Chilling in the house - Reisverslag uit Ruska Wieś, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Chilling in the house - Reisverslag uit Ruska Wieś, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Chilling in the house

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

27 Juli 2013 | Polen, Ruska Wieś

Hoi,

We waren rond 9:00 aan het ontbijten. Vandaag regelen we een appartement in Gdansk, douchen met mama. Ik ging roeien met mama. Daarna lekker eten. Weer kanoën met papa. Daarna roeien en mama kayakken. Naar de winkel met opa Weerwolf en terug naar de tent. Nu ga ik slapen. Sorry voor het kleine verhaaltje.

xxx Iris

Heey everybody,

Vandaag hebben we eerst ontbeten om 9 uur. Daarna ging ik in mijn eentje douchen na Iris en mama. We zochten de hele tijd schaduw op, we bleven de stoelen maar verzetten tot we bij een caravan kwamen. Ik heb eigenlijk alleen maar geluierd en op mij. iPad gezeten. Natuurlijk heb ik daar boeken op gelezen :). Iris en mama gingen roeien. Iris en papa hadden een taart meegenomen. Mmm! Relax, relax! Zo heerlijk. Iris en mama gingen zwemmen, het washeet maar het water was koud. Ik ben er met mijn benen in geweest. Even later gingen Iris en ik badmintonnen. Dat was leuk en het ging goed.

Doei en liefs,

Marjolein

Om 7:10 uur stapt Tjerk uit bed. "Blijf nog maar even liggen". Ik keer me nog een keertje om, maar niet voor lang. Het wordt langzaamaan warm in de tent. Als ik buiten kom, zit Tjerk al gedoucht klaar. Ik ga ook even zitten op een stoel. Kort daarop komen Marjolein en Iris naar buiten, ze moeten plassen. Ik loop met Iris mee. We ontbijten. Daarna lopen Iris en ik naar de boot en roeien naar het midden van het meer. Af en toe is er een lekker windje. We houden de peddels stil en drijven lekker verder. Na een tijdje roeien we terug. Iris en ik gaan onder de douche, zetten de stoelen in de schaduw en gaan verhaaltjes schrijven. Marjolein volgt ons voorbeeld. Na enige tijd leg ik een handdoek op de grond en ga lekker liggen. Tjerk en Iris vertrekken naar de winkel om brood en eten te kopen. Ik begin in het boek De jongen in de gestreepte pyama te lezen. We eten een broodje en na enige tijd staan Tjerk en Iris op om te vissen. Ze nemen met bootje en roeien naar de steiger. Marjolein en ik zetten de stoelen onder luifel. Ik lees het boek in een keer uit, het was zielig. Ik neem de peddels van een kano en stap in de kano. Ik peddel naar het midden van het meer, waar Tjerk et en Iris ook heen zijn gedreven en daarna weer terug. Iris vraagt om met haar te gaan zwemmen bij het strandje. We lopen voorzichtig het water in, mijn enkels bevriezen, het is berekoud. We zetten als echte bikkels door en zwemmen een eindje het meer op. We kunnen niet staan. Marjolein is ondertussen ook aan komen lopen, verder dan haar kuiten gaat zij er niet in. Iris en ik spoelen ons af en kleden ons weer aan. Tijd om te eten. Daarna gaan Ik samen met Marjolein afwassen. Als we terugkomen heeft Tjerk de haringen van de tent aan de zijkant er uitgehaald en beter neergezet n zodat deze strak getrokken kunnen worden en Iris heeft alles opgeruimd. Marjolein en Iris slaan nog een pluimpje over en tjerk en ik genieten van een kop koffie. We spelen geen spelletje meer en gaan vroeg naar bed.

Kus Lucie

  • 29 Juli 2013 - 09:41

    Petra:

    Hallo allemaal,

    Lekker rustig weekend gehad het is behoorlijk afgekoeld en koelt vandaag en dinsdag meer af naar 20 graden. Maar vanaf woensdag loopt het weer op en vrijdag wordt het 32 graden is tot nu toe de voorspellingen.Het is voor Sam/Joris en Joelle wel even lekker en ook voor de mens dan kunnen we even bijkomen en bijslapen! Joelle is geen vriend van Sjors wat we van hem niet gewend zijn maar wel van Joris dat hij bijt.
    Alleen als ik Joelle pak/ aai dan bijt hij niet zodra Sjors zijn hand al naar hem toe steekt begint hij al te knorren en te bijten. Maar Joris bijt nu ook niet deze kan ik pakken/aaien en zelf rustig kammen.
    De konijnen hebben het prima naar hun zin! Jeetje Iris noem jij je vader Opa Weerwolf?? Marjolein kom op even doorzetten je bent zo door! Hoor wie het schrijft want ik ben er ook zo één koukleum!
    Een nieuwe week met nieuwe ondernemingen/belevenissen voor jullie en wij lezen de verhalen wel.
    Hartelijke groetjes van Sjors uit Spanje (40 graden) en vanuit Swift (20 graden)
    Dikke kus Petra

  • 29 Juli 2013 - 12:12

    Lummie:

    Hoi Fierefluiters
    Lekker weertje vandaag iets frisser gelukkig.
    Nou Marjolein je had mijn dikke vest wel mogen meenemen voor je tenen hihi.
    Dus ik maar denken dat het toen van te weinig slaap kwam op kamp,maar je bent echt een koukleum.
    Iris jij bent een echte bikkel hoor en dat mama ook mee ging te zwemmen is natuurlijk super.
    Ook ik ben aan het lezen geslagen maar hoef geen zakdoekjes te gebruiken.
    Gister even de boekjes van M en I bijgewerkt anders blijft het niet in mijn geheugen hangen ha ha.
    Ook Wietse heeft gebeld vandaag begint het zeilen.
    De kiekjes waren prachtig en Tjerk je bent nog geen fotomodel of ligt het aan de fotograaf?
    Lekker een eindje gefietst zonder slippers natuurlijk.
    Vandaag al weer een andere groenteman,dus over mij geen zorgen ze passen goed op mij.
    Ga nu brood eten en chinese tomatensoep en daarna nog even poetsen.
    Nou tot de volgende keer maar weer.

    Kus oma

  • 29 Juli 2013 - 19:30

    Marja:

    Dag schaafjes, jullie genieten van het leven.
    Bevroren enkels? Mmmmm wonderlijk, terwijl de rest van de familie op jacht moet naar schaduw..... Het zal wel. Fijn om te lezen dat jullie aan de kano zijn geslagen. Binnenkort maar eens afspraken voor een tochtje Lucie?
    Groetjes vanuit een zonnig zwolle.
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Ruska Wieś

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 78942

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: