Lekkere parfum - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Lekkere parfum - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Lekkere parfum

Door: Iris en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

24 Juli 2015 | Costa Rica, Liberia

Vanochtend om 7 uur opgestaan, ontbeten en klaargemaakt voor de wandeling in het nationaal park.
Bergschoenen aan, en de wandeling kon beginnen. Over een brug, door het water en half struikelend over boomstronken liepen we. We kwamen bij verschillende kraters. Ik werd op een gegeven moment erg misselijk van de geur. Na de wandeling weer terug naar de auto en naar het stadje om even langs de winkel te gaan. We kochten water, wat drinken en wat chips voor in de avond. Daarna was er een soort feest in Costa Rica, het feest is morgen maar er was nu al een voor feestje. We gingen terug naar de kamers en dronken wat. Toen was het tijd voor diner. Heerlijk eten dit keer met als een echt lekker toetje: crème brullee. Dit keer was het gezelliger aan de tafel. Gekletst met veel mensen die ook uit Nederland kwamen. Marjolein en ik gingen na het eten wat filmpjes kijken: PONKERS! Echt een heel leuk youtubekanaal. Daarna tanden gepoetst, haren gedaan, gezicht gewassen en klaar gemaakt voor slaap. Marjolein en ik konden niet heel goed in slaap komen maar goed.

Iris

Hello family and friends,
Om 7 uur opgestaan en ik ging als eerste douchen. Iris ging na mij en samen met z'n vieren naar het ontbijt. We het continentaal ontbijt, wat bestond uit toast met jam, soort kaas, boter en fruit. Het vruchtensap was lekker. Daarna spullen gepakt en op naar het nationaal park. We hadden onze bergschoenen aangetrokken en onze teva's (sandalen) mee in onze rugzakken. Ook hadden we een lunchpakket wat bestond uit broodje met ham, sla, tomaat, een banaan, koekjes (Maria) en zoute crackers. We gingen een route van 3 km lopen, we klouterden over stenen, boomstronken. Onderweg aten we een banana ;) en dronken we veel water. Eerst liepen we richting de vulkaan (kraters), het stonk verschrikkelijk en ik kreeg het benauwd. Maar je moet er wat voor over hebben. Ook kwamen we langs vulkanische modderpoelen van 106 graden Celsius. Later toen we klaar waren met het rondje gingen we lunchen. We zaten in de schaduw. Na het nationaal park zijn we naar Libera (een stadje dichtbij) gegaan. Daar zijn we de supermarkt in geweest en drinken en eten gekocht. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en ging ik filmpjes kijken (ponkers). Ook heb ik lekker in het Engels gelezen, want ik train mijn Engels ook in de vakantie. De Engelse boeken zijn erg leuk (van John Green, Gayle Forman, etc.) ;). Toen was het tijd om te eten en dit keer was het gezelliger. Het toetje was vanille pudding erg lekker ;) Nu ga ik filmpjes kijken met Iris.

Bye, Marjolein

Het ritme van vroeg opstaan zit er gewoon in. Om half 8 zitten we aangekleed en wel lekker bij het ontbijt. Vandaag gaan we naar het nationale park Rincon de la vieja bezoeken. De rondwandeling van 3 km gaan we volgen. Nadat iedereen zijn bergschoenen heeft aangetrokken, rijdt Tjerk naar de prive weg, wawrvoor tol betaald moet worden 700 colonnes per persoon. Grappig dat dit niet per auto is. Aan het eind vam de weg is een ranger station. Daar moeten we de toegang krijgen voor het bezoek aan het nationale park. Er staat een lange rij. Een meneer en mevrouw staan achter de balie. Tjerk geeft zijn rijbewijs. De man noteert driftig de gegevens: naam, nationaliteit en rijbewijsnummer. De vrouw stempelt hard 4 kaartjes en het nummer waaronder we zijn ingeschreven, wordt opgeschreven. Na de betaling mogen we de rondwandeling maken. We lopen over boomstronken en klimmen over rotsen. We zien een waterval(letje). We lopen verder en ruiken zwavel. Het stoom komt tussen de stenen vandaan en ruikt heerlijk volgens Iris die met dichtgeknepen neus kijkt. We lopen verder en komen nog borrelende modderpoelen en een meer tegen. De temperatuur van een modderpoel is omstreeks 100 graden en als je er dichtbij staat krijg je het warm. Gelukkig is er af en toe een verkoelend briesje. Aan het eind van de route staan picknicktafels. We eten daar onze lunch op, een broodje ham of tonijn. Dat gaat er goed in. We lopen naar de auto en rijden terug naar Liberia. Daar gaan we een supermarkt binnen. Water, frisdrank, bier, chippies worden gekocht. Buiten staat een picknick set in de schaduw. We drinken daar de yoghurtdrank op en rijden terug. Iris en ik stappen voor de heuvel uit. Nu rijdt Tjerk voorzichtig zonder problemen naar boven. We lezen nog wat en schuiven dan aan de grote tafel voor het eten met nog andere bewoners van het hotel. Na het eten zitten we nog even buiten en gaan dan naar onze kamer. Tjerk en ik kijken de film Rommel en gaan dan slapen.

Liefs, Lucie

• 27 Juli 2015 - 08:05

Petra En Sjors:

Hallo vakantie mensen,

Nou er is weer genoeg water gevallen vannacht en de ochtend is ook nat begonnen en het zal zo blijven vandaag en voor de dinsdag wordt het nog natter:( maar mooi vooruitzicht aankomend weekend komt de zomer terug maar niet te vroeg juichen het is nu pas maandag!! Nou Marjolein en Iris wij hebben zondagavond ook lekker gegeten bij de Italiaan daar hebben ze ook van die lekkere zoete nagerechten jammie jammie hé! Zo te lezen kan Marjolein weer beetje bij beetje alles eten zonder dat het eruit komt. Tjerk ook weer opgeknapt? 1e helft van jullie vakantie zit er al weer op, op naar de 2e helft en moge deze voor jullie ook heel gezellig/leuk/spannend en ondernemend zijn :) :) :)

Lieve mensen de groetjes,
    Sjors en Petra

• 27 Juli 2015 - 09:36

Oma Pijlman:

Hallo daar was ik weer nu niet veel nieuws hier.
    Gisteravond nog laat met jullie geskypt en vannacht niks beleefd.
    Boomstronken hebben we hier genoeg maar dan van de storm.
    In de schaduw zitten is er ook niet bij .
    Hier geen zweetdruppels maar heel veel regendruppels.
    Dus Tjerk nu moet ik maar Pools studeren.
    Maar met kuchen begrijpen ze je ook wel hoorde ik dus handen en voeten goed gebruiken dan maar.
    Meiden ik was zeker een stoorzender gisteravond nou nacht voor mij om met jullie te appen.
    Was leuk hoor ik ben nooit vroeg op bed dus als jullie zich vervelen hihi dan is oma paraat hoor.

Kus oma pijlman

• 27 Juli 2015 - 20:31

Gerda:

Haai lieverds!

Haha, ik dacht door de titel 'lekkere parfum': dat gaat vást en zeker over mijn Chanel no 19 die jullie voor de helft van de prijs voor mij mee kunnen nemen. Helaas, het ging over zwaveldampen en een warme wandeling;-) Gelukkig wel met picknicktafels aan het eind om lekker te lunchen. Goed geregeld daar! Hier alles goed; Lennart wacht met smart op app'jes van jullie haha!

Liefs uit Den Haag, GRCL