Keep on swimming - Reisverslag uit Ban Gnang, Laos van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Keep on swimming - Reisverslag uit Ban Gnang, Laos van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Keep on swimming

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

27 Augustus 2018 | Laos, Ban Gnang

Sabaidee,

Vandaag zijn we Pakse ingegaan en hebben we genoten van onze laatste dag in Laos. Om 8:30 ging de wekker en dat was erg fijn zodat we even wat langer konden slapen. We gingen in het restaurant ontbijten en het was niet erg makkelijk om daar te ontbijten. Uiteindelijk was het gelukt en konden we uit sets kiezen. Ik had toast met omelet gekozen en het smaakte goed. Nadat we onze tas gepakt hadden gingen we Pakse in. We begonnen bij Wat Luang en dat was één van de mooiste tempels die we deze vakantie hebben bezocht. Het was een tempel die zo kitscherig was, maar met mooie schilderingen en ik had het gevoel dat het meer voor de normale mensen was. Na de tempel liepen we naar een Shopping market, maar die viel eigenlijk erg tegen. Daar tegenover was een markthal waar ze groenten en fruit verkochten. Het zag er lekker uit, maar het rook ook goed. We dronken koffie bij Café Amazon en ik had daar een witte chocolade macchiato, maar ik vond het niet bijzonder. Papa leidde ons met zijn telefoon naar de grootste (overdekte) markt van Laos. De markt was echt super groot. We liepen langs kraampjes met sticky Rice manden, rijst, groenten en fruit tot vis en vlees. Dat was nog niet alles, want ze hadden ook nog restaurantjes en kleding- en tassenwinkels. Het zag er super leuk uit en het was niet toeristisch. De mensen van de kraampjes keken ons de hele tijd aan. We hebben rijstvellen en sticky rice bakjes meegenomen. We gingen met een tuk-tuk terug naar het golfresort en kleedden ons om. We gingen namelijk een duik in het zwembad nemen. Iris en ik hadden daar echt naar uitgekeken. Het water was lekker en het ging zelfs regenen, maar dat deerde ons niet. Papa, Iris en ik roetsjten de glijbaan af met een plons in het water. We spoelden ons goed af en liepen terug naar onze kamer waar we gingen chillen tot we gingen eten.

Liefs,
Marjolein

Het is droog als we opstaan. Zou het ook zo blijven? Tjerk raadpleegt het weerbericht. Vandaag bewolkt, geen regen. We ontbijten en lopen daarna naar de receptie. We nemen het busje naar Wat Luang. Het regent weer. Voorspellen kunnen ze ook niet. De tempel is mooi, minder kitcherig dan de vele tempels die we gezien hebben. Daarna lopen we naar een markt. Er is niets aan. We lopen verder en komen café Amazon weer tegen. Tijd voor koffie! Na twee kopjes naar binnen hebben gewerkt, gaan we naar een markt Daoheuang. Het is wel even lopen, maar met Google maps kom je er. Het is een zeer ruim opgezette overdekte lokale markt die uit meerdere hallen bestaat. Verse dode vis ligt op straat om verkocht te worden, de vinnen worden afgehakt met een mes en in sommige grote teilen zwemmen de vissen nog rond. Er zijn kraampjes met groenten, fruit, teveel om op te noemen. Wij vallen wel op, want we zijn de enige toeristen. We kopen nog iets en gaan dan met een Tuk-Tuk terug naar het hotel. Het hotel heeft een zwembad en hij is geopend. We trekken de zwemkleding aan. Het water in het zwembad is niet heel erg warm, maar wel erg lekker. Er is ook een glijbaan. Iris, Tjerk en Marjolein zijn er vanaf geweest. We ploeteren nog wat, doen koprollen in het water (Iris), proberen op elkaars schouders te zitten en dan hebben we er na bijna 2 uur genoeg van. We douchen ons met koud water en drogen ons af. Dit was een heerlijke verkoeling. Vervolgens lopen we terug naar de kamers. Kort daarna lopen we naar het restaurant om te eten. Het is er donker, maar het licht wordt aangedaan. We zijn de enige, die hier vanavond eten. Over het glibberige pad lopen we terug en gaan daarna op bed liggen.

• 29 Augustus 2018 - 11:31

Lummie:

Hoi Tjerk, Lucie, Marjolein en Iris

Dit is het laatste berichtje op jullie mooie verhalen.
    Gezellig met elkaar in het zwembad dat lijkt mij ook wel wat moet nog maar even geduld hebben.
    Moeten we de weegschaal klaar zetten na al dat lekkere eten of hebben jullie met al dat lopen genoeg energie verbruikt.
    Geeft niks hoor in vakantie moet je genieten de rest komt later wel.

Groetjes en een veilige thuiskomst oma.

PS ik zal de opdracht uitvoeren