Rondslenteren door Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Rondslenteren door Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Rondslenteren door Siem Reap

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

28 Juli 2019 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi piepeloi,
Hier is weer een kort verhaaltje van mij. Vanochtend hebben we even uitgeslapen tot 9:00. Na het ochtendritueel gingen we ontbijten. Deze keer nam ik yoghurt met muesli en fruit. Een goede keuze, want het smaakte prima. Na tandengepoetst en de zak met kleding weggebracht te hebben liepen we rustig door de straatjes van Siem Reap. Het leek wel uitgestorven, want heel veel winkels waren nog dicht en dat was een heel verschil met ‘s middags en ‘s avonds. Iris en ik bezochten de oude markt ‘Psar Chaa’. Hier zaten allerlei verschillende winkeltjes en restaurantjes dicht op elkaar. Het rook soms lekker, maar soms ook vies bijvoorbeeld naar vis. Voor mij kochten we op deze markt een fannypack (een heuptas) aangezien degene die ik meegenomen had kapot gegaan was bij de rits. Voor een klein bedrag had ik een ‘echte’ the Nord Face fannypack. Ook kochten we nog een kaart die gemaakt is van banaan, omdat we een opdracht hadden van een spel dat we een ansichtkaart moesten kopen en sturen. Ook kochten we bij de ‘Made in Cambodia’ markt bamboerietjes en een rager, want we wilden de bamboerietjes al vorig jaar kopen maar toen konden we ze niet vinden. Daarnaast vinden wij bamboerietjes beter dan plastic en papier, omdat je deze rietjes als je ze goed schoonmaakt kan hergebruiken.
Dit is een kleine stap naar een betere wereld, dat kregen we ook te horen. We aten bij het Hardrock Café een hamburger en hadden een Mojito. Daarna liepen we weer door allerlei straatjes en kwamen we bij een massagesalon. In een opwelling hadden we besloten om een voetmassage van een uur te nemen. Lekker relaxt en het voelde wel fijn. Het aparte van deze massage was dat ze een soort stokje gebruikte om te masseren. Met glimmende en zachte onderbenen en voeten liepen we naar een souvenirwinkel waar we rieten tasjes kochten, want in Cambodja kan ze voor een leukere prijs krijgen dan in Nederland. Na rondgeslenterd te hebben door Siem Reap gingen we terug naar het hostel om nog even wat te drinken en te eten.

Veel liefs,
Marjolein

• 29 Juli 2019 - 19:00

Mama:

Wat een decadent dagje, meiden. Relaxen en een voetmassage. Past alles nog in de rugtas? Kus mama

• 31 Juli 2019 - 15:23

Lummie:

Denken jullie ook dat mama een beetje jaloers is om die lekkere voetmassage.
    Leuk om op de markt te winkelen en dan mooie dingen kopen.
    Nou hier verder niks gebeurt.
    dikke knuffel oma