Rondwandeling door Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Rondwandeling door Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Rondwandeling door Stockholm

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

08 Augustus 2014 | Zweden, Stockholm

Hooii,

Vandaag gaan we lopen, een rondwandeling door de stad, uit het ANWB boekje. We liepen op hele mooie plekjes ook kwamen we langs een kerk, aan de buitenkant was hij prachtig maar aan de binnenkant vond ik hem tegen vallen. Langs de muren in de kerk hingen schilden met namen van presidenten en konings en koningingen. Zoals: Wilhelmina, Juliana, Nelson Mandela enz.... We liepen veel in de schaduw want het was best warm. Het was een mooie wandeling. Later liepen we door een soort park waar allemaal restaurantjes stonden. We liepen een Wok restaurant binnen om daar wat te drinken. Ik nam Loka Citron, ik kende het niet, maar het was soort citroenwater, en het was best lekker. We liepen naar T-centralen om naar Dånderyds sjûkhus te gaan om daar de bus te pakken naar Rösjön. We liepen naar de tent en gingen daarna naar de Coop om avondeten te halen we aten spare-ribs. Toen tot 23:00 buiten gezeten en daarna heerlijk slapen welterusten.
X iris

Hello everyone,

We gingen met de bus en de metro naar het centraal station in Stockholm. We kochten weer broodjes en sinaasappelsap. We aten het weer lekker op maar dit keer ergens anders in het station omdat de WiFi daar beter was. Daarna besloten we om een stadswandelingen te doen. Toen we dat deden kwamen we erachter dat we al heel veel gezien hadden zonder dat we het doorhadden wat het voor betekenis was en we erlangs kwamen met de wandeling. We gingen een kerk in waar geen diensten meer werden gehouden en waar mensen van het koninklijke familie ligt. We zagen de tombes  maar ook een soort van schilden van allerlei landen. Het waren vooral koningen/koninginnen en presidenten van de landen. Van Nederland hingen Wilhemina en Juliana er. Het was hetzelfde schild alleen die van Juliana was moderner. Daarna vervolgden we onze wandeling. We aten een ijsje en liepen nog langs de Zweedse rijksdag. De Zweedse rijksdag deed mij denken aan de Duitse Rijksdag in Berlijn. We gingen daar even op het gras liggen. Iris en ik waren model voor papa want hij maakte foto's van ons. Daarna gingen we naar een winkelcentrum omdat daar de mediamarkt was en we kochten daar een stekker voor de tv'tjes. Ze deden het weer hoor. We gingen 's avonds barbecuen en het was lekker eten ;)

Bye and kiss,
                       Marjolein

Heerlijk geslapen, geen regen of onweer. Vandaag maken we de rondwandeling zoals die in de ANWB goudgids staat beschreven. We beginnen in Riddarholmen en bezoeken daar een kerk waar de leden van het Zweedse koninklijke huis liggen begraven. Er hangen allemaal schilden aan de wand en wij zagen die van Wilhelmina en Juliana en nog meer leden uit andere landen. We lopen een stukje, zien het koninklijk paleis, de Zweedse Riksdag en als laatste de obelisk van Glas (Lindshammer). We gaan met metro en bus terug naar de camping. We kopen eten bij de Coop en gaan niet al te laat slapen.

Kus Lucie

• 11 Augustus 2014 - 23:01

L.pijlman:

Hallo

Nog even laat een berichtje van mij.
    Geschiedenis is vast een goed vak hoor Marjolein.
    Iris zijn hier geen vriendjes?
    Fijn om alles weer te lezen de vakantie is bijna voorbij.
    Geniet van de laatste dagen.

Oma pijlman