met de steamboat naar de theeplantage - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu met de steamboat naar de theeplantage - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

met de steamboat naar de theeplantage

Door: Marjolein, Iris en Tjerk

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

15 Augustus 2010 | Maleisië, Tanah Rata

Na het ontbijt zijn we naar een reisbureau gegaan om de trip naar Taman Negera voor over 2 dagen te regelen. We hebben nu vervoer en verblijf geregeld. Tevens hebben we ook voor morgen een dagexcursie geregeld met o.a. een jungle trekking, blaaspijp schieten, vlindertuin en een bezoek aan de beroemde BOH theeplantage. Hierna zijn we ongeveer 5 km gewandeld naar een andere theeplantage. Je kon hier thee kopen en ook was er een leuke video te zien over het oogsten van de theebladeren en het verwerken hiervan tot uiteindelijk thee in een theezakje. Ook konden we een stuk door de daadwerkelijke plantage lopen. De theestruiken staan onder een heel steile hoek op de helling. Dit maakt het oogsten een lastige en zware klus. Vroeger ging het oogsten met een heggeschaar, maar tegenwoordig heeft men maaibalken, welke de efficiëntie duidelijk verhogen. Omdat het weer nogal onbestendig was, hebben we een taxi terug naar het hotel genomen. Vanavond hebben we lekker steamboat gegeten. Dit is een soort fondue, waarbij groente, vis etc. gekookt wordt in kokend heet water. Erg leuk en heel gezond.

Tjerk

Hai,

Ik ben laat op gestaan en heb geontbeten. En toen zijn we naar het dorp gegaan. En toen zijn we naar de theeplantage gegaan en hebben een kop thee gehad. En waren er door heen gelopen. En toen gingen we met taxi terug en gingen we naar het dorp en aten stoomboot. En nu ga ik slapen.

Kus kus Iris

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we naar de theeplantage van Cameron Valley geweest. De theeplantage was supermooi. Daar was een theehuis. We gingen theedrinken en een gebakje eten. Toen gingen we een film kijken hoe de thee gemaakt werd. Toen gingen we tussen de plantage staan. Met de taxi naar het hotel. Toen gingen we naar het dorpje. We gingen bij hetzelfde restaurant eten. We gingen met ze allen stoomboot eten. Dat is een gastoestel met een soort wokpan met vis, groente. Superlekker!

Blije groetjes,

Marjolein

• 16 Augustus 2010 - 06:30

Daan En Brenda:

Goedemorgen van uit een regenachtig Nederland. Daan is weer terug van logeren bij zijn neef Onno. De laatste vakantie week is aangebroken. Ook Joost is weer thuis, de caravan staat voor de deur. Daan hoopt vandaag weer met Joost te spelen.:)
    Verder gaan we deze week nog wat leuke dingen doen. Zoals nar Sail in Amsterdam.
    Groetjes, ook van Ronald en Thom, van Daan en Brenda;)

• 16 Augustus 2010 - 17:10

Opa En Oma Pijlman:

Marjolein en Iris was de thee met suiker? Dat stoomboot eten zoals Iris Zondag zei lijkt lekker en gezellig.Denkt Tjerk nu ook al aan de lijn?Biertjes maken dik hoor.
    groetjes op en oma