Uitrusten - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Uitrusten - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Uitrusten

Door: Marjolein en Iris

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

17 Augustus 2018 | Laos, Muang Pakbèng

Hoi allemaal,

Na een heerlijke nacht werd ik natuurlijk wel met spierpijn wakker. De wekker ging om 7:30, want we zouden na het ochtendritueel om 8:00 gaan ontbijten. Ik had hetzelfde ontbijt als de vorige keer, maar ik had dit keer sinaasappelsap erbij genomen. Daarna mochten we weer naar de kamer, want de boot ging pas om 11:30 weg dus we hadden even tijd om op onze telefoon te zitten en om een powernap te doen. Ik ging even het nieuws lezen op mijn iPad. Iets voor 11:00 liepen we naar de slow-boat 144, die naast ons hotel lag. Ik heb op de long-boat de reisdagboekverhalen geschreven, want ik had dat niet gedaan tijdens de gibbon experience. Ook had ik lekker geslapen en muziek geluisterd. We kwamen rond 17:00 aan bij het plaatsje Pakbeng en iedereen wilde je tas maar tillen en pakken. Ik zei de hele tijd ‘No’, want je moet ze dan betalen en ik kon het prima zelf tillen. Toen we de boot verlieten moesten we even een heuvel opklimmen met je slippers en twee rugzakken. Dat was niet fijn. We namen een tuk-tuk naar het hotel. Het hotel was erg mooi en het rook er lekker fris. We kregen een welkomstdrankjes en daarna werden we naar de kamers geleid. De tassen werden daar onze kamers gebracht. Rond 19:00 gingen we eten. We kregen een soepje, rijst met boontjes, kip in een kruidig sausje met kokosmelk en een mango-yoghurtijsje na. Daarna gingen we nog even internetten in de lobby en nam ik een limoensapje. Om 21:00 ging de medewerker weg en zaten wij daar nog alleen. Na de drankjes gingen we naar de hotelkamers en plofte ik mijn bed in na het tandenpoetsen.

Liefs,
Marjolein

Tjerk pakt alle natte schoenen in in en plastic zakje en stopt deze in een groene flightbag. Ook de vuile kleding wordt hierbij gedaan. Ik pak mijn rugzak weer goed in. I.p.v. dat de boot om 9:30 vertrekt, vertrekt deze om 11:30. Na het ontbijt gaan we terug naar de hotelkamer. Ik plof het bed weer in en doe mijn ogen dicht. Tjerk reserveert ondertussen het hotel (Sanctuary Pakbeng Lodge) voor vannacht. Om 11 uur lopen we naar de boot. De rugzakken worden in het ruim gelegd en wij hebben stoelen 1 t/m 4. Ik zit naast Marjolein. Een man met een broek met strakke plooien en een wit overhemd met strepen loopt parmantig door de boot. Het is waarschijnlijk de kapitein, maar de hele weg is hij niet meer gesignaleerd. Het regent enorm hard, het groen-gele plastic gaat naar beneden. We zien niets meer. Marjolein en ik gaan verhaaltjes typen, nemen een powernap en rond 17:15 uur zijn we in Pakbeng. Er komen drommen mannen naar binnen om je rugzak mee te nemen. Ik bewaak mijn rugzak goed. De Tuk-Tuk die ons op zou halen staat er niet. We nemen een andere. Het hotel is dichtbij. Mannetjes komen aangelopen om onze rugzakken mee te nemen. Bij de receptie krijgen we een welkomstdrankje, limoenthee. De gastheer leidt ons naar de kamer en de mannetjes komen onze rugzakken brengen. We hebben een prachtige kamer met balkon en uitzicht op de rivier. Rond 19 uur gaan we eten en daarna gaan we lekker slapen.

Groet, Lucie

• 21 Augustus 2018 - 20:07

Lummie:

Hallo

Zijn jullie weer een beetje uitgerust?
    Nou hier wordt ook rustig aan gedaan vanmiddag bij zus geweest.
    En natuurlijk over haar toekomstig oma zijn gepraat.
    Weer groente mee gekregen.
    Verder hier niks bijzonders gebeurt.
    Nou luitjes nog veel plezier maar dat zal wel lukken.
    Zijn de spieren weer wat in model?

Kus oma