Last day in paradise, Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Last day in paradise, Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Last day in paradise, Phuket

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

15 Augustus 2019 | Thailand, Phuket

Hoi allemaal,

Vandaag stonden we iets vroeger op dan de afgelopen dagen, namelijk om 8:00. De achterliggende reden is dat we nog even wilden genieten van het resort hier en dat we daarna richting het hotel vlakbij het vliegveld gingen. Eerst genoten Iris en ik natuurlijk van het ontbijtbuffet en daarna haalden we meteen de zwemhanddoeken op. De bedjes waren in tegenstelling tot de dagen ervoor nog niet bezet, dus kozen wij de beste uit! Heerlijk gelegen op het bedje in de bewolking, maar later ook de zon. Ook kon het zwemmen niet ontbreken. Iris en ik hadden een grappig gesprek over dat Iris gewoonlijk de waterrat is, maar dat ik dat deze vakantie ben. Volgens Iris was ik ook nog een amfibie, haha. Ongeveer 5 voor 11 vertrokken we naar onze kamer om nog even te douchen en de allerlaatste spullen in te pakken. Het uitchecken verliep erg soepel en daarna wilden we een taxi regelen om naar het nieuwe hotel te gaan, maar de prijzen waren belachelijk hoog. 1500 of 1200 baht wat in onze ogen veel te prijzig was voor zo’n ritje. Zelfs een medewerker van het hotel probeerde het voor ons te regelen voor minder, maar dat was echt niet mogelijk. Dus zat er niets anders op dan voor de eerste keer Grab te gebruiken en een uurtje te wachten. Grab is een soort Uber, waar onder andere particulieren mensen vervoeren. Al snel kreeg ik een melding op mijn telefoon dat een chauffeur onze rit geaccepteerd had en het was ook een normale prijs. Hij was er al om 12:30 in plaats van 13:00 en de auto was een Toyota commuter, een mini-van. Iris en ik zaten met z’n tweeën in zo’n mega bus. De chauffeur was erg aardig en sprak ook Engels wat wel leuk was. Tijdens de rit heb ik weer lekker naar buiten zitten koekeloeren. Om 13:40 waren we bij het hotel aangekomen en konden we gelijk de kamer in. De kamer, en het hotel bovendien, zag er heel leuk uit in een soort vliegtuiginterieur. Daarna liepen we naar de 7 Eleven om een goedkope lunch, tosti’s, en drinken te scoren. Na gesmuld te hebben van de tosti’s staken we de straat over en gingen we naar onze kamer. Daar gingen we verder met relaxen. Een paar uur later liepen we naar beneden om te gaan dineren. Iris had fried noodles met garnalen en ik had de kip cordon bleu genomen. Het zag er dit keer ook precies zo uit als op de menukaart. Daarna was het tijd om de grote rugzakken helemaal ondersteboven te kieperen en weer opnieuw in te pakken voor de vlucht. Kort daarna deden Iris en ik onze oogjes dicht.

Groetjes,
Marjolein

• 16 Augustus 2019 - 11:53

Mama:

Hi meissies, Volgens mij moeten jullie straks zo hard scrubben dat er weer een normale kleur ontstaat ;-). Veel plezier nog! Liefs mama

• 17 Augustus 2019 - 05:31

Lummie:

Hou meiden dat was weer een leuk dagje.
    Hebben jullie al voor een kuur gezorgd om straks af te kicken van al dat eten en de zon.
    Maar gelijk hebben jullie hoor het is vakantie.
    Kus oma