Ampelman wir kommen darn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Ampelman wir kommen darn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Ampelman wir kommen darn

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

05 Augustus 2013 | Duitsland, Berlijn

Heey boys and girls,

Vanochtend om 8:00 opgestaan. Douchen en ontbijt. Heerlijk gemmmmd (gesmuld). Daarna in auto richting Berlijn. Even stoppen om te plassen. Aangekomen in het hotel Air in Berlin. We gingen naar de kamer om de spullen weg te brengen en aten daarna een curryworst. Heerlijk! We gingen naar de East syde Gallery. Even de Mc in voor koffie en slush puppie en daarna een winkeltje bekeken, waar ze allerlei leuke dingetjes hadden. Wij hebben er twee wijnfleshouders gekocht, een in een pak en de ander in een jurk. Toen gingen we de Ampelmanshop in en omdat family on tour 5 jaar bestaat mogen we wat uitkiezen. Marjolein nam een iPhone hoesje en een USB-stick, die ze zelf moest betalen. Daarna lekker gegeten bij Brauhaus Lemke. Witte worstjes met bretzel en frietjes en een apfelstrudel na. Toen terug met de metro en sleep well. Tot morgen.

Dikke kus Iris

Hallo Leute,
Ik was vandaag om 5 voor 8 wakker. Papa en mama gingen eerst douchen, daarna was ik aan de beurt. Toen iedereen klaar was gingen we ontbijten. Dat was zo lekker. Ik had pain au chocolat, toast, frambozenyoghurt, fruit, croissant en warme choco. Na het super lekkere ontbijt gingen we naar de kamer. Tanden poetsen, boeken op Wattpad zetten, hitkrant downloaden en spullen inpakken. Uitchecken en naar de autogarage. De rit naar Berlijn duurde ongeveer 3 uur. Ik had naar buiten gekeken en gelezen :) Bij het hotel air Berlin aangekomen en naar de kamer. Er was een schoonmaakster bezig. Ze ging harder werken voor ons. Echt zielig. Daarna zijn we op de U-bahn gestapt op Wittenbergplatz naar Warschauerstrasse. Daar is de brug van steen, papier en schaar. En de East Side Gallery. Echt mooie tekeningen, alleen het is zonde dat mensen erop schrijven. Daarna heb ik bij de Mc donalds (Mc café) 1 dubbele espresso, 1 cappucino medium en 2 slush citroen en sinasappel waarvan er 1 medium en 1 groot is. In mijn beste Deutsch :) Later gingen we met de S75 naar de Hackschen Markt. Eerst naar de Starbucks om er een verhaaltje voor familyontour op te zetten. Alleen daar op wifi gezeten. Na de Starbucks gingen we naar de Ampelmanshop. Daar heb ik een Ampelman iPhone hoesje en een Ampelman usbstick gekocht. Daarna gingen we eten bij Brauhaus Lenke. Schnitzel! I love Schnitzel! I love Ampelman! Het toetje was lekker, maar echt te groot voor 3 personen. Net zijn we terug gegaan naar het hotel. Ik ga zo slapen.
Tschüs,
Marjolein

We staan om 8 uur op. Een voor een gaan we douchen. Met de lift gaan we naar beneden voor het ontbijt. Iris kijkt snel wat er allemaal is en zegt dat er lekkere minibroodjes, mini pain au chocolat en croissant, zijn. Ik neem twee mini pain au chocolat en een yoghurt. Iris maakt voor iedereen toast klaar. Ik neem nog wat vers fruit en een overheerlijke bak cappuccino. We gaan terug naar de kamer, ruimen de spullen op en zetten nog een verhaaltje op family on tour. Daarna gaat de reis beginnen, vandaag hebben we een korte reis. Slechts 3 uur. We gaan nl. naar Berlijn en en verblijven in Air in Berlin. De auto moet in de garage. Het is er niet erg hoog. Tjerk rijdt voorzichtig, het past net. Ik zie nog een spleetje van 3 cm tussen de deur en de dakkoffer. We lopen naar de Wittenbergplatz, kopen een originale currywurst en eten deze lekker op. Mmm! Te weten dat 70 miljoen mensen dit jaarlijks ook doen. We nemen de u-bahn naar Warschauerstrasse. Vlakbij dit station staat het langste stuk Berlijnse muur, 1,2 km, East Side Gallery. Op deze muur staan allemaal mooie graffiti tekeningen, die gemaakt zijn in 1989 door kunstenaars. Iris heeft heel erg dorst, dus we gaan eerst wat drinken, cola light en een biertje. We lopen langs de kunstwerken, een kussende Breznev met Honecker, Trabant door muur, Michael Gortbatsjov en nog vele meer. Tjerk geeft aan het eind van de muur aan dat we het koffiegehalte te laag is. We lopen naar Mc Cafe. Tjerk en ik dubbele espresso en cappuccino en meiden een slush puppie. We nemen de S- bahn naar Hackescher Markt. We gaan in de Starbucks internetten en zetten nog twee verhaaltjes op family on tour. We lopen de Hackescher Höfe in. Prachtig zijn alle hofjes, maar ons doel is de Ampelwinkel aan het eind. Marjolein koopt er een iPhone hoesje en een USB- stick. Iris niks. We lopen naar Brauhaus Lemke, waar ze lekker eten hebben en voor Tjerk een overheerlijke Hefeweissen. Als dessert neemt Iris een apfelstrudel en Tjerk een Kaiserscharmm, een soort gehusselde pannenkoek met rozijnen en amandelen met kersen eroverheen. Marjolein, Tjerk en ik delen het toetje, het is teveel. Daarna nemen we S en U bahn naar het hotel en gaan slapen.

Kus Lucie

• 06 Augustus 2013 - 12:58

Lummie:

Hoi allemaal
    Hier de nacht goed door gekomen met heel veel wind en regen en onweer.
    De tuinstoelen stonden vanmorgen op een andere plaats door de wind.
    Maar geen schade gelukkig.
    Ik heb niet geweten dat Tjerk zo'n mooie tong had hij is prachtig of kwam het door al die vissen die niet aan de haak bleven.
    Ik begin te watertanden van al die schnitzels, zulke grote heeft mijn slager niet.
    Misschien maar goed ook anders word ik een rolmops en dan is er geen plek meer voor Marjolein of Iris in bed.
    Dan is het saai zal Iris wel zeggen want kletsen en lachen in bed met oma is leuk.
    Nou nog veel plezier de laatste dagen.
    Ik ga naar het warme bad om mijn spieren wat soepel te houden.
    Morgen goede reis terug en tot horens.

Kus oma

• 06 Augustus 2013 - 16:39

Jan En Anneke Vd Schaaf:

Hallo allemaal,Op familie ontour gelezen dat jullie in Berlijn zijn.Blijven jullie een paar dagen in Berlijn?jullie zijn dus op de terugweg naar huis.Wij nemen aan, dat de tent wel droog is ingepakt,Dan kunnenjullie de tent zo op ruimen.Scheelt al weer in het werk.Volgens jullie berichten hebben jullie een leuke vakantie gehad.Het zuid-Oosten van friesland heeft gisteravund te kampen gehad met een windhoos of valwind.Dit slechte weer heeft in Lippenhuizen een meisje het leven gekost.Erg triest.Wij hadden gelukkig geen schade.Zondag lekker gefietst.Verder hier allesoke.Een goede reis terug.Groetjes uit Bakkeveen

• 06 Augustus 2013 - 18:12

Sjors En Petra:

Hallo heer en dames,

Nou nou maandagavond in de verte flink geonweerd en flink wat regen gehad.
    We lagen al op bed en omstreeks 23.30 uur begint het me toch te hagelen niet normaal,grote hagelstenen te grootte van knikkers en wat een herrie maakte dat tegen de schuine dakramen aan ik was bang dat de ruit zal sneuvelen.En een partij windhozen/vlagen.
    Wij zijn even uit bed gegaan en uit de de ramen gekeken nou op de auto's kletterde het ook zo hard Sjors en ik zeiden al tegen mekaar nou menig auto heeft wel dakschade morgen.
    Wonder boven wonder onze auto's en van de buren gelukkig niets.
    Vandaag in Lelytown geweest en daar het rondje gelopen en was niks te zien aan schade gelukkig maar.
    Auto op de oprit is nu wel wat schoon minder Sahara zand maar hij is wel vlekkerig.De tuin is stuk wilder geworden met plat geslagen bloemen/planten.
    Woensdag voorspellen ze behoorlijk wat regen tussen de 20-30 mm. Vanaf donderdag lekker zomerweertje met normale temp.geen dode vissen meer in de vijver gevonden.In jullie huis is het nog tropisch 29 graden Pffff. Goede terug reis gewenst en wij horen/zien elkaar van de week wel.
    Liefs en groetjes, petra