Het is warm - Reisverslag uit Eksjö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Het is warm - Reisverslag uit Eksjö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Het is warm

Door: Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

01 Augustus 2014 | Zweden, Eksjö

Heey allemaal,

Vandaag was ik niet zo vroeg opgestaan. We gingen ontbijten en daarna gong ik douchen. Ik verbrandde mezelf bijna, zo heet was de douche. Ook kreeg ik shampoo in mijn oog. Het douchen was geen succes. We reden met de auto naar Lindhammer, daar zou iets zijn met glasblazers en een fabriek. De fabriek was niet meer in gebruik en zag er vervallen uit. Er was alleen een winkeltje waar ze glazen spullen verkochten. We besloten om naar een rustplek te gaan, daar stond een plaatsje Kosta waar ze glasblazers hadden. Daar reden we heen en inderdaad daar waren glasblazers. Morgen gaan we er weer heen, maar dat vertel ik jullie niet. Het is voor jullie een vraag en voor mij een weet. Later gingen we terug naar de camping. Iris en ik gingen zwemmen. Er waren 3 duikplanken, ik ben van twee duikplanken geweest met hoogtevrees. De 3e duikplank vond ik echt te hoog, maar Iris is er wel vanaf gesprongen. We aten pasta carbonara. We gaan zo een spelletje Yathzee doen.

Liefs Marjolein

Tjerk ritst de tent open, het is bewolkt en er zijn hele donkere wolken aanwezig. We kijken elkaar aan. Wat gaan we doen? We bekijken de boekjes en besluiten naar Lindhammer te gaan. In de folder staat dat daar een fabriek en een glasblazerij is. We nemen stoelen en zwemspullen mee, voor als we een leuk meertje tegenkomen waar gevist en gezwommen kan worden. Na 45 minuten zijn we op de plek van bestemming. Een oude vervallen fabriek is een overblijfsel van wellicht betere tijden en een glasblazerij is er niet, aleen een boetiekje waar men glaswerk verkoopt. Jammer, we rijden een stukje terug op een parkeerplaats bij een meertje om daar maar gaan zwemmen en vissen. Er staat een bord met daarboven Glasriket (glasroute), er zijn nog meer plaatsen waar men glaswerk vervaardigt. We rijden naar het plaatsje Kosta, zien een fabriek, glasblazerij en nog meer winkeltjes. Het is al laat om alles nog te gaan bezichtigen. Morgen komen we terug. We starten de auto en kijken of we ergens een meertje kunnen vinden. Meertjes genoeg, sommige zijn niet toegankelijk, andere hebben geen mogelijkheid om te vissen. We rijden terug naar de camping, voor iedereen wat wils. Iris en Marjolein gaan zwemmen, Tjerk vissen en ik luier op de steiger waar Tjerk aan het vissen is. Na het eten spelen we een spelletje Yathzee en doen daarna onze oogjes dicht.

Groet Lucie

• 07 Augustus 2014 - 22:47

L.pijlman:

Hallo
    Iris jij hebt geen hoogte vrees ik durf dat niet hoor.
    Marjolein als je niet zo hoog durft is niet erg hoor.
    Het zit in de familie moet je maar denken.
    Tjerk ik weet wel waar je visjes kan vangen maar die hebben een andere naam.
    Vandaag veel gezien in de city.
    Luieren hoort erbij Lucie in de vakantie.
    Een glasblazerij is leuk Marjolein weet er alles van weet je nog wel in Orvelte.

Kus voor allemaal oma pijlman

• 08 Augustus 2014 - 09:30

Maria:

Hier is een gezegde van toepassing:
    Dolce far niente!
    Hou dit nog een weekje vol :-)