Foetsie en daar was het weer - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Foetsie en daar was het weer - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Foetsie en daar was het weer

Door: Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

05 Augustus 2018 | Zweden, Stockholm

Hallo allemaal,
Vandaag was de dag aangebroken dat onze vakantie echt ging beginnen! :) Om 4 uur ‘s ochtends ging de wekker en het was douchen, aankleden, de laatste spullen pakken en hup naar het station. Voor dat we vertrokken was papa al zijn zonnebril en ov-chipkaart kwijt, maar gelukkig was het binnen de kortste keren weer gevonden. Papa had ons bij het station afgezet met de backpacks en de andere rugzakken. Papa ging terug naar huis, stapte op de fiets naar het ziekenhuis en liep naar het station. Hij had er al een ochtend work-out op zitten. Om 6:10 namen we de eerste trein en na een overstap op Weesp kwamen we op Schiphol aan. We konden een wereldstekker thuis niet meer vinden dus kochten we bij de Hema op Schiphol snel een nieuwe, want zonder wereldstekker kan je je spullen niet opladen. De boardingpassen kregen we via zo’n automaat en de grote rugzakken hadden we gedropt bij de balie. De gate van Norwegian bevond zich bij het M-gebied, waar twee kleine restaurantjes en twee kleine winkeltjes zitten. De security check verliep voor mij ook goed wat bijzonder is gezien de eerdere reizen. Ik moest m’n camera en iPad uit de rugzak halen, even door de bodyscanner heen en de spullen weer terug in de tas doen. Daarnaast heb ik ook een parfum gekocht die we ophalen als we weer terug op Schiphol zijn. De eerste vlucht van 10:30 ging naar Stockholm en tijdens deze vlucht heb ik heerlijk geslapen. Op Stockholm Arlanda Airport aangekomen zagen we dat onze vlucht vertraagd was, want in plaats van 14:50 zou het vliegtuig om 16:20 vertrekken. We besloten om te gaan eten en aten bij O’ learys een burger. Ik had een pulled pork burger met bacon en aioli. Op een gegeven moment stond er ‘go to the gate’ en liepen naar de gate. Daar hebben we nog een uur gewacht en toen mochten we het vliegtuig in. Het vliegtuig vertrok later dan 16:20, maar eindelijk was het zo ver. We vertrokken naar Thailand. We zaten in een Boeing Dreamliner waar je het raam kan verduisteren met een knopje, 9 toiletten in heel het vliegtuig hebt en een touchscreen scherm. Ik heb de film ‘Wonder’ gekeken. Het eten in het vliegtuig was quinoa met bonen, groente en kip en ik vond het oké, wat voor mij bijzonder is aangezien ik het vaak niet lekker vind. Op een gegeven moment ging ik slapen, omdat ik zag dat het in Thailand nacht was.

Liefs,
Marjolein

Tringgg, de wekker gaat. Oeps, is het dan al 4 uur? Jazeker, opstaan. Kort nachtje. Ik stap onder de douche en Tjerk gaat naar beneden en hangt de was op. Als ik klaar ben, doucht Tjerk daarna Marjolein en Iris. De tassen staan al gepakt. Tjerk wordt onrustig “Waar is mijn zonnebril? Gisteren
lag hij nog op tafel.” Rugzak wordt leeggehaald. “Nee, hij zit er niet in”. Ook in Iris tas zit hij niet. Tjerk en Iris hebben hetzelfde hoesje. Gelukkig.... gevonden, hij zit toch in de rugzak. Ik vraag: “Heeft iedereen z’n OV-pasje? Twee knikkende kinderen, maar Tjerk “Nee, die heb jij toch. Jij zou er iets mee doen.” “Nee Tjerk, helaas ik heb hem niet”. Tjerk rent snel de trap op en ja hoor hij heeft hem gevonden. Auto ingeladen en op schema rijden we naar het treinstation. Tjerk dropt ons, rijdt terug naar huis, fietst terug, stalt de fiets bij ziekenhuis en is op tijd voor de trein van 6:10 uur. Na ruim een uur komen we aan op Schiphol. We moeten even wachten, want de balie is nog niet open. We checken alvast in bij een zuil. De balie gaat open, een vriendelijke mevrouw labelt de bagage. Elke keer kijken we in spanning naar de display van weegschaal. Wie heeft de zwaarste rugzak? Marjolein vindt haar rugzak heeeeel zwaar, maar Iris heeft toch echt de zwaarste en Marjolein, dat scheelt toch een paar kilo met Iris. Bij de douane gaat alles soepel. Na lekkere geurtjes te hebben ingeslagen, gaat de reis verder. Het vliegtuig vertrekt op tijd naar Stockholm. Helaas vertrekt de volgende vliegtuig naar Bangkok niet op tijd. Met een vertraging van ruim 2 uur kunnen we het vliegtuig in. Mijn ogen worden zwaar en vallen dicht. Ik word gewekt door Tjerk. Het avondeten wordt gebracht. Daarna kijk ik de film Wonder en val opnieuw in slaap.

Kus, Lucie

• 09 Augustus 2018 - 14:43

Petra :

Hallo vakantiegangers,

Leuk om jullie via deze weg zo te volgen.Blij dat de 1e vlucht wel volgens schema is gegaan, op dat moment is het balen dat de 2e vlucht vertraging had maar belangrijkste is dat jullie goed zijn aangekomen op de plek van bestemming.
    Vandaag eindelijk voor iedereen regen dat kunnen alle plantjes/tuinen/boeren/sportvelden etc. etc. wel gebruiken.
    Het is nog wel warm in huis maar zodra het even droog is alles tegen mekaar open zetten.
    De opgehangen was is ook al weer droog en gestreken, de douche handdoeken zijn ook al weer schoon en droog.
    Nou luitjes tot het volgende verslag.

Groetjes,

Petra en Sjors

• 09 Augustus 2018 - 16:58

Lummie:

Wat is dat nu Tjerk was jij alles kwijt hoe kan dat toch.
    Ik meende dat Lucie dat was maar of was dat een grapje van jou?
    Nou met vakantie hoef ik niet had vanmiddag zwembad rond het huis.
    Maar is gelukkig wat frisser maar een AOWer hoeft ook niet alle dagen te poetsen toch.
    Fijn dat we nu weer met jullie mee reizen.
    Bedankt voor jullie kiekjes.

Liefs oma