Hoge hakken, lelijke stad - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Hoge hakken, lelijke stad - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Hoge hakken, lelijke stad

Door: Iris en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

12 Juli 2015 | Costa Rica, San José

We stonden al best vroeg op maar deden lekker rustig aan, we hadden niks op de planning alleen in de avond. Dus we konden lekker rustig ons eigen gangetje gaan. We ontbeten in het hotel en liepen richting het stadje waar de winkelstraat was. Papa en mama wouden knijpers en een waslijn kopen, dus gingen we snel een winkeltje in waar dit te koop was. We liepen door en kwamen zo bij veel schoenenwinkels, McDonalds en sportwinkels te recht. We dronken wat bij een koffiehuis en kochten nootjes vooronder weg. We liepen terug naar het hotel om ons klaar te maken voor de avond. We friste ons even op en huurden een taxi om naar het huis van Ed en Reneé te gaan. Ed en Reneé zijn de organisatoren van onze reis, ze zijn de baas van hun eigen reisbureau 'Edventure'. Het is normaal niet de bedoeling dat hun klanten bij hun komen avondeten, maar omdat papa Reneé kent van het werk, mocht het dus wel. Ze hadden een heel leuk lief kindje, hij is gehandicapt waardoor hij niet kon lopen, maar lachen kon die wel. Gezellig naast mij op de bank, vertelde Youp mij leuke dingen over school en z'n vriendjes. Na heel veel hebben gekletst en over de reis gepraat werden we door Reneé weer naar het hotel gebracht. Het was een hele leuke avond. Toen we thuis waren ploften we snel in bed want de volgende ochtend moesten we weer vroeg op.

Spreek jullie morgen!

Iris

Heeeeey,

Vandaag deden we lekker rustig aan. We zijn niet al te vroeg opgestaan , want zo'n reis put je wel uit. Iris en ik deelden een kamer, we hadden nummer 4. We hadden ons gedoucht en aangekleed. Daarna gingen we met z'n allen naar het ontbijt. Ik nam Amerikaanse pannenkoeken met maple syrup, toast met boter, pepermunt thee, watermeloen, honingmeloen (die was niet zo lekker), ananas en banaan. Het fruit was echt heerlijk. Daarna nog even naar onze kamers en even bellen met opa en oma en oma. Na het bellen trokken we onze schoenen aan en gingen het centrum van San José in. We hadden bij een winkeltje knijpers en een waslijn gekocht. Daarna liepen we verder naar een groot plein, daar stonden allemaal hakken met verschillende designs erop. Het was een mooi gezicht om te zien. We liepen de grote winkelstraat in en daar hadden ze super veel schoenenwinkels. Ook werd er in de informele sector gewerkt (zwart werk) en voorbeeld is illegale gedownloade films verkopen en als de politie kwam ruimden ze het snel op. Ik at ook een hele lekkere churros en een pasteitje met kip. Ik had ook een papaya shake, die vond ik niet zo lekker. Ondertussen begon het erg hard te regenen en kwamen we er achter dat het misschien wel handig was om toch paraplu'tjes?? te hebben. We zijn ook een museum van de bank van Costa Rica binnengeweest waar er wat verteld werd over het geld, kunst, verschillende volkeren, verschillende tijden, muziekinstrumenten en nog veel meer. Het was wel interessant. We gingen later geld pinnen en ook een Mc Donalds binnen. Ik nam daar een Mc Flurry van de minions banana caramello, het was bananenijs erg lekker. Op de terugweg naar het hotel gingen we weer hetzelfde winkeltje binnen om te kijken over ze de parapluutjes??? hadden. Dat was het geval dus we kochten ze. Daarna liepen we terug naar het hotel waar ik op m'n iPad ging lezen. Om 17:00 gingen we met een taxi naar het huis van de mensen van Edventure, de reisorganisatie. We hadden daar heel lekker gegeten en gezellig gepraat. Ze woonden echt super mooi en hadden een mooi uitzicht over de stad. Daarna werden we naar het hotel gebracht en gingen we onze spullen al een beetje inpakken, want de volgende ochtend moeten we om 6:15 met de bus naar ???. Ik ga nu slapen.

Groetjes,
Marjolein

Om 5:30 Tjerk en ik kijken elkaar aan. Op mijn telefoon is het een andere tijd dan die van Tjerk. Huh? Het is toch 8 uur verschil. De iPad staat nog op de Nederlandse tijd, mijn telefoon is goed. Ik draai me om en ga verder slapen. Half 9 gaan mijn ogen voor de tweede keer open. Tjerk stapt uit bed en gaat douchen. Ik volg. De meiden zijn ook wakker als ik hun kamerdeur open doe. We nemen een ontbijt en lopen dan de stad in. Geen bijzondere stad, veel winkels met Chinees plastic, schoenen en kleding. Op een plein staan mooie beschilderde hoge hakken. Genoeg politie op elke hoek van de straat om illegale handeltjes snel weg te krijgen. Na een kop koffie en een pasteitje gaan we nog een museum in over geld, goud en leven in Costa Rica. Om 17 uur nemen we de taxi naar Renee, Ed en Youp. Wat een prachtige plaats om te wonen met uitzicht over de stad. Na het heerlijke eten worden we weer bij het hotel afgezet en gaan we slapen.

Kus, Lucie


  • 14 Juli 2015 - 23:59

    Oma Pijlman:

    Hallo vakantiegangers

    Fijn om de verhalen weer te lezen.
    Waren er geen schoenen voor jullie meiden want hoge hakken lijkt me wel wat voor jullie.
    Doe maar niet ik ben nu ook al de kleinste.
    Wat leuk dat je daar bij kennissen wordt uitgenodigd.
    Ook hier is regen vandaag maar niet koud.

    Groetjes oma Pijlman

  • 15 Juli 2015 - 09:45

    Maria:

    Hallo van der Slices!
    Goed om te horen dat jullie na zo'n lange reis veilig zijn aangekomen op de vakantiebestemming.
    Geniet van het hopelijk nu mooiere weer en de prachtige natuur!
    Groetjes,
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 78566

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: