Saaiiiii - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Saaiiiii - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Saaiiiii

Door: Iris en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

27 Juli 2015 | Costa Rica, Monteverde

Vanochtend werden we de zelfde tijd opgehaald. Richting het park, om de tour te doen.
Eerst kolibries gezien, echt heel veel in heel veel verschillende kleuren. Daarna liepen we naar een huis met allemaal Aquariums waar slangen en kikkers inzaten. Heel veel gehoord van d'r gids en heel veel slangen gezien. Grote, kleine, kleurrijke, kleurloze. Echt heel veel. Daarna liepen we naar de vlindertuin waar we veel vlinders hebben gezien. Daarna om 11 uur de bus gepakt richting het huisje. Daar aten we meloen, crackertjes en dronken drinkyoghurt. Ik ging facetime met Dionne en keek weer allemaal filmpjes op YouTube. Zo vloog de dag voorbij. Daarna naar het eten toe waar we heerlijk aten. Een sandwich. Daarna naar huis, wekker gezet en zzzzzzz....

Tot morgen!

Iris

Hoi allemaal,
Vandaag moesten we weer om 6 uur opstaan, want we gingen weer naar het Selvatura Park. Ik had spierpijn van gisteren en ik was best wel moe. Als ontbijt hadden we weer hetzelfde fruit en pannenkoeken, dit keer had ik er suiker opgedaan. Als drinken had ik mangosap en warme choco. We werden weer opgehaald met een busje en toen we daar aangekomen waren gingen we naar de hummingbirds. De kolibries kwamen op de nectar af, het was erg grappig om te zien, maar helaas het weer zat niet mee. Het regende. Later gingen we met een gids naar de reptielen en slangen, het was leerzaam op sommige punten, want de meeste dieren hadden we in het wild gezien en niet saai in een aquarium. Daarna gingen we naar de vlindertuin, wat zich binnen bevond. Dat was leuker om te zien want er waren mooie bloemen en mooie vlinders. Ik heb hier foto's gemaakt op de macro stand. Daarna gingen we met het busje naar het resort en daar ging ik crackers eten. Maar geskypt met een goede vriendin van mij en dat duurde wel een tijdje. Watermeloen gegeten en water gedronken. Voor de rest ging ik een serie 4Jim kijken en daarna was het tijd om avond te eten. Als avondeten had ik ham-kaas (soort pita)broodje met sla, tomaat, komkommer erin en patatjes. Weer terug naar het resort en alles aan de oplader gezet. Ik ga nu slapen.

Auf Wiedersehen!
Marjolein

De wekker gaat om 5:45. Tjerk staat op en gaat douchen. Ik blijf nog even in bed liggen en sta dan op. Om half 7 lopen we naar het ontbijt. Heerlijk vers fruit, vruchtensap, pancakes en koffie. Daarna halen we onze rugzakken op. We worden opgehaald met een busje. Vandaag zullen we kolibri zien, reptielen en vlinders. Het regent als wij bij de kolibri's staan te kijken. Gelukkig dat we de canopy gisteren hebben gedaan. We krijgen uitleg over de slangen en kikkers die in Costa Rica voorkomen en gaan dan naar de vlindertuin. Er zijn er maar weinig. Volgens de gids is het te koud. We nemen de bus terug. Niemand heeft puf om nog iets te doen. De een skypet met heit en mem, de ander leest een boek, kijkt een film, whatsapped of skypet met vriendinnen. We pakken de auto om te gaan eten en gaan slapen als we thuiskomen. Morgen is er weer een lange reisdag.

Liefs, Lucie

  • 29 Juli 2015 - 14:03

    Maria:

    Hallo Lucie en fam.,

    De twee laatste reisverslagen zijn wel uitersten zeg!
    Van de spanning op hoog niveau naar een gezapige dag kolibri's kijken en vast ook even alle indrukken op je laten inwerken.
    Maar als ik had mogen kiezen dan ik had ervoor getekend om het laatste dagje mee te mogen kijken, want het is toch prachtig om die vogeltjes te zien met het hoogste aantal vleugelslagen per seconde.
    met mijn hoogtevrees had ik de dag ervoor vast niet ' overleefd' ;-).
    Hopelijk hebben jullie vanaf nu geen regen meer maar lekker zomerse temperaturen op de rest van de reis.
    Fijn dat voor de stormschade wordt gezorgd!

    Groetjes,
    Maria

  • 29 Juli 2015 - 18:04

    Oma Pijlman:

    Hoi vriendjes van mij

    Nou slangen daar houd ik niet zo van maar vlinders zijn prachtig.
    Hier elke dag het zelfde buiige regen zoals Piet zegt.
    Nou zeg maar stort buien.
    Gezellige dag gehad met Harm en Alie.
    Ja Lucie dat recept voor dat lekkere toetje valt goed in de smaak.
    Ja Marjolein wij hebben ook lekker gegeten hoor.
    Dat doe ik ook weer een keer met jou Marjolein en Iris.
    Samen is veel gezelliger dan alleen en dan kunnen we giebelen.

    Kus oma pijlman

  • 01 Augustus 2015 - 11:37

    Janannekevdschaaf:

    Hallo,
    Hier even een berichtje terug.
    Wat leuk dat jullie kolibries nu in levende lijve konden zien.
    Jammer dat het slecht weer was.Een kolibri is het kleinste vogeltje geloof ik.
    Waren er ook aparte vlindersoorten die je bij ons niet ziet?
    Jammer door het koude weer dat jullie weinig vlinders hebben gezien.
    Vlinders houden van lekker warm weer.
    Dus jullie hebben kikkers enslangen gezien,die allen in Costarica voorkomen?
    Mensen ik stop en nog veel plezier.
    Liefs van heit,mem,opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monteverde

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 78214

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: