Help, we gaan het riet in! - Reisverslag uit Ruska Wies, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Help, we gaan het riet in! - Reisverslag uit Ruska Wies, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Help, we gaan het riet in!

Door: Iris, Marjolein en Iris

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

01 Augustus 2013 | Polen, Ruska Wies

Heey,

Vandaag om 8:45 uur opgestaan. We drinken en ontbijten en besluiten te gaan kanoën. Bij een boathouse. We zoeken, maar we kunnen hem niet vinden. Mama gaat vragen vragen. We komen aan en twee tweepersoons kajakken. Ik en mama kanoën in het riet, door de waterplanten, enz. Mama en ik gaan onder een brug door. Mama had haar peddel te hoog, dus klatzzz... Mama's peddel valt in het water. Haha. We vaarden best snel. We kwamen aan en ik stapte uit. Gatver alleen maar derrie. Blehh.. ik keek waar het goed was verderop. Marjolein en ik liepen er heen en papa en mama gingen met de kano. Later schrijf ik verder.

Doei Iris

Hallo,
Hier is mijn verhaaltje weer :) Vandaag ben ik rond half 10 opgestaan. Even naar de wc. We ontbijten, ik pak mijn zonnebril omdat de zon erg fel is. Na het ontbijt gaan mama en ik douchen. We gaan weer terug. We gaan luieren, ik zit te lezen en muziek te luisteren. We pakken onze spullen en rijden weg. We gaan vandaag kanoroute varen. Na een paar keer mis gereden te zijn, komen we daar aan. Snel omkleden en naar de kano's. Ik ga met papa kanoën en Iris met mama. Het gaat wel goed. Maar na een tijdje komen de irritaties, maar ze zijn snel weer weg. Je zag heel erg veel waterplanten en vissen. Het water was super helder. Iris en mama varen soms het riet in. We zijn verkeerd gevaren, weer terug. Later zitten we goed, iedereen raakt ingespeeld op elkaar. Soms rusten, kijken of we goed gaan. We komen bij het eindpunt aan. Zere armen, schouders en kont. Gaat wel weer over. Morgen misschien spierpijn :( We rijden weer terug. Eerst nog even langs de winkel. Iris en ik mogen een lody. Ik heb een Magnum white en Iris een cornetto. Bij de tent aangekomen gaan we het eten klaarmaken. We eten pasta met zalm en brocolli. Lekker! Ga nu een spelletje spelen.
Xxxxx
Marjolein

Iets voor 7 uur Tjerk wordt wakker en gaat naar het toilet. Ik moet ook maar heb geen zin. Ik plas op de wc in de tent, lees pannetje, en stap terug in bed. Tjerk gaat weer liggen, maar gaat er ook weer uit. Ik doe mijn ogen weer dicht en pas weer open wanneer het warm wordt in de cabine. Tjerk zit gedoucht en wel met een kop koffie voor de tent. Ik pak een stoel en ga naast hem zitten, ook meteen kop koffie. Mmm, dat is toch echt lekker op de vroege ochtend. Marjolein en Iris verschijnen en dan gaan we ontbijten. Marjolein en ik gaan douchen en daarna was ik de kleren nog met de hand. Vandaag gaan we kanoën. In een boekje staat een mooie route en hij begint in Spychowo te beginnen bij PTTK boothaus (Duits boek), geen adres. We rijden het dorpje door en zien een plek waar kayaki's verhuurd worden. We rijden wat heen en weer, links en rechts een weggetje in, geen PTTK. Tjerk stelt voor om terug te rijden, maar ik geef nog niet op. Ik zie een restaurant en vraag Tjerk dat ik daar wel wil vragen. Daar zegt een Poolse heer dat het nog 1 km is. We zijn er dus bijna. We rijden daar naar toe en inderdaad is dit de plaats. Tjerk en ik gaan naar de receptie en huren 2 kanoe's. De route is gemakkelijk altijd rechts aanhouden, onder 3 bruggen door en dan komen we aan bij PTTK Zgon. En als we onder de laatste brug door zijn, even bellen want dan worden we opgehaald. Tjerk en Marjolein gaan in een kano, Iris en ik in de andere. Iris en ik vertrekken, we slalommen heen en weer, peddels slaan tegen elkaar, maar daar vinden we iets op: eerst links, rechts zeggen en als de punt van de kano rechts blijft gaan, alleen rechts peddelen en soms afremmen met links. Vanaf het startpunt gaan we eerst even een meertje op en dan een vaartje in. We slalommen nog steeds heen en weer, maar daar kunnen Iris en ik weinig aan doen. Er staat veel stroming. We belanden af en toe in het riet, varen langs boomstronken die bijna over de hele vaart liggen. We moeten bukkend onder bruggetjes door, zien prachtige libellen en rietsigaren. We houden bij een splitsing rechts aan. We varen onder een wegdek door en ik verlies mijn peddel door tegen het wegdek aan de slaan. Iris geeft snel haar peddel en ik vaar achteruit. Ik pak mijn peddel weer uit het water en peddelen weer onder de brug door. We komen bij een meertje uit. Dit lijkt me niet goed. We kijken op een kaart en de telefoon. Nee, dit meertje moeten we niet op en varen terug. We peddelen weer verder. Ja dit is de juiste route. Op het meertje zijn hoge golven en we wiebelen heen en weer. Na ruim 3 uur varen komen we aan bij de bestemming. Tjerk belt en na een kwartier komt een busje aangereden om ons weer terug te brengen naar het startpunt. We kleden ons weer om en rijden terug. We kopen eten bij Kaufland en rijden naar de tent. We maken het eten klaar en smullen weer. Samen met Iris was ik af. Marjolein en Tjerk zitten op de iPad te lezen. Ik zie twee blaren op allebei mijn duimen van het kanoën. We doen nog een spelletje kwartet en sluiten dan onze ogen.

Kus Lucie

  • 03 Augustus 2013 - 17:41

    Lummie:

    Hallo allemaal
    Leuk hoor een rondje varen op het meer.
    Maar Lucie je hebt het gen van je vader hoor die verloor de vlag van de sloep ook onder de brug.
    Tjerk je visjes kan je meenemen voor de vijver er zijn drie dood.
    Vandaag de bulten stof verwijderd ik kon er niet meer over heen kijken hi hi.
    Met die hete dagen alleen maar geluierd.
    Ook de tuin even gesnoeid nu weer een beetje in model het zaait enorm dus knippen die handel zegt Tjerk altijd en dat doe ik dan maar.
    Ga nu lekker eten het menu Marjolein en Iris waar jullie me mee hebben verrast.
    Geniet nog maar het aftellen kan weer beginnen.
    Nog steeds geen regen maar gelukkig iets frisser.

    Dikke knuffel van oma

  • 03 Augustus 2013 - 23:16

    Jan En Anneke Vd Schaaf:

    Hallo allemaal,het is zaterdagavond 23uur.heit zit voor de tv sport te kijken en dus ga ik even een letter aan jullie mailen. Het is gelukkig niet zo warm als gisteren.Vandaag op de fiets naar Wijnjewoude.Moesten daar naar een verjaardags feestje.Morgen gaan we misschien fietsen.Het weer lijkt de komende week ook warm te worden.In elk geval maandag.het was zeker heerlijk op het water met dat mooie weer.Gisteren nog even contact met G, gehad.Ze moesten vandaag om 5 uur inschepen.We hadden een mooie foto vanaf het balkon van de studio waar G en de rest van de familie verbleven.Hopelijk genieten ze van het varen.Jullie vacantie schiet al op.Geniet nog van de rest van de vacantie.Altijd gezellig jullie belevenissen te lezen.Nu mensen ik stop.Een dikke kus vanhei,mem,opa en oma

  • 04 Augustus 2013 - 10:17

    Sjors En Petra:

    Goede morgen, middag of avond allemaal,

    Nou wat een belevenissen maar weer, dachten jullie we zullen de thuisblijvers even leesvoer geven maar met 2x dezelfde dagverhaal(31/7) hebben we inderdaad genoeg om te lezen.
    Lelytown 3/8 de vijver wat schoongemaakt, water bij gevuld en geen dode vissen meer gevonden.
    Alles weer voorzien van water, van de voorspelde regenbuien valt niets bij jullie en ook niet bij ons!
    Nou Marjolein ik denk dat je bij thuiskomst gelijk aan de slag kan volgens mij net zoals voorgaande jaren is er een pakketje voor je gekomen ik denk de schoolboeken, pakketje is bij de buren afgeleverd.
    Nou Lucie jij kan ook gelijk aan het werk met het poetsen van je auto daar ligt me toch een partij Sahara zand op welke uit de 3 druppels regen is gevallen.
    Tjerk kan ook aan de slag in de tuin er moet flink gesnoeid worden.
    Iris en jij mag dan de was en strijk doen gezien je ouders en zuster al bezig zijn hahaha.
    Joris en Joelle vermaken zich opperbest ook met de warmte! Sam gaat in de zon liggen bakken nou dat deed het vrouwtje vroeger ook maar nu niet meer dat zal wel met de leeftijd te maken hebben:) Sjors moet maandag nog werken en dan is hij 3 weken vrij en de klussenlijst heb ik al klaar gelegd.Vandaag( zondag) en maandag weer tropische dagen 28-30 graden.
    Genieten jullie nog maar van de laatste vakantiedagen en relaxed naar huis rijden.
    Groet,
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Ruska Wies

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 78953

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: