Ladies en gentlemen hello - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Ladies en gentlemen hello - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Ladies en gentlemen hello

Door: Iris-Marjolein-Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

15 Juli 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Iris:
We moesten heel vroeg op en toen moesten we ontbijten en toen moesten we met de taxi naar een ander hotel en toen met de bus naar de tunnels. We ginen in de tunnel. Ik moest bukken.

Marjolein:
Ik ben vandaag naar de tunnels van Cu Chi en naar een tempel geweest. Eerst gingen we met de bus naar de tempel en daarna naar een restaurant. Daar hebben we rijst met groente en ei gegeten. Dat was lekker. Toen gingen we naar de tunnels van Cu Chi. Toen gingen ze het verhaal van de Cu Chi tunnels vertellen. We hebben allemaal in de tunnels gelopen. De tunnels waren smal.

Lucie:
Tuuttuut, tuuttuut.. Om 5:45 maakten we ons klaar voor de dagtour naar de Cao Dai tempel en de Cu Chitunnels. Uitchecken, taxi nemen, rugzakken in ander hotel brengen en yes.. op tijd! Eerst bezochten we nog een bedrijf waar gehandicapte mensen prachtige schilderijen, dienbladen maakten. Tjerk en ik zagen een heel mooi schilderij waar we al jaren naar op zoek zijn. Maar hoe krijg je dit naar Holland? No problem sir. De papieren voor het sturen werden ingevuld en nu op hoop van zegen dat het in Amsterdam aankomt. De reis werd vervolgd naar een prachtige tempel waar de aanhangers in witte kleding rondliepen.
Na een lunch gingen we naar de Cu Chi tunnels, het hoogtepunt van de dag. Hier kregen we uitleg over boobytraps, geweren, hoe de mensen in dit gebied (Puty) leefden voordat we naar de tunnels gingen. In de volgorde Tjerk, Marjolein, Iris en ik daalden we naar beneden de tunnels in. Gelukkig hadden ze de tunnels groter en breder gemaakt (2x) dan de oorspronkelijke (hoogte 40 cm en 25 cm breed) want met ons lichaamsformaat zouden we klem komen te zitten. Met nog maar 25 m te gaan werden Iris en Marjolein bang. Samen met mama vluchten zij naar boven... naar de frisse lucht. Zij werden na 25 m met papa herenigd.

• 17 Juli 2009 - 19:05

Pijlman:

Fijn dat de tunnels groter gemaakt zijn anders zagen wij jullie nooit meer terug.Wat gaat die wekker vroeg zeg wij draaien ons dan nog lekker eens om.Maar wij hebben natuurlijk alle dagen vakantie.Doei!

• 19 Juli 2009 - 19:06

Gerda:

Oei, want eng in die krappe tunnels! Da's helemaal nix voor mij; ik krijg het al benauwd bij het idee...;-)

ciao, Gerda