Day before Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Day before Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Day before Sapa

Door: Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

30 Juli 2009 | Vietnam, Hanoi

Voor ons bezoek aan Sapa hebben Tjerk en ik de Vietnamese Erwin Krol geraadpleegd om te kijken welke kleding ermee moet. Na de selectie van kleding en schoenen werden de rugzakken van iedereen volgepropt. De overige rugzakken en tassen konden we gelukkig achterlaten bij het hotel. Na het ontbijt gingen we op zoek naar een taxi om ons naar Ho Chi Minh mausoleum te brengen. Omdat we een beetje de weg beginnen te kennen in Hanoi en met de lonely planet in de hand, lootste Tjerk de chaufeur naar de juiste plaats. De taxichaufeur keek Tjerk telkens angstig aan wanneer Tjerk straight ahead zei. Eindelijk aangekomen bij het Mausoleum bleek dat deze om half 11 de deuren sloot en het was net half elf. Jammer. Nu hebben we nog maar één kans om Ho Chi Minh te zien. Daarna zijn we naar de botanische tuin gelopen. We hebben daar 6 bruidsparen gezien. Tjerk en ik keken elkaar aan; qua temperatuur zou het 13 jaar geleden kunnen zijn, maar wat het maken van foto's niet. Het werden echte portretten; hoofd, armen en benen werden in de juiste stand gepositioneerd. Vreselijk! Halverwege de terugweg begon het te regenen. We gingen schuilen bij Highlands Coffee recht tegenover het beeld van Stalin. Vervolgens hebben we de taxi gepakt om op tijd bij de wereldberoemde waterpoppenshow te komen. Maar deze meter liep zo hard dat Ben Johnson moeite zou hebben om dit bij te houden; 204000 dong voor 13 km. 13 km? hooguit 1,3 km. We zijn uitgestapt om het laatste stukje te lopen. Het was een geweldig mooie waterpoppenshow. Vervolgens zijn we bij Gloria Jeans Coffee naar binnen gegaan om even iets te drinken en te skypen. Marjolein en Iris missen Romee erg want nu kunnen ze niet spelen. Gelukkig nam Romee de telefoon op. Daarna nog even met Mauk en Dorien gesproken. Leuk om jullie weer even te horen! Verder moesten we nog even skypen met de opa en oma's zodat deze ook weer op de hoogte zijn. Nu gaan we straks met de nachttrein naar Sapa.
Tot maandag en groet Lucie

PS. Marjolein en Iris zullen hun verhaaltjes nog schrijven. Deze volgen later.

• 30 Juli 2009 - 19:11

Opa En Oma Pijlman:

Wie mag straks thuis eerst beginnen met het verslag te vertellen?Moet de zandloper erbij anders denk ik dat alleen Iris alles verteld en Marjolein niet aan de beurt komt.Vandaag een beetje een rommelige dag maar alles is goed gekomen.Geen zorgen hoor ook nog met Dorien en Petra gebeld.

veel liefs opa en oma