Exploring George town - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Exploring George town - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Exploring George town

Door: Marjolein, Iris enTjerk

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

13 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal,
Ontbeten zoals altijd. Daarna gingen we met de teksi naar Fort Cornwallis. Toen we het fort hadden bekeken gingen we door de Chinatown. Toen zagen papa en mama een marktje wat geen marktje was, maar een slagterij. We zagen hoe een gans werd geslagt. Bah, bah, bah!. We hebben super lekker gegeten.

Groetjes van Marjolein

Hai,
Ik ging lekker eten en toen even geDSd en heb van Mar gewonen en toen gingen we lopen door de cinese wijk en toen zagen we wilde honden en toen gingen we lekker eten en zijn de in de cinese wijk weer gaan lopen en zijn toen gaan eten.

Iris

Na een rustige start (ontbijtje ) hebben Lucie en ik het volgende hotel voor de Cameron Highlands proberen te boeken, maar dit ging niet direct. Alles moest gebeuren via een email. Ok, afwachten dan maar. We nemen de netbook wel mee en proberen onderweg wel even in een toch wel handige Starbucks (voor de noodzakelijke double espresso) even onze mail te checken. Daarna hebben we een, door de Lonely Planet aanbevolen, koloniale wandeling gemaakt. Georgetown, waar we nu zitten, is een oude nederzetting van de engelsen, en er zijn dus vele gebouwen te vinden uit die tijd. Met de taxi zijn we naar Fort Cornwallis gegaan. Dit was het fort wat gebouwd is door Captain Light, een engelse kapitein. Het begon als een houten fort, maar gedurende de tijd is het hout vervangen door baksteen. Er was een leuke expositie over de geschiedenis van het fort te zien. Verder waren er verschillende kanonnen, waaronder de Seri Rambai, een oorspronkelijk Nederlands kanon (VOC) via diverse omzwervingen, hier terecht is gekomen. Vervolgens zijn we langs diverse oude gebouwen gelopen. Het was vandaag weer een lekker temperatuurtje (34 graden) en dus moest er vocht aangevuld worden. In een klein restaurant hebben we lekkere milkshakes en broodjes gegeten.
Na deze lunch hebben we nog enige uren door de Chinese wijk gelopen. Prachtige kiekjes konden daar gemaakt worden. Er waren vele kleine winkeltjes, die vooral kleding en gouden sieraden verkochten. Ook nog een abattoir tegengekomen. Daar werden ganzen en eenden op een, niet zo diervriendelijke manier, naar de andere wereld geholpen.
Na deze trip vonden we een reisbureau, waar we een minibus geboekt hebben voor de trip van morgen naar de Cameron Highlands. En ja hoor, toch een Starbucks gevonden, waar we onze mail konden bekijken. Helaas, het hotel had een email gestuurd, met als tekst: “als U binnen 3 dagen niet van ons gehoord heeft, neem dan telefonisch contact met ons op”. Daar heb je dus niets aan. Dus terug naar het YMCA en daar naar het hotel geskyped. Na enige tijd kregen we ze aan de lijn en het bleek dat de prijzen opeens verdubbeld waren. Helaas, daar trappen we niet in. Dus een volgend hotel geboekt. Dat bleek succesvol te gaan. Na enige tijd foto’s te hebben gedownload en stukjes voor dit reisverslag te hebben geschreven, hebben we de taxi weer genomen naar hetzelfde restaurant van gisteravond. Daar hebben we weer lekker gegeten.

Tjerk