Big Surprise! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Big Surprise! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Big Surprise!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

29 Augustus 2018 | Thailand, Bangkok

Hi,

Het is vast geen verrassing dat het een reisdag is. We zijn vandaag van Ubon Ratchathani met AirAsia naar Don Mueng, het ‘oude’ vliegveld van Bangkok gevlogen. Na lekker geslapen te hebben en een lekkere douche te hebben genomen was het tijd om mijzelf aan te kleden en mijn spullen op te ruimen. Om 7 uur gingen we ontbijten en het was een heerlijk ontbijt met toast, rijst, maar bovenal watermeloen en ananas. Mmm! Om half 8 zou de taxi komen, maar hij was niet op tijd. Toen de taxi kwam, ik denk zo’n 10 minuten later, bleek het niet een busje te zijn dus moesten twee flightbags op schoot genomen worden. Het was ongeveer 4 kilometer van het hotel vandaan en volgens Google maps 12 minuten rijden, maar door de stoplichten en een soort van file werd het iets langer. Gelukkig waren we prima op tijd en checkten we onze tassen in. We dronken koffie of een smoothie bij een koffietentje en daarna gingen we door de security check. Alles was weer in orde! We vlogen met Airasia naar Bangkok en het was maar een uurtje vliegen. Ik dacht ik kan wel even mijn ogen dichtdoen, maar blijkbaar kregen we eten. Het eten bestond uit rijst, ei en kip in een pittig sausje. Het was prima. Op het vliegveld in Bangkok aangekomen zouden we eerst met het ov gegaan zijn, maar uiteindelijk namen we de taxi omdat het iets makkelijker was. Ik keek vanuit de taxi naar de skyline van Bangkok wat ik erg indrukwekkend vond. Ik zag een bordje met Makkasan staan, maar we zouden naar het Ibis Sathorn Hotel gaan dacht ik dus ik dacht we rijden er doorheen. Op een gegeven moment dacht ik we rijden vlakbij het station van Makkasan en toen ging de taxi afslaan bij het Mercure hotel en ik snapte er totaal niets van. Ik was echt verbaasd. Volgens mij trok ik een erg grappig gezicht en toen zeiden papa en mama dat ze speciaal voor ons vanwege de teleurstelling van het zwembad. Ik vond het zo lief van papa en mama <3. Er was dit keer ook eerst een kamer klaar, maar dat was geen probleem. Nadat onze bagage gebracht was gingen we naar het Centralplaza lopen, maar we werden door een medewerker van het hotel naar de metro gebracht zodat we minder hoefden te lopen. Eerst gingen we de H&M binnen, want mijn broekje was denk ik door de Gibbon Experience kapot gegaan en ik had ze de vorige keer hier in Thailand nog zien hangen. In Nederland was die broek al helemaal uitverkocht. Helaas hadden ze die broek niet meer, maar nog wel een andere broek. Ook had ik nog een leuke jurk gevonden en Iris een trui. We kregen ook een VAT Refund formulier mee zodat we later een gedeelte van de btw terug konden krijgen. Daarna gingen we met de roltrappen naar beneden, maar we kwamen een geografische markt tegen. Ik moest die natuurlijk als sociaal geograaf wel bekijken. Helaas was de tekst allemaal in het Thais, maar er waren producten uit verschillende gebieden vertegenwoordigd. Het zag er leuk uit. Daarna gingen we eten bij een restaurant, wat eten voor het vliegtuig halen bij de supermarkt en een ijsje bij de McDonalds, maar toen we naar boven gingen kwamen we erachter dat we de tas met kleding in het restaurant hadden laten liggen. Iris ging als een speer de roltrappen weer af en gelukkig hadden we de tas gevonden. Daarna liepen we terug naar het hotel en trokken we onze zwemkleding aan. Eindelijk konden we gebruik maken van het zwembad met uitzicht op de skyline van Bangkok. Het is een ervaring die ik niet snel vergeet, omdat het erg bijzonder is om op 10 hoog in de buitenlucht te zwemmen met dit uitzicht om je heen. Rond een uur of 7 verlieten we het zwembad en gingen we met de metro naar Silom. Bij de Silom Road zijn we bij twee restaurantjes wat gaan eten. De eerste Japanner was niet echt wat dus gingen we weer naar de buren waar we de eerste dag dat we in Bangkok waren ook hadden gegeten. Na heerlijke sushi’s liepen we langs de Night Market en gingen daarna met de metro naar Makkasan. We liepen naar het hotel toe en gingen in de kamers onze tassen helemaal leeghalen om te checken of er geen drugs in was gekomen. Dat was niet het geval. Iris en ik liepen naar onze kamer en doken het bed in.

Liefs,
Marjolein

Tjerk draagt alle flightbags naar beneden. We ontbijten om 7 uur en om half 8 is een taxi geregeld. Een normale taxi komt aangereden. Pas daar al onze bagage in? In de kofferbak zit een gastank, ook dat nog. Er passen twee flightbags in. Iris en ik krijgen op de achterbank een op schoot en Tjerk op de voorstoel houdt ook een vast, naast onze normale rugzak. Na een kwartiertje zijn we bij het vliegveld. We halen gelijk een trolley voor de flightbags. We checken in bij de balie van Air Asia. Het vliegtuig vertrekt op tijd, 9:25. We krijgen een maaltijd (rijst met kip en pittige curry en een ei). Bij het ophalen staat de steward te ver achter me. Ik kan de spullen niet goed in zijn plastic zak krijgen. Het valt op de grond. “Sorry”. Ik pak het weer op en doe het in de plastic zak. Vloerbedekking is vuil van de pittige currysaus. De man gaat beter staan en ik doe de overige bakjes van Marjolein en Tjerk in de zak. Even later heeft hij een handschoentje aan en met keukenpapier depot hij het een beetje op. Het is een kort vluchtje. We landen op het oude internationale vliegveld Duang in Bangkok. Wordt het openbaar vervoer naar het hotel of een taxi? Het openbaar vervoer hebben we al gedeeltelijk uitgezocht. Tjerk regelt de taxi. Lekker snel. Tjerk en ik weten naar welk hotel we gaan. “We zijn vlakbij Makasan”, zegt Marjolein. Iris ligt met haar hoofd op mijn schouder, een beetje te dutten. We draaien de oprit van het hotel op. Marjoleins ogen staan wijd open, vol ongeloof. “Gaan we hier overnachten?” Iris veert ook op. De flightbags wordt op een hoteltrolley gelegd. We gaan naar de receptie. Een kamer op de 22e verdieping is al klaar. Daar gaan we heen. We kijken over de stad, prachtig uitzicht. En we kijken naar beneden, het zwembad. Daar gaan we straks heen. De flightbags worden gebracht, we halen onze rugzakken eruit. We lopen eerst naar het winkelcentrum Central plaza. Marjolein en Iris kopen nog iets bij de H&M. We eten iets, lopen nog een supermarkt in en lopen vervolgens terug naar het hotel. We kleden ons snel om om een duik te nemen in het zwembad. Bij het zwembad krijgen we een mooie grote blauwe handdoek. Het uitzicht is fantastisch. We zwemmen, doen een hardloopwedstrijdje, relaxen. We gaan pas weg nadat het donker is geworden. We verkleden ons en lopen naar beneden. Een medewerker van het hotel brengt ons met een Tuk-Tuk naar het einde van de straat en vanaf daar nemen we de metro naar Silom. We eten in 2 Japanse restaurants, de eerste had geen sushi. Daarna lopen we nog over de nachtmarkt Pat Pong. We kopen nog iets en gaan daarna terug met de metro. Tjerk wil niet bellen naar het hotel voor een Tuk-Tuk. “Poepooo” De weg naar het hotel verloopt voor Tjerk moeilijk. Hij heeft veel druk op de achterste leiding. “Eigen schuld, had je maar moeten bellen”. Op 50 m van het hotel pikt de medewerker ons op met de Tuk-Tuk. Bij aankomst racet Tjerk naar de WC. Wij blijven wachten. Dat lucht op, hè Tjerk. We gaan naar boven en pakken alle rugzakken uit en weer in. Het is bijna kwart voor twaalf als we gaan slapen. Het wordt een korte nacht.




  • 31 Augustus 2018 - 08:49

    Lummie:

    Hallo allemaal

    Onder een lekker bakje koffie lees ik jullie laatste verhaal van de vakantie.
    Bedankt dat ik zo mee mocht reizen in jullie avonturen.

    Groetjes en tot later oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand/Laos 2018

Vakantiereis

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2018

Big Surprise!

28 Augustus 2018

Goodbye Laos

27 Augustus 2018

Keep on swimming

26 Augustus 2018

On the road

25 Augustus 2018

Nieuwe teleurstelling, the cave is closed
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 1140
Totaal aantal bezoekers 78219

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: