Opgeknapt en weer verder - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Opgeknapt en weer verder - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Opgeknapt en weer verder

Door: Iris en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

23 Juli 2015 | Costa Rica, Liberia

Daar gaan we weer! Ik sloeg dus 2 dagen over, maar ik zou jullie zo snel mogelijk deze verhaaltjes bijwerken. Maar voor nu het verhaaltje van vandaag.
Vannacht sliep ik bij mama in bed, omdat Marjolein en papa ziek zijn. We liepen naar ontbijt en checkten de WiFi, weer veel whatsappjes en andere sociaal media moesten bekeken worden. Mama en papa gingen met de golfkar terug naar de bungalow om de spullen naar beneden te brengen. Marjolein en ik stonden bij de auto en wachten op papa en mama. Spullen ingepakt op naar het volgende park. Ik had er niet echt zin in omdat ik de auto niet echt lekker vind zitten. De stoel achterin is heel ver naar beneden je ligt een soort van. Dus je moet of krom zitten met je rug of een soort van liggen en dit vond mijn rug niet zo lekker... Weer over hobbelende wegen naar het park. We moesten een soort berg op maar de auto trok dat niet. Marjolein en ik op de iPad. Ik stopte met op de iPad zitten, deed m'n ogen dicht en hield dat ding boven je raam vast. Ja ik was bang dat we naar beneden zouden vallen... Maar dat was gelukkig niet zo, het lukte naar 3x op en neer te zijn gegaan. We kwamen in de kamer, we hadden gewoon WiFi in de kamer!! Heerlijk! We bleven heerlijk de hele middag filmpjes kijken, boeken lezen en whatsappen met vrienden. Om 18:30 naar de tafel waar we met het hele park aten. Het was lekker maar wel veel. Daarna naar bed, nog even wat filmpjes op youtube kijken en slapen.

Iris
Hoipiepeloi,
Ik heb goed nieuws het rijst is in m'n maag gebleven ;) Ik voel me nu wel wat beter dan gisteren. Als ontbijt had ik yoghurt met jam, watermeloen en een banaan. Daarna gingen we met de auto weg naar een ander plaatsje Rincon de la vieja en onderweg heb ik een deel geslapen want nu moesten we minder over hobbelwegen. We kwamen aan bij ons hotel en daar was WiFi dus toen ging ik gelijk het nieuws checken, wattpad en andere apps bijwerken. Ook aten we hier een lunch: ik had een broodje met ham en kaas met op het bord sla, komkommer, geraspte wortel, rode en witte kool. Het was om te smullen. Daarna ging ik in de hangmat liggen en op m'n iPad lezen, filmpjes kijken. Na een tijdje ging ik op onze kamer verder want m'n iPad was bijna leeg. Toen werden we geroepen door mama en gingen we eten met heel veel andere mensen aan een tafel. Maar ik vond het niet zo gezellig want er waren een paar Nederlanders/Italianen die alleen met elkaar praatte en super luidruchtig waren. Maar het eten was lekker, we hadden: - brocollisoep
-rode kool + hachee + rijst + sla + komkommersalade (ik had niet alles opgegeten, want ik zat vol)
- cheesecake (wat ik niet op cheesecake vond lijken en ik vond het een korrelige structuur hebben. Niet mijn favoriet)
Daarna ben ik met Iris op de kamer gaan liggen en dit verhaaltje aan het schrijven. Ik luister ondertussen muziek (Mans Zelmerlow en nog veel andere artiesten). Ik ga zometeen slapen.

Groetjes,
Marjolein

Tjerk wilde graag alleen liggen, dus lag ik vannacht naast Iris. Tjerk kuchelt en spuugt de hele nacht slijmen in een plastic zakje. Marjolein ligt rustig te slapen en Iris schuift langzaamaan naar het midden van het bed. He, dat was niet de afspraak. Om half 7 kijk ik om me heen, Tjerk is wakker. Hij heeft redelijk geslapen. Tjerk doucht als eerste en ik volg. Marjolein staat ook op en Iris moet even aangemoedigd worden. De rugzakken staan sinds gisteravond ingepakt. Vandaag vertrekken we weer naar Rincon de la Vieja. Onderweg vallen mijn ogen dicht. Tjerk roept af en toe om te kijken of we de goede kant op. De bewegwijzering is minimaal of er niet. Uiteindelijk zijn we rond 13 uur bij de nieuwe bestemming. We moeten een erg steile heuvel op en gaan we de top halen. Nou nee, halverwege heeft hij er moeite mee en komen niet verder. We laten de auto afglijden naar beneden. Ik stap uit en Tjerk doet een nieuwe poging. Het gaat, maar met zeer veel moeite. De auto stinkt enorm. Als we morgen weggaan en terugkomen laten we hem wel beneden staan. We lunchen en besluiten vanmiddag niets meer te doen. Alle iPads worden te voorschijn gehaald om een boek, krant of iets anders op te doen. Rond 19 uur gaan we eten en daarna nog een spelletje en naar bed.
Kus, Lucie

  • 26 Juli 2015 - 16:03

    Petra En Sjors:

    Hoi Tjerk, Lucie, Marjolein en Iris,

    Blij om weer wat van jullie te lezen jammer dat Tjerk nog niet volledig is opgeknapt. Marjolein gaat de goede kant op lees ik. Nu maar hopen dat Lucie en Iris het niet krijgen.
    We hebben betreft het weer een stormachtige zaterdag gehad. Door het hele land heeft het behoorlijk gespookt, windkracht 10 met heel veel regen erbij, wegen werden afgesloten voor een aantal uren omdat er gewoonweg bomen op de wegen lagen of ongelukken waren gebeurd.
    Advies was niet de weg op te gaan code rood was van toepassing.

    Spoedig herstel voor Tjerk en Marjolein.

    Groetjes,
    Sjors en Petra

  • 26 Juli 2015 - 17:25

    0ma Pijlman:

    Gelukkig daar zijn de dames weer met verhaaltjes.
    Fijn dat jullie weer zijn opgeknapt.
    Donderdag op stap geweest met Grietje was gezellig .
    En ook jammie jammie Marjolein.
    Iris je bent toch niet bang als papa rijdt je moest gaan drukken haha.
    De storm heeft ook hier aardig huis gehouden.
    Minne heeft de tak van zijn boom opgeruimd die was naast de garage gevallen.
    Vanmorgen bij de Driewegsluis opgestapt en naar Terhorne gevaren,
    met Wietse en Meta.
    Nu maar weer lekker genieten van de vakantie.
    Je hebt de huis apotheek toch wel bij je Lucie?

    Kus oma pijlman

  • 27 Juli 2015 - 20:24

    Gerda:

    Hallo lieve (ex-)ziekenboeg!

    Wat fijn dat jullie zo'n beetje weer opgeknapt zijn! Gelukkig ook dat alles er ingebleven is; da's zonde van al dat lekkers natuurlijk;-) En wat is dat voor auto zeg, waar jullie in rijden? Fotootje sturen??

    Hier alles goed. We schuiven onze vakantie met een week op, omdat het weer eenvoudigweg té slecht is voor een fietsvakantie. Nu maar 'es kijken of het volgende week wel lukt... en zo niet dan gooien we de kleine tentjes gewoon lekker in de auto en kachelen naar.... ??

    Kus uit DH, RGCL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 78589

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: