Nieuwe teleurstelling, the cave is closed - Reisverslag uit Ban Gnang, Laos van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Nieuwe teleurstelling, the cave is closed - Reisverslag uit Ban Gnang, Laos van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Nieuwe teleurstelling, the cave is closed

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

25 Augustus 2018 | Laos, Ban Gnang

Hoi allemaal,

Iris en ik werden om 9 uur door papa wakker gemaakt, want wij hadden geen wekker gezet, omdat papa en mama niets hadden laten weten. Na weer een heerlijke douche gingen we ontbijten. Ik deelde dit keer met mama. We namen hetzelfde ontbijt van gisteren en muesli met banaan en yoghurt. Het was om te smullen. Om half 12 werden we met een boot naar de Konglor grot gebracht. Het was echt een mooie tocht over de rivier. De omgeving bestond uit bos, een paar huisjes en veel hoge karstgebergten. Toen we bij de Konglor grot aangekomen waren werd ons verteld dat het water te hoog was en dat we er niet in konden. We gingen wel foto’s maken van vlinders en liepen ook een pad op waar je de ingang van de grot kon zien. Deze ingang zag er indrukwekkend uit. Na een tijdje gekeken te hebben gingen we met de boot terug naar ons resort. De eigenaar van het resort vertelde dat de situatie in de grot kan veranderen op een dag en dat hij het ‘s middags rond half 3 opnieuw zou bellen naar de kaartverkoper. Wij gingen lunchen in het restaurant en daarna ging ik met papa en mama foto’s maken in de tuin van het resort. Ik zag vlinders die ik vaak niet op de foto kreeg helaas, daarentegen heb ik wel een hagedis op de foto gezet. Ik ging daarna lekker rusten op het bed en we kregen later te horen dat de situatie niet veranderd was. Er was namelijk te veel hout in de grot en dat was gevaarlijk om daar met een boot door heen te varen. Wij vonden het goed dat ze aangaven dat het gevaarlijk was en dat ze niet mensen toelieten in de grot. Na het avondeten hadden papa en mama nog met de eigenaar gepraat en die zei dat onze taxichauffeur morgen wel bij de grot wilde wachten als de situatie het wel toe liet. Hopelijk lukt het morgen.

Liefs,
Marjolein

We hebben geen tijd afgesproken om te ontbijten. Ik zie dat ik een appje heb gemist van Marjolein. We zijn rond half 10 allemaal klaar. Vandaag gaan we naar de grot Kong Lor. Om half 12 worden we opgehaald en gaan met een boot naar de grot. We zitten netjes achter elkaar. De oevers zijn erg mooi en ook het karstgebergte zien we goed. Na een half uur varen komen we aan bij de grot. Een man komt naar ons toe; de grot is gesloten ivm hoge waterstand. De teleurstelling is van onze gezichten af te lezen. Dit is waar we hiervoor gekomen zijn. We lopen richting de ingang van de grot. Het water is wild. Iris klimt op een paar rotsen. We maken foto’s en lopen weer terug. Vervolgens stappen we weer in de boot om terug te varen naar het hotel. Om half 3 bellen de eigenaren een man bij de grot op of deze nog open gaat. Helaas liggen er teveel boomstronken in de grot waardoor het niet veilig is. We besluiten morgen nogmaals een poging te wagen. Tjerk, Marjolein en ik gaan foto’s maken in de tuin. Er fladderen prachtige vlinders rond. Daarna gaan we op het balkonnetje zitten. Rond 18:30 gaan we eten. Ik typ nog een verhaaltje, ga even lezen en ga slapen.

• 28 Augustus 2018 - 14:58

Janannekevdschaaf:

Hallo,
    Jammer dat jullie geen bezoek aan de grot konden brengen.
    Toch een wijs besluit omdat het te gevaarlijk was.
    Hopelijk is er nog een mogelijkheid om de grot alsnog te bezoeken
    Afwachten maar.Ik stop nu ,want we gaan koffiedrinken.
    groetjes.

• 29 Augustus 2018 - 16:03

Gerda:

Snel lezen hoe dit afloopt... GX