeglopen. Marjolein en Iris halen hun slaapcabine leeg. Marjolein gaat nu op het wankele stoeltje staan voor het afritsen van de slaapcabine. Ik vouw ook deze slaapcabine op en samen met Tjerk stop ik hem in de juiste zak. We gaan ontbijten. De tent kan mooi drogen. Iris en Marjolein wassen af en later stop ik de spullen in het krat. Deze wordt in de kofferbak geplaatst evenals de gasfles. We zoeken het plaatje op de telefoon op hoe de kofferbak was ingepakt, zodat we zeker weten dat het past. Tjerk maakt de haringen los, die Marjolein en Iris schoonmaken. Ik zit in de tent en maak stapeltjes kleding, handdoeken en stop ze daarna in de tassen. Een voor een gaat alles uit de tent. We vegen hem schoon met een vegertje en dan is het wachten totdat de tent goed droog is. Uiteindelijk is de tent kurkdroog. Ik pak de iPad waarop de instructie staat hoe de tent afgebroken moet worden. Ondertussen gaan Marjolein en Iris douchen. Tjerk en ik volgen exact de instructie en het tentdoek past in de zak en ook weer in de auto. Yes, gelukt! We pakken de restanten in. De stoelen blijven weer achter. Ze zijn allemaal kapot (stof) en een hangt met een draadje aan elkaar. We proberen de dakkoffer dicht te krijgen,maar het lukt niet echt. Na 20 keer verschuiven, lukt het eindelijk om de dakkoffer dicht te krijgen. Onbegrijpelijk! Hoe kan het dat er nog ruimte genoeg is in de dakkoffer, de stoelen gaan niet mee en oude kleding ook niet. Toch niet efficiënt genoeg ingepakt, blijkbaar. Tjerk start de auto en rijdt naar boven. bij de receptie krijgen een stapel papieren, waaruit we ons ingevulde papier moeten halen. Het is even zoeken, er ligt niets op volgorde, maar dan vinden we hem. We betalen en gaan daarna nog douchen. Heerlijk opgefrist stappen we in de auto en rijden naar Poznan, ruim 6,5 uur rijden. Onderweg maken we een tussenstop om te eten, schnitzels. Om 20:50 komen we bij het hotel in Poznan aan. We brengen de spullen naar de 14 de verdieping en gaan dan nog iets eten. We nemen allemaal Ceasarsalade en daarna gaan we slapen.

xxx Lucie

  • 05 Augustus 2013 - 23:40

    Lummie:

    Hoi lieve schatten
    Fijn dat alles weer in de auto past, stel dat Marjolein en Iris er niet meer in passen.
    Hier vanavond ook ruzie met de wolken en ook nog vuurwerk heel mooi.
    Ik lees het boek Beekman en Beekman van Toon Kortooms en snap nu waarom opa dat een mooi boek vond.
    De eerste bladzijden zijn kwajongens streken en ook de inktpot komt mij bekend voor.
    Beetje laat achter de computer maar slapen kan zolang ik wil geen vaste tijd om op te staan.

    Dikke knuffel en tot later oma

  • 06 Augustus 2013 - 11:02

    Maria:

    Hallo alle vier!

    Jullie hebben wel een heel leuke tijd doorgemaakt en reuze geboft met het weer al die dagen op de camping! Prachtige natuur met veel meertjes en watergangen die jullie goed hebben uitgebuit, zwemmen, vissen, kanovaren etc. Heerlijk het roept zin op om ook lekker te gaan pierewaaien, het dolce far niente dat jullie zo trerffend beschrijven.
    Doe voorzichtig met naar huis rijden en geniet onderweg van al het mooie en ongewone. Dat wordt straks afkicken in ons vlakke, kale landje :-).

    Maak eeen mooi einde aan deze vakantie in deze week, dus luier nog even lekker door!

    Groetjes,
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Poznań

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 78607

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: