Gdansk, het Amsterdam van Polen - Reisverslag uit Gdansk, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Gdansk, het Amsterdam van Polen - Reisverslag uit Gdansk, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Gdansk, het Amsterdam van Polen

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

29 Juli 2013 | Polen, Gdansk

Hallo,

Vandaag om 8:00 opgestaan. Bus in naar city en op zoek naar restaurant voor ontbijt. Eerst bij Costa voor koffie, naar Subway voor ontbijt daarna naar Yoog voor 10 uurtje. Ik nam vruchtensalade. Daarna route gelopen, salade gegeten. We betaalden en gaven Zloty's extra en die man werd boos omdat hij niet genoeg fooi kreeg voor de bediening terwijl dat er geeneens bij stond! Wa een rare man, wees blij met de Zloty's. daarna toren in geweest en wat gedronken. Marjolein en ik kochten een super mooi barnsteen hangertje. Daarna lekker op zoek naar een restaurantje voor diner en lekker wordt en patat net zoals gisteren en een lody. Deze was vies. Daarna weer naar Costa voor warme chocolademelk en terug met de bus naar het appartement. Verhaaltje schrijven, barnsteentje bekijken en lekker zzzz...

xxx Iris

Heey allemaal,

Welcome in Gdansk. Vandaag ben ik om 7:55 opgestaan en daarna douchen. Daarna gingen we naar de stad toe. We gingen eerst naar Costa. Daar nam ik warme choco en vers sinaasappelsap. Smullen! Op family on tour ons verhaal zetten. Bij de Subway namen we een broodje. Iris en ik hadden ham. Toen liepen we weer verder. Weer mooie gebouwen en souvenirs. Ik zocht nog een hartje die aan een ketting kon. Toen we bij de Yoog waren, had ik een yoghurt special strawberry. Dat was echt jammie. We liepen weer verder. We aten tussen de middag bij Fahrenheit. Ik nam pizza Magarhita. I love it! We liepen langs het water weer steegjes in. In een steegje was een toren, die beklommen we. Het was heel hoog, maar je had een super mooi uitzicht. Ik ging naar de mensen zwaaien op de boot, 3 mensen zagen mij. Toen gingen we naar beneden en namen we wat drinken in een restaurantje. Na het drinken gingen Iris en ik een hartje van barnsteen met een hangertje kopen. Ze zijn echt heel erg mooi. Daarna gingen we wat eten, het regende pijpenstelen :(. Maar gelukkig duurde het maar even. We hebben nog een lody gekregen. Nu zijn we in het appartement. Ga slapen.

Bye and kiss, Marjolein

Tjerk heeft de ventilator aangezet voordat we gaan slapen. Het is erg warm. Ik keer en keer en heb het idee dat ik niet echt geslapen heb. Om 7 uur kijkt Tjerk om zich heen, stapt uit bed, zet de computer aan en brengt de foto's over naar de computer. Daarna gaat hij douchen. Ik sta op en ga na Tjerk douchen. Ik kijk even in de kamer van Marjolein en Iris, ze liggen nog heerlijk te slapen. Het duurt niet lang of ze worden wakker. Ze gaan douchen en aankleden. We nemen de bus naar het centrum. We stappen naar binnen bij Costa, hier hebben ze heerlijke espresso, cappuccino, warme chocolademelk en vers geperste sinaasappelsap. Voor een broodje lopen we naar Subway. We volgen een route uit een boekje. We zien op een plaatje lekker vers fruit, yoghurt en smoothies staan. Ik neem een heerlijke yoghurt met vruchten, Tjerk versgeperste vruchtensap, Marjolein hetzelfde als ik en Iris een bak vers fruit. Smullen! Na enige tijd is het tijd voor de lunch, een heerlijke Ceasarsalade. Marjolein en Iris kopen een hangertje van Barnsteen. We zien dat je een blik over de stad kan werpen vanuit een toren. Dat is leuk. De zweetdruppels verschijnen weer op mijn rug. Het zijn best veel trappen. We kunnen vanaf boven over de stad heen kijken. Mooie gebouwen, petrochemische industrie, havengebied, 'Erasmus' brug. Wat prachtig! Rond 18 uur begint het het onweren en enorm hard te regenen. We gaan snel iets eten, zodat we onder een parasol kunnen schuilen. Tjerk mist z'n biertje en wij onze cola light. We lopen naar het Holland Hvis om iets te drinken. Daarna lopen we terug, onderweg kopen we nog een lody, een bijzonder ijsje dat gemaakt is van stevig ijs met een enorme punt erop. Het is echter mierzoet. Als laatste komen we weer bij de Costa voor een koffieshot. Daarna gaan we terug naar huis met de bus. Nog even een verhaaltje schrijven en dan doe ik mijn luikjes dicht.

Liefs Lucie

  • 30 Juli 2013 - 11:17

    Maria:

    Hi Lucie,

    Wat hebben jullie het naar je zin en zien jullie mooie dingen!
    Hier krijg ik zin om om een hoekje te kijken in de natuur, zowel als in Gdansk.
    Maak er dus weer een mooie dag van met zijn allen!

    Groetjes,
    Maria

  • 30 Juli 2013 - 11:38

    Lummie:

    Hallo
    Wat weer een leuke verhaaltjes.
    Maar trappen klimmen is goed voor de lijn toch!
    Ook ik kon de slaap niet vatten met dat warme weer, nu de eerste regenbui gehad.
    Iris ik neem ook s'avonds een schaal fruit veel lekkerder als dat zoet,maar een stuk taart vindt ik ook lekker.
    En Marjolein het is voor jou geen bezwaar al dat zoet toch?
    Je zegt altijd jammie jammie.
    Heb de wildernis een beetje in model gebracht Iris weet wel wat ik bedoel.
    Vanmiddag even bij kletsen met nichten en neef Marjolein weet wel hoe gezellig dat is ha ha.

    Groetjes en geniet maar de vakantie is zo voorbij kus oma

  • 30 Juli 2013 - 11:53

    Spiekema@kpnplanet.nl:

    Hallo lui van het goede leven,

    Vandaag 19-20 graden behoorlijk fris en er komt een partij langdurige regen aan als de voorspelling uitkomt.
    Vanaf woensdag lopen de temp.weer op en vrijdag is deze op zijn top 32-35 graden.
    Jullie beleven nogal wat het is hier verder rustig. Ik sta wel verbaasd hoe Joris en Joelle met elkaar omgaan.
    Lucie zei al dat ze de hele dag aan elkaar zitten en dat is ook zo, wel een leuk gezicht om te zien dat gefrunnik en ze laten het van mekaar ook toe.Vanuit mijn keukenraam kan ik ze zo zien en als ik in de tuin zit kan ik ze ook zien.Ze vermaken zich opperbest.
    Lui rustig aan en we lezen de verhalen wel weer.
    Groeten met handen en voeten!
    petra


  • 01 Augustus 2013 - 10:29

    Anneke En Jan Vdschaaf:

    hallo vakantiegangers,Gisteravond elkaar voor de telefoon nog gesproken.Wij hebben weer genoten van jullie belevenissen.gelukkig dat bij ons regen is gevallen.Een verademing voor de tuin.Heit heeft een mooie dag gehad in Franeker bij de P.C.Ik was een dag in Deinum.De Tweeling van Natasja was daar ook.leuke kereltjes van bijna 3 jaar.Ze hielden je wel bezig.Vandaag wordt het hier warm,met een temperatuur van 28 graden.Morgen is de weersverwachting boven de 30 graden,Leuke berichten van R,G,csn :.Zaterdag gaan ze aan boord vanhet zeilschip.L had de beloofde hengel gekregen.C heeft mooie griekse oorbellengehad.Hebben M en I de kettingkjes met barnsteen al gedragen?Verder hier alles oke.Bedankt voor juulie telefoontje.Nog veel plezier de laatste vakantie week.Liefs van heit, mem opa en oma vd Schaaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Gdansk

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 78671

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: