Mooie bezienswaardigheid.. Stadshuset - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Mooie bezienswaardigheid.. Stadshuset - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Mooie bezienswaardigheid.. Stadshuset

Door: Iris,Marjolein en Iris

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

05 Augustus 2014 | Zweden, Stockholm

Vandaag was de eerste nacht dat we hier in stockholm hebben geslapen. Vanochtend gingen papa en ik naar de Coop om broodjes te halen. Na het ontbijt gingen marjolein en ik afwassen. Daarna vertrokken we naar stockholm. Met de bus en de metro. Papa en mama vonden het een goed idee om vandaag maar naar het raadhuis te gaan hier kregen we een rondleiding in het engels. Het was mooi en indrukwekend hierna gingen we lopen en lopen en met de pond over we zagen een mooi pretpark en twijfelden of we dr heen gingen morgen. Het was al laat dus we gingen op zoek naar een restaurant, tegen over het pretpark tivoli Grona Land was het restaurant: O'learys je kon hier heerlijk eten. Daarna terug met de pont en de metro en de bus. We kwamen aan bij de camping we gingen lopen naar onze tent. En slapen was het laatste van vandaag.

Ciaó Iris

Hallo allemaal,

Iris en ik gingen om wakker te worden een duik in het meertje nemen en daarna gingen we douchen. Eerst voelde de douche niet zo koud maar later wel. We kregen allebei een brainfreeze. Dan moest je even wachten en ging je verder om je shampoo uit te spoelen. Zo waren we weer helemaal gedoucht. Papa en Iris hadden broodjes gehaald. We gingen ontbijten en daarna ging ik afdrogen. Papa en mama gingen even kaartjes halen voor de bus, toen ze terug waren en gingen we met de bus naar het ziekenhuis. Daar moesten we overstappen op de lijn die naar t-Centralen ging. Dat was het tramstation van het station van Stockholm. We liepen daar eerst naar de Starbucks. Ik nam een frappucino banana yoghurt. Die was echt heerlijk. Ik ging daar whatsappen, twitteren en nog veel meer. Een tijdje later toen iedereen klaar was liepen we naar het stadhuis van Stockholm, dat heel oud leek maar het niet was. We gingen mee met een rondleiding door het stadhuis en kregen te horen/te zien wat voor kamers het waren etcetera. Ook kregen we te zien waar iedereen zat tijdens het nobelprijsdiner. Het was heel erg interssant om de verschillende kamers te zien. Overal zat er een gedachte achter, daar was goed over nagedacht. Daarna gingen we een stukje lopen door Stockholm en namen we de boot. Toen zagen we een heel cool pretpark :) maar we gingen er niet heen. We gingen wat eten. Ik had een cheeseburger die echt heel erg lekker was en daarna namen we de boot terug. Vanaf daar liepen we naar het metrostation Gamla Stan en namen we lijn nr. 14 naar het ziekenhuis. In de metro zag ik een poster met 5 seconds of summer erop, die heb ik gelijk gefotografeerd omdat het mijn favoriete band is. Onderweg zag je ook bij elk station andere muren, wat er heel leuk uitzag. Toen we op het metrostation kwamen moesten we wachten op de bus. We namen de bus 607 en moesten er bij Rösjön uit. We liepen naar de camping terug. Ik ga nu slapen.

Veel liefs Marjolein

Om 7 uur moet ik plassen en kijk over het water, geen rimpeling te zien. Ik duik de tent weer in. Het wordt warm in de tent en we staan op. Tjerk ziet er niet zo deftig uit stoppels van 3 dagen en gaat scheren en douchen. Marjolein en Iris gaan eerst zwemmenin het meertje en dan douchen bij het strandje, een ijskoude douche. Ik neem een lekker warme douche op de camping. Er komt 3 minuten warm water uit de douche en daarna is het koud. Wat duren die 3 minuten lang, ik ben allang schoon en opgefrist. Ik was kleding en handdoeken met de hand uit, het waait en de zon schijnt. Maar schijn bedriegt, de wolken worden donkerder, het begint te regenen en te onweren. tussen de buien door lopen Tjerk en ik naar de receptie voor een buskaartje. Ze verwijzen ons naar een supermarkt. We halen daar de kaartjes voor de bus en rijden terug naar de camping. We lopen naar de bushalte, nemen de bus en stappen over op de metro. We komen uit bij het Centraal Station in Stockholm. Even een paar plattegronden opgehaald bij de toerist informatie en zien een Starbucks. Lekker koffie en smoothies. Er is ook interneten wezetten 3 verhaaltjes op family on tour. De rest kan nog niet, want de auteurs lopen een beetje achter. Daarna lopen we naar het stadhuset (stadhuis) waar we een rondleiding volgen. In een van de zalen vindt de Nobelprijs uitreiking plaats. In de gouden zaal zijn alle gouden mozaieksteentjes aanwezig, die hiervoor speciaal gemaakt zijn. Het is prachtig weer geworden en we lopen naar de oude stad. We nemen de boot naar een ander eiland. We zien een pretpark Tivoli Grönalund, een soort Walibi, aan het water. O dat is natuurlijk leuk hè, Marjolein en Iris? We eten en varen daarna terug naar de camping. Ik typ de achterstallige verhaaltjes onder het genot van een wijntje.

Kus Lucie

• 09 Augustus 2014 - 14:23

L.pijlman:

Nu maar even wat eerder achter de computer om verhaaltjes te lezen.
    O, Marjolein en Iris bij mij geen meertje om wakker te worden maar wel een tuinslang
    met koud water. Doen we volgende week zeker een keertje ha ha.
    Leuk om al dat mooi's te bekijken. Zo leer je goed engels Iris.
    Gaat het tent opzetten nu zonder papa en mama?
    Of laten jullie je lekker van de domme houden.

Groetjes oma pijlman