Hangplek voor krokodillen - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Hangplek voor krokodillen - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Hangplek voor krokodillen

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

30 Juli 2015 | Costa Rica, Dominical

Hi allemaal,

Vandaag moesten we vroeg opstaan om kwart voor acht. We gingen douchen, aankleden en ontbijten. Als ontbijt had ik fruit (geen papaya) met yoghurt en granola (geroosterde noten en zaden). Dat was smullen. Daarna spullen inpakken en met de auto naar de auto. We gingen nog snel even naar de supermarkt en toen reden we naar de Ferry. Daar gingen we op de boot Tambor II. Genieten van het uitzicht en stiekem luisteren naar wat andere mensen zeggen. Toen we van de boot af waren moesten we nog wel even rijden. We reden naar Dominical en sliepen bij Hacienda Baru. Iris en ik hadden onze eigen kamer. Daar nog een tijdje gezeten en toen gingen we eten. Iris en ik deelden een cheeseburger en kipfingers. De kipfingers waren erg lekker. Na het eten gingen we terug en gingen Iris en ik kletsen. Maar nu ga ik slapen.

Xxxx,
Marjolein

De wekker gaat om 7:45 uur. Een voor een komen we uit bed en gaan douchen. De rugzakken zijn al bijna ingepakt. We lopen naar het ontbijt. Als we terugkomen is de meneer er al om de rugzakken mee te nemen. Alles wordt op een karretje gelegd en weg is de meneer. Als wij bij de Landrover aankomen, is alle bagage er al ingelegd kunnen wij gaan zitten. Wij rijden een klein stukje naar Montezuma over het strand en zijn er dan al. We pakken de alles weer over in onze eigen auto en rijden dan op weg naar de pont in Paquera. We krijgen een kaartje met de foto van het schip en staan als derde auto in de rij. Tjerk stapt uit. Ondertussen kijk ik in de Lonely Planet en zie dat we een kaartje moeten kopen voordat we aan board gaan. Ik roep Tjerk. Samen lopen we naar het loket. Een gordijn wordt opzij geschoven en we zijn aan de beurt. De boot legt aan en en de auto's rijden er een voor een af. Heel rustig worden alle auto's op de boot gereden. Alleen de chauffeur zit in de auto, de overige passagiers moeten wachten achter een hek volop in de zon. Gelukkig gaat het hek snel open, we geven ons kaartje en lopen direct naar boven. We gaan natuurlijk voor de plaatsen met het mooiste uitzicht. Kennelijk wil ook niemand daar zitten, want we zitten er alleen. De boot vertrekt op tijd en we varen van het schiereiland naar het vaste land. Helaas hebben we geen dolfijnen gezien, maar wel genoten van het mooie uitzicht. We komen aan op Punturas. Tjerk verlaat ons en we zijn hem van de boot rijden. Wij lopen naar de auto toe en stappen in. Het mooie weer laten we al snel achter ons. Donkere wolken pakken zich samen, de regen komt loodrecht naar beneden en de wissers staan op volle snelheid aan. Bij Ticoras is een brug waaronder zich krokodillen verzamelen. Iris telt er 26. Ze liggen er allemaal vredig bij. We rijden weer verder. Het landschap bestaat bijna alleen uit Palmbomen. Om kwart voor 5 zijn we bij het hotel Hacienda Baru. We hebben twee kamers (huisjes) die aan elkaar vast zitten. Wow, wat een ruimte en op 10 m is een zwembad. Het is warm en regent. Iris en ik trekken de zwemkleding aan, nemen een douche en gaan het water in. Het is warm. De regendruppels vallen op ons neer. Marjolein komt ook zwemmen. Gezellig. We lopen in de regen naar de kamers en stappen onder de douche. Ook dat is lekker. Het regent pijpenstelen en lopen allen onder een paraplu naar het restaurant. Na het eten lopen we terug en gaan slapen.

Kus,, Lucie

• 03 Augustus 2015 - 10:28

Oma Pijlman:

Hallo

Dus een prachtig uitzicht. dan ga je toch niet beneden zitten.
    En een loket met een gordijntje ervoor.
    Hier vaak met beveiligd glas en zwart kijkende mensen.
    Hangplekken zijner hier ook hoor maar niet voor beesten.
    Waar is de belofte van Tjerk om mee te zwemmen?

Groetjes oma pijlman