Stokken, lusjes, haringen ... Ja hij staat - Reisverslag uit Markaryd, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Stokken, lusjes, haringen ... Ja hij staat - Reisverslag uit Markaryd, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Stokken, lusjes, haringen ... Ja hij staat

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

27 Juli 2014 | Zweden, Markaryd

Haaii,

In de ochtend moesten we om 8 uur op staan maar Marjolein en ik stonden al om 7:30 op en waren dus veel sneller dan papa en mama. We ontbeten heerlijk en toen vertrok de reis. Ik ging met Marjolein DS-en en toen waren we er al. De camping in het plaatsje Markaryd, heel mooi aan een meer. We kwamen rond 11 uur aan, dus allemaal kinderen die zwommen, ik had er ook wel zin in maar ik moest eerst met Marjolein de tent opzetten. D'r waren wat kleine ruzies, maar dat kwam doordat het zo warm was. De tent stond en toen gingen we naar de winkel en daarna weer terug naar huis. Toen regende het, dus de tarp werd opgezet en toen gingen we loomen. Daarna bbqen en vissen. Toen naar bed.

-x- Iris

Hello everyone,
Welcome in Zweden. Iris en ik waren om half 8 opgestaan terwijl we pas om 8 uur moesten verzamelen. Dus we hadden gedoucht en waren blijkbaar eerder dan papa en mama. Toen iedereen klaar was gingen we ontbijten. Mmm! Heerlijk was het. En toen zag ik het... Köttbullar. Zo lekker die Zweedse gehaktballetjes, daarom vind ik de IKEA zo geweldig omdat ze daar die gehaktballetjes in het winkeltje verkopen. Natuurlijk zijn de meubels, etc. ook geweldig. En wist je IKEA uit Zweden komt? Nu even terug naar mijn verhaal. Na het ontbijt gingen we tandenpoetsen en naar de auto. Toen alles in de auto zat, gingen we weer rijden naar Markaryds. Iris en ik gingen DS-en, zo lang heb ik het al niet meer gedaan. Toen we waren aangekomen moesten we de tenten opzetten, want Iris en ik hadden een eigen tent. Ik vond dat we hem goed hebben opgezet en we kregen wel een beetje hulp van papa en mama. Maar het was heel warm en het zweet klotste. Nadat de tenten stonden en alles opgeruimd was, reden we naar de winkel. We kochten daar onze benodigdheden waaronder Nutella. Ik moest de Nutella vinden, maar het was eerst een grote zoektocht tot ik het gevonden had :-). Toen reden we weer terug naar de camping en begon het steeds meer te druppen. Drup, drup, drup. Later hadden we de tarp opgezet zodat we droog konden zitten. Iris en ik gingen met de rainbowloom aan de slag. Ik maakte een vrouwelijke minion. Het begon ook te onweren. Mama zei vroeger "De wolken maken ruzie", daar moest ik aan denken. 's avonds aten we zo lekker vlees, het was verrukkelijk. In de avond gingen we kwartetten, maar papa haalde zijn trucjes uit de kast. Maar het was erg gezellig. Nu ga ik tandenpoetsen en kletsen met Iris. Klets, klets.

Groetjes Marjolein

Om 7:45 uur wordt op onze deur geklopt. Tjerk doet aarzelend de deur open, nog geen kleding aan. Marjolein en Iris staan fris en fruitig voor de deur. "Papa had gezegd 8 uur en mama 8:30 uur, dat was toch ontbijttijd?" Nee, opstaantijd. Ik douche snel en daarna gaan we ontbijten. Vandaag is het een korte rit, 1,5 uur naar Markeryd. Marjolein en Iris kijken ernaar uit om hun eigen tent op te zetten en dat lukt ook. Met de beschrijving in de hand zetten Tjerk en ik onze nieuwe tent op, geen makkie, maar je kunt erin staan! De volgende keer zetten we de tent op een andere manier op. Als alle spullen in de tent zijn geladen, rijden we naar een supermarkt om boodschappen te doen. Na het eten gaan Iris en Tjerk vissen. Later spelen we Jip en Janneke kwartet en ja, wie vraagt wat hijzelf in handen heeft .....Tjerk. Daarna gaan we slapen.

Groet Lucie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Markaryd

Zweden 2014

Bomen, bos en nog veel meer

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Na regen komt zonneschijn

10 Augustus 2014

Bruggen en kanalen

09 Augustus 2014

Wisseling van de wacht

08 Augustus 2014

Rondwandeling door Stockholm

07 Augustus 2014

Een Koninklijk bezoek
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 78575

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: